Citat:
Ursprungligen postat av
dramagous
Nej, i en omvänd situation så hade mannen blivit dömd.
Du får inte ens använda knytnäve i den situationen, om du är man. Eller får får du. Men du blir dömd för misshandel då.
Jag tror snarare att kvinnan högg mannen för att hämnas, för hon var arg.
Kul för henne att hon kom undan med att döda sin kille.
Jag tror inte hon tyckte det var särskilt ”kul” att bli fri för det. Händer många fall att ett fyllebråk går överstyr, detta var väldigt tragiskt att det gick så långt.. Men tyvärr så förändrar droger varje människa, likaså är alkohol en drog som är väldigt beroende framkallande och jag tror dom alla hade druckit ganska stora mängder. Till slut slog det slint dom börja bråka, kom in på ett känsligt ämne och just DÄR i det ögonfallet ville dom ”döda” varandra. Men tyvärr så blev bråket antagligen betydligt mycket större än vad dom kunde ana i just denna stund, och med alkohol i kroppen så får man ju inte dom smartaste idéerna direkt.
Men att du sitter och skriver att ”ah men kul för henne och bli fri efter att ha mördat sin pojkvän”. Snälla tänk om lite där.. Du kan inte veta hur deras förhållande var eller såg ut? Dom kan ha varit dö kära men med alkohol i kroppen försvinner ”gränserna” för väldigt många människor. Jag tror nog hon har dödsångest att vakna upp nästa morgon och hennes kille är död pågrund av att båda antagligen skulle ha rätt i sin sak i bråket. Tänk dig att leva med traumat resten av sitt liv.
Du måste läsa mellan raderna och tänka dig in själv i situationen än att bara döma folk rakt av. Antar att du inte har en enda aning om hur deras förhållande var så öppna inte munnen om du inte vet vad du snackar om.
Visa lite mänsklighet! Kunde ha gått hur som helst den kvällen, hade hon dött istället och han fått fri, ja då kastar man automatiskt skit på honom istället. Tänk utanför boxen nån gång ibland.
Peace!