2015-08-07, 12:26
Medlem
Babianens avatar
Läs den här studien,

Citat:
The British, American, Finnish and Italian surveys all report a minority
of men and a larger group of women aged over 35 years saying they
were celibate – no sex at all in the last month or the last year (Hakim
2011: 41-43, 2012: 65-70). Between 2000 and 2007, the frequency
of sexual intercourse had declined another 20 per cent in Finland

(Kontula 2009: 130). By 2010, well over a third of adults reported no
sexual intercourse in the past month in Britain (Mercer et al. 2013),
but the proportions are invariably higher for women.

Citat:
At all ages, the majority of women regard love as a precondition for
sex, while a majority of men reject the idea (Sweden 1996).

Citat:
Two-thirds of men accept, and two-thirds of women reject the idea of
sexuality without love
(France 1992). At all ages, men engage in sexual
intercourse without any feelings of love two to four times more often
than women (Sweden 1996).

Citat:
Men express two to ten times more enthusiasm than women for trying
every variation in sexual activity.

Citat:
When asked about their ideal sexual lifestyle, men are three times
more likely to prefer several concurrent lovers: 20 per cent versus six
per cent for women (Sweden 1996),
27 per cent versus seven per cent
for women (Estonia 2000).

Citat:
Regular masturbation is two to three times more common among men,
even among married men. A two-thirds majority of men masturbated
in the last month, week or year compared to a one-third minority of
women (Australia 2002, Finland 2007, Britain 2010).

Citat:
Casual sex was regarded as acceptable by a two-thirds majority of
men versus a one-third minority of women in Britain in 1990. In 2010,
twice as many men as women regarded one-night stands as ‘not wrong
at all’: 18 per cent versus nine per cent, or 20 per cent versus 13 per
cent for people aged 16-44.

Citat:
Men are four times more likely than women to always gladly agree
to sexual approaches from their partner:
38 per cent of men versus
eleven per cent of women (Finland 2007).

Citat:
The most commonly reported sexual problem is lack of interest in
having sex. In Australia, over half of all women report this
compared
to one-quarter of men. In all countries, the rate for women is at least
double the rate for men, at all ages. In Finland, one-third of women but
only 13 per cent of men report lack of interest.
Even in France, eight
per cent of husbands compared to 41 per cent of wives aged up to 45
years reported lack of desire as a problem in 1992.

Citat:
Summarising four decades of sex research in developed countries, a
Finnish expert notes (Kontula 2009: 39-44, 215-230) that men report
substantially more unsatisfied sexual desire, even today, because:

women’s loss of sexual desire is four times higher than among men in the same age group;

younger men experience sexual desire twice as frequently as women,and older men experience sexual desire four times as often as women in the same age group;

as a result, male sexual desire is compatible with the level of desire in women approximately 20 years younger;

overall, male sexual desire is manifested at least twice as often as female desire, and men would like to have sex twice as often as women;

the gap in sexual desire between men and women is growing over time.

ni kan se att män är dubbelt så intresserade av sex som kvinnor, majoriteten av männen är sexuellt otillfredsställda, 30% av kvinnorna erkänner att de är frigida, med mera. Inser ni nu,

a) att kvinnor inte är intresserade av att ha sex med er?

b) att de bara har sex/förhållanden för att få resurser?
Citera
2015-08-07, 12:45
Medlem
Snusovics avatar
Gammalt nytt. Hela konceptet med ömsesidig kärlek är ett av historiens största propagandastunt.

Men du kan ju se dagligen här hjärntvättade unga män som gått på det. Där har vi som är något äldre oftast en mer klarsynt tanke om saken

Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
ingen kommer att vilja debattera med dig. Babianen är välkänd som FB:s största troll så be moderatorn kasta skiten i papperskorgen. Ska du starta en tråd måste du vara intresserad av att lyssna och ta åt dig av vad andra säger, denna egenskap saknar du fullständigt. Dina länkar till undersökningar är oftast hämtade från veckotidningar och sedan försöker du göra en vetenskaplig tolkning av detta.

Det hindrar inte att han har fullständigt rätt i det han säger.
Citera
2015-08-07, 13:09
Medlem
Det här har ju folk vetat i alla tider och det har en enkel evolutionär förklaring:

För en människa att nå det stadiet där denne kan överleva på egen hand från och med att denne föds krävs många många år (till skillnad från t.ex. råttor som föds överlevnadsklara). Detta kräver föräldrar där de med både en far och en mor har högst sannolikhet för att överleva. Genom evolution (den starke överlever och den svage sållas ut) så har detta beteende av att hålla ihop som far och mor priviligerats tills det att det blivit en naturlig instinkt. Friska tjejer har därför normalt inte sex utan att först ha ingått ett förhållande med killen även om droger (t.ex. alkohol) kan sätta omdömet tillfälligt ut funktion.

Detta är anledningen till att folk och hela folkslag som valt att gå från monogami (kärnfamiljen) till polygami (öppna förhållanden) alltid har dött ut inom max 2-3 generationer. Tjejerna slutar att skaffa barn och om så sker så kommer dom på kreativa sätt att utföra abort. Detta gäller inte alla tjejer men den absoluta majoriteten vilket leder till en negativ demografisk utveckling. Det är av denna anledning som framförallt västvärlden idag lider av stor demografisk transition.

Att tjejer skulle vara "lika intresserade av sex" som killar och liknande påståenden kommer från liberaler som är ute efter att driva en politisk agenda snarare än att sprida fakta. Forskare har vetat om detta under flera hundra år (med stor fokus på de senaste 150 åren).
Senast redigerad av Grishka 2015-08-07 kl. 13:12.
Citera
2015-08-07, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Det här har ju folk vetat i alla tider och det har en enkel evolutionär förklaring:

För en människa att nå det stadiet där denne kan överleva på egen hand från och med att denne föds krävs många många år (till skillnad från t.ex. råttor som föds överlevnadsklara). Detta kräver föräldrar där de med både en far och en mor har högst sannolikhet för att överleva. Genom evolution (den starke överlever och den svage sållas ut) så har detta beteende av att hålla ihop som far och mor priviligerats tills det att det blivit en naturlig instinkt. Friska tjejer har därför normalt inte sex utan att först ha ingått ett förhållande med killen även om droger (t.ex. alkohol) kan sätta omdömet tillfälligt ut funktion.

Detta är anledningen till att folk och hela folkslag som valt att gå från monogami (kärnfamiljen) till polygami (öppna förhållanden) alltid har dött ut inom max 2-3 generationer. Tjejerna slutar att skaffa barn och om så sker så kommer dom på kreativa sätt att utföra abort. Detta gäller inte alla tjejer men den absoluta majoriteten vilket leder till en negativ demografisk utveckling. Det är av denna anledning som framförallt västvärlden idag lider av stor demografisk transition.

Att tjejer skulle vara "lika intresserade av sex" som killar och liknande påståenden kommer från liberaler som är ute efter att driva en politisk agenda snarare än att sprida fakta. Forskare har vetat om detta under flera hundra år (med stor fokus på de senaste 150 åren).

En minoritet av kvinnor är lika intresserade av sex som män eller ännu mer intresserade, vilket innebär att en man inte räcker till för dem. Evolutionärt är dock dessa kvinnor avvikelser.

Jag vill inte gå så långt som att säga att kvinnor måste ha ett förhållande med män, åtminstone inte nära sådana. Jag har själv aldrig varit sambo utan bara älskare som har träffat mina kvinnor då och då för sex. De flesta av dem är dock nu i fasta förhållanden och de äldre av dem är med några få undantag mödrar. Babianen har helt rätt men säger som sagt inte direkt något nytt.
Citera
2015-08-07, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
ingen kommer att vilja debattera med dig. Babianen är välkänd som FB:s största troll så be moderatorn kasta skiten i papperskorgen. Ska du starta en tråd måste du vara intresserad av att lyssna och ta åt dig av vad andra säger, denna egenskap saknar du fullständigt. Dina länkar till undersökningar är oftast hämtade från veckotidningar och sedan försöker du göra en vetenskaplig tolkning av detta.

Det enda jag kan hålla med om är det faktum att män har större sexdrift än de flesta kvinnor.
Sen att babianen inte kan ta till sig av vad andra säger är inte något nytt heller.
Jag har själv haft ett flertal diskussioner med henne och det är rent av omöjligt att få ett normalt svar tillbaka från denna människa.
Skulle vara kul att sätta sig ner och prata med henne i verkligheten dock. För här är hon alldeles för skyddad för att våga säga annat än lögner och påhittade historier.
Citera
2015-08-07, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Det enda jag kan hålla med om är det faktum att män har större sexdrift än de flesta kvinnor.
Sen att babianen inte kan ta till sig av vad andra säger är inte något nytt heller.
Jag har själv haft ett flertal diskussioner med henne och det är rent av omöjligt att få ett normalt svar tillbaka från denna människa.
Skulle vara kul att sätta sig ner och prata med henne i verkligheten dock. För här är hon alldeles för skyddad för att våga säga annat än lögner och påhittade historier.

Jag tycker inte att Babianen har rätt i allt men i ganska mycket. Vissa saker är s k obehagliga sanningar, som människor helst inte vill höra. Sedan finns det många användare på detta forum som man skulle vilja sätta sig ner med IRL och fråga "Hördu, hur fan tänkte du i det inlägget? Menar du på fullaste allvar det som du skrev där?" Fast det är en annan historia. Just att män generellt vill ha mer sex är dock som sagt en truism. Det är inte revolutionerande på något sätt att påstå.
Citera
2015-08-07, 13:57
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Inser ni nu,

a) att kvinnor inte är intresserade av att ha sex med er?

b) att de bara har sex/förhållanden för att få resurser?

Usch så jag önskar du hade rätt!

Har många kvinnor runt mig som vill ligga med mig. Men jag är redan med en fantastisk kvinna (som jag knappt orkar tillfredsställa), så dessa andra kvinnors erbjudanden till mig är enbart oönskade. Jag måste undvika att gå ut bland kvinnor pga detta, det har blivit påfrestande.

Jag har inga resurser. Ger inte sken av att ha några resurser (jag ser sunkig och fattig ut). Ändå vill kvinnor ligga med mig. Jag bjuder aldrig kvinnor, har aldrig köpt en enda present till någon av mina kvinnor, och kommer aldrig göra det. Det har ingen betydelse.

Som sagt, så jag önskar du hade rätt. Mitt liv hade varit så mycket enklare om man bara blivit lämnad ifred av kvinnor.
Citera
2015-08-07, 14:07
Medlem
zebraonions avatar
Jag måste ha träffat dom där kvinnorna som inte får plats i Babianens statistik, och som älskar sex.
Konstigt.
Citera
2015-08-07, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
Usch så jag önskar du hade rätt!

Har många kvinnor runt mig som vill ligga med mig. Men jag är redan med en fantastisk kvinna (som jag knappt orkar tillfredsställa), så dessa andra kvinnors erbjudanden till mig är enbart oönskade. Jag måste undvika att gå ut bland kvinnor pga detta, det har blivit påfrestande.

Jag har inga resurser. Ger inte sken av att ha några resurser (jag ser sunkig och fattig ut). Ändå vill kvinnor ligga med mig. Jag bjuder aldrig kvinnor, har aldrig köpt en enda present till någon av mina kvinnor, och kommer aldrig göra det. Det har ingen betydelse.

Som sagt, så jag önskar du hade rätt. Mitt liv hade varit så mycket enklare om man bara blivit lämnad ifred av kvinnor.

Babianen talar generellt. Om du har det som du säger att du har det så är du en sådan man som kvinnor dras till oavsett om ni är luffare. Ni är en minoritet precis som kvinnor som vill ha massor av sex är en minoritet. Generellt har de flesta män svårare att få sex än de skulle vilja. Generellt vill de flesta kvinnor inte ha sex i den utsträckning som de flesta män vill. Eftersom fortplantningsinstinkten fortfarande påverkar sexualbetendet skulle det faktiskt vara märkligt om det vore annorlunda, även om det naturligtvis vore bekvämare för de flesta män.
Citera
2015-08-07, 14:28
Medlem
Snusovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Babianen talar generellt. Om du har det som du säger att du har det så är du en sådan man som kvinnor dras till oavsett om ni är luffare. Ni är en minoritet precis som kvinnor som vill ha massor av sex är en minoritet. Generellt har de flesta män svårare att få sex än de skulle vilja. Generellt vill de flesta kvinnor inte ha sex i den utsträckning som de flesta män vill. Eftersom fortplantningsinstinkten fortfarande påverkar sexualbetendet skulle det faktiskt vara märkligt om det vore annorlunda, även om det naturligtvis vore bekvämare för de flesta män.

När det gäller intimrelationer så älskar folk att komma dragandes med statistiska anomalier och presentera det som motbevis mot en fullständigt korrekt generalisering. Det är något med tvåsamhetens indoktrinering som gör att när det ifrågasätts skapar det en kognitiv dissonans som är helt outhärdlig för en stor mängd personer.
Citera
2015-08-07, 14:38
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Jag måste ha träffat dom där kvinnorna som inte får plats i Babianens statistik, och som älskar sex.
Konstigt.

Jag och de flesta av mina vänner måste vara sådana.

Konstigt.
Citera
2015-08-07, 15:30
Medlem
10sekunders avatar
Jag har också varit betydligt kåtare och roligare sexuellt än de flesta killarna jag träffat. Väldigt mycket snack men när det kommer till kritan är det enda de vill att ligga på rygg och bli ridna någon gång i veckan. Suck!

Vi vill ligga, vi vill bara inte ligga runt för ONS suger om du är tjej. Man vill utveckla sexet och experimentera med någon man är bekväm med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in