2005-10-21, 21:41
Medlem
Alltså, mina ipren tog nyss slut. 400mg. så jag har bara panodil zapp kvar nu, 500mg. Går det det att blanda, eller, you know. ta sådära,när jag har tagit ipren. stå ju på fass att man itne ska ta panodil om man har några andra smärtstillnade med paracatambol, men står inget om att man kan "blanda" det med ibuprofenläkemedel, jag är lite osäker. ngn som vet..?^^ thank youuuu

(tar det för smärta, inget annat)
Citera
2005-10-21, 21:45
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caspian
Alltså, mina ipren tog nyss slut. 400mg. så jag har bara panodil zapp kvar nu, 500mg. Går det det att blanda, eller, you know. ta sådära,när jag har tagit ipren. stå ju på fass att man itne ska ta panodil om man har några andra smärtstillnade med paracatambol, men står inget om att man kan "blanda" det med ibuprofenläkemedel, jag är lite osäker. ngn som vet..?^^ thank youuuu

(tar det för smärta, inget annat)

O när blev Panodil o Ipren en del av "Övriga droger"??

Jag äter dagligen 600mg Ibumetin + 1 g Panodil mot smärta...tar den dosen 4 ggr/dag...så visst går det att blanda...ger en bra smärtstillande effekt + att Ibumetin, Ipren, Brufen är antiinflammatoriskt vilket är xtra bra...
Citera
2005-10-21, 21:47
insomnias avatar
Jag käkar Alvedon pga vagel i ögat eller något, men har hört att det är inte antiinflammatoriskt? Ska jag byta till Ipren?
Citera
2005-10-21, 21:57
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Jag käkar Alvedon pga vagel i ögat eller något, men har hört att det är inte antiinflammatoriskt? Ska jag byta till Ipren?

Gå till läkaren o få Ibumetin lr Ipren på recept så får du en starkare variant, jag får både Ibumetin 600mg o Panodil Forte 1g av läkaren i stället för att köpa det på apoteket vilket kostar mer än det gör om du har recept...bara ett tips
Citera
2005-10-21, 22:02
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Gå till läkaren o få Ibumetin lr Ipren på recept så får du en starkare variant, jag får både Ibumetin 600mg o Panodil Forte 1g av läkaren i stället för att köpa det på apoteket vilket kostar mer än det gör om du har recept...bara ett tips

Tänkte jag faktiskt göra. Drar till MAS imorgon någon gång. Detta håller på att ta kål på mina nerver.
Citera
2005-10-21, 22:04
Medlem
So, det bör gå, ja. thank yuuuu
Citera
2005-10-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
O när blev Panodil o Ipren en del av "Övriga droger"??

Jag äter dagligen 600mg Ibumetin + 1 g Panodil mot smärta...tar den dosen 4 ggr/dag...så visst går det att blanda...ger en bra smärtstillande effekt + att Ibumetin, Ipren, Brufen är antiinflammatoriskt vilket är xtra bra...

uh, tänkte inte på att jag skulle posta i det andra forumet hursomhelst, då är det helt ok att blanda dessa två ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in