2015-08-06, 22:57
Medlem
Hej!

Nu var det dags att köpa en ny kyl då den förra har lagt av, och kollar därför på nätet över nya kylskåp att köpa. Det finns ju bara så många olika tillverkare, i ungefär samma prissegment, med samma "features", så man blir ju galen. Därför undrar jag vad ni har för erfarenheter av olika tillverkare av kylar när det kommer till livslängd, läckage, ojämn temperatur olika delar av kylen, ljudnivå etc.
Citera
2015-08-06, 23:19
Medlem
Köp tyskt.
Inget italienskt skit som Huskvarna/Electrolux.
Citera
2015-08-06, 23:35
Medlem
MrChows avatar
Siemens/Bosch brukar hålla bra kvalité sett till inköpspris.
Citera
2015-08-07, 10:13
Medlem
Miele har även dem riktigt bra kvalitet på sina vitvaror.
Citera
2015-08-07, 10:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Köp tyskt.
De byggs väl ännu i Mariestad åtminstone de dyrare skåpen, ska dock flytta produktionen utomlands.
Citera
2015-08-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Köp tyskt.
Jag har haft Husqvarna. Väldigt dyra maskiner och hade problem med dom hela tiden. Gav till sist upp och köpte nya maskiner.

Jag har Samsung. Förvånansvärt bra då den var väldigt "billig". Hade något fel i början som åtgärdades kostnadsfritt då min maskin inte var den enda som hade det felet. Jag har haft den i 7 år nu och det verkar som om den börjar bli mogen för skroten. Fläkten går nämligen på högvarv när det är varmt. Men jag avvaktar tills den lägger av.
Citera
2015-08-07, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Miele har även dem riktigt bra kvalitet på sina vitvaror.
Dom har väl flyttat sin produktion utomlands nu? Jag valde bort dom när jag handlade vitvaror senast. Jag tyckte inte att jag fick valuta för pengarna med en sån maskin.
Citera
2015-08-07, 10:57
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Siemens/Bosch brukar hålla bra kvalité sett till inköpspris.
Kan tyvärr inte hålla med. Jag trodde att så var fallet, men har lärt mig den hårda vägen att de tyvärr inte håller mer än ett par år innan de behöver repareras eller ersättas. Gäller spisar, ugnar, kylskåp som jag haft erfarenhet av. Hade det gällt en enstaka produkt hade jag skrivit av den som måndagsexemplar, men det gäller samtliga produkter jag köpt av märket Siemens.
Citera
2015-08-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De byggs väl ännu i Mariestad åtminstone de dyrare skåpen, ska dock flytta produktionen utomlands.

Mercedes Vito byggs i Spanien (om jag inte är helt ute och cyklar) men räknas ändå som tysk bil eftersom företaget är tyskt.
Ericsson har väl produktion i stora delar av världen men är ändå ett svenskt företag.
Electrolux är italienskt oavsett var kylskåpet tillverkas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in