I en artikel i danska Extrabladet sägs det att sex mellan människor kommer vara ett minne blott om 50 år, då människan vid den tiden kommer föredra sex med en robot, p g a sex mellan människor kommer anses allt för primitivt. Vad tror ni om detta? http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...botter/5675448
Herregud. Nej, jag tror verkligen inte att det kommer hända. Det finns ju redan sexleksaker? Hur hade de kloka forskarna tänkt att detta ska föra evolutionen framåt?
Japan verkar ju redan ha problem nu att det föds för lite barn. En orsak kan ju vara alla alternativa sexredskap som finns att tillgå. Sexdockor och allt som finns där. Kommer nog inte ersätta helt. men för många med socialaproblem när det bli det enda alternativet.
Tja, en liten söt rödhårig flickrobot som inte säger.
X du kom för fort
X nej, fel hål
X du milde, det var den minsta jag har sett
X aj, du är för tung
X kliv av, jag måste kissa
X nej, inte ikväll, jag har huvudvärk, igen
Men, nej jag föredrar nog äkta vara (nej, jag har aldrig själv hört kommentarerna i verkligheten, kanske andra har)
Robotsex vill jag inte missa, bäst att börja äta mer grönsaker så att jag överlever i femtio år.
Hmmm, nu blir man allt lite sugen. Får fundera lite på hur jag vill förlora robotoskulden.
Undrar om robotarna kommer ha något privatläge alternativt en funktion för att kunna rensa positionshistoriken. Man vill ju inte att barnbarnen ska hitta hushållsroboten Anna med senaste kommandot "Position: hängande apan i prutten" eller liknande.
X du kom för fort
X nej, fel hål
X aj, du är för tung
Men, nej jag föredrar nog äkta vara (nej, jag har aldrig själv hört kommentarerna i verkligheten, kanske andra har)
Du hade mig redan vid "söt rödhårig flickrobot"!
Detta är en utveckling jag gärna hade sett. Den sista pusselbiten som eliminerar allt behov av en partner.
X du kom för fort
X nej, fel hål
X aj, du är för tung
Jag har aldrig hört någon av just de kommentarerna men jag har hört andra. Men ändå skulle inte jag heller vilja ha en robot.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!