2025-06-05, 10:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Har du en Apple-TV?
Min gamla trådsanning håller fortfarande:
Ingen som rackar ned på ATV har en ATV själv och få och dom har ens provat den.
Citera
2025-06-05, 13:52
Medlem
perry2s avatar
Apple tv e en underbar Gadget

med fjärr ok
med Iphone texting underbar ihop med tex Youtube
Citera
2025-06-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
En annan fördel med AppleTV (och liknande externa produkter), är just möjligheten att enkelt ta med sig den. Min åker alltid med upp till landet, när jag flyttar dit om somrarna, eller till min semesterbostad utomlands. Varför skall jag behöva köpa en premium-TV till alla platser jag besöker? Det känns som resursslöseri. Inte minst då jag tillhör skaran som inte låter mitt liv utgå från dumburken.

/AI
Då funkar den klockrent!
Citera
2025-06-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Har du en Apple-TV?
Inte numera. Har inget behov för det med min nuvarande TV.
Citera
2025-06-06, 15:35
Medlem
handtralalas avatar
Bryr man sig om sin digitala integritet är AppleTV det överlägset bästa alternativet.

https://arstechnica.com/gadgets/2025...ont-track-you/
Citera
2025-06-06, 23:00
Medlem
cinereos avatar
Min TCL tvc har chromecast, fatar inget av det, är det en dos inne i tvn man streamer eller kopierar till genom wifi?

Det konstigaste med apple tv är väl att den gör samma saker som en smart tv som funnits i 14 år.

Apple TV är för de som har TV från 2006.
Citera
2025-06-07, 11:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinereo
Min TCL tvc har chromecast, fatar inget av det, är det en dos inne i tvn man streamer eller kopierar till genom wifi?

Det konstigaste med apple tv är väl att den gör samma saker som en smart tv som funnits i 14 år.

Har du provat Apple TV?
Citera
2025-06-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinereo

Google Chromecast och Apple AirPlay används för att strömma ljud och video från en dator, telefon, eller surfplatta till TV:n.

Om din TCL TV har en inbyggd Google TV, då behövs ingen extern mediaspelare typ Apple TV eller Google Android TV-box.
Citera
2025-06-09, 11:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Om din TCL TV har en inbyggd Google TV, då behövs ingen extern mediaspelare typ Apple TV eller Google Android TV-box.
Behövs och behövs. Det är två olika saker som inte har exakt samma användningsområde.
Många som har TV-apparater med inbyggd Google TV (däribland jag själv) föredrar att använda Apple TV, även om det medför en liten extra kostnad.
Citera
2025-06-10, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Bryr man sig om sin digitala integritet är AppleTV det överlägset bästa alternativet.

https://arstechnica.com/gadgets/2025...ont-track-you/

Bästa alternativet är en Linux baserad HTPC/RPi med Stremio (streaming platform med torrent plugins som låter dig streama allt som finns på internet helt Gratis i vilken kvalité du än vill)
Citera
2025-06-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83

Bästa alternativet är en Linux baserad HTPC/RPi med Stremio (streaming platform med torrent plugins som låter dig streama allt som finns på internet helt Gratis i vilken kvalité du än vill)

Du menar att man ska stjäla media alltså….?
Hur skulle det gå för världen om alla bara stal allting från varandra….?
Vad skulle du gilla om jag och alla andra stal från dig, från ditt företag…?

Nu handlar dessutom tråden om en Apple-produkt, Apple TV, vilket är en mycket bra produkt i sin gren. Men den passar eller tilltalar såklart inte alla, men det är ju som det är oavsett vilken produkt.
Citera
2025-06-10, 14:36
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83

Ok, men om vi håller oss till kommersiellt tillgängliga produkter vilket är det alternativ som 99% av världens befolkning väljer mellan så är alltså AppleTVn det bästa alternativet ur ett integritetsperspektiv.

Sen är det såklart jättebra att du vet hur man bygger en box som kan streama piratcontent men det har ganska lite med innehållet i mitt första inlägg att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in