Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-06, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte ovanligt att man struntar i att skriva sig på orten där man studerar. Vad nu det har med saken att göra...

Särskilt om man hyr sbary i andra hand så inte lägenhetsinnehavaren åker på skatt
Citera
2015-08-06, 14:47
Medlem
kaninburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Jisses vad tråden växte under tiden jag sov.
Jag har läst en bit in (orkar inte hela tråden) och tänkte ge min bild av Runby, spekulationer vet jag inte om jag vill ge mig in på.

Runby och hela Väsby kommun är rikt på skog, terrängen i Runbys skog växlar mellan att vara gles och tät, när jag var yngre brukade vi hänga i den odlade skogen som är i närheten av platsen som nu är avspärrad. Där är det enkelt att gömma sig, men vi hittade små öppna ytor vi grillade på.
I närheten av avspärrningarna finns bostadshus, inte sommarstugor. Där bor bekanta till mig och de har haft påhälsning av "utlänningar " (de säger att de verkar vara från nåt balkanland). En karl stod i vardagsrummet hos en bekant, han påstod sig leta efter tågstationen.....mitt i skogen.
En annan smög på tomterna och när han blev påkommen blev han väldigt hotfull.

Vaxmyra koloniområde, som ligger norr om det aktuella området, är delvis bebott över sommarhalvåret. Där rör det sig fortfarande skumt folk och inbrotten fortgår. Men inbrotten är av lite udda karaktär. Det stjäls bara småsaker, kaffepaket, värmeljus, öl, mat, en golvlampa osv. Inga värdesaker som tv-apparater eller annat.
Jag har jagat bort två utlänningar från området när jag var där och hälsade på.
De befann sig i en trädgård som de inte hörde hemma i.
Svaret var att de letade efter busstationen, återkommande det där?

Jag brukar påbörja min runda förbi de här bostadshusen i skogen och kommer direkt på utomhusgymmet och den lilla tunneln, sen drar jag uppförsbacken som går därifrån. Vill jag springa längre så springer jag genom skogen, ut på långtomtastigen och mot Kairo, men jag viker nästan alltid av in på någon av alla stigar.
Just på långtomtastigen (den går söder om koloniområdet) rör det sig ibland udda typer, så udda att jag säger åt andra tjejer jag möter att vara uppmärksamma (jag är själv tjej).

Om jag vore en galning som vill våldta/mörda en ung tjej så är området alldeles utmärkt för detta. Det är stort, lätt att gömma sig i, populärt och "tryggt". Många befinner sig utanför spåren för att plocka bär och svamp, alltså väcker en person på avvägar inne skogen ingen uppmärksamhet. Det finns många "utvägar" och är man beredd att gå en bit så finns det massor av ställen att ha bilen på eller rent av ta bussen ifrån.

Det kan vara en galning som bor i Runby, det finns en del skumrask där nu. En del bor i servicehuset (som är ett seniorboende men det är INTE bara seniorer som bor där). Vi har fått larm om en psyksjuk dam som jagade en ung tjej och hotade henne till livet. Det var också ett stort slagsmål på Runbytorg förra veckan.
Men det är enkelt att ta sig till den skogen från vart som helst så det behöver inte vara en Runbybo.

Jag tror det är en, för Ida, okänd GM. Planerat eller oplanerat men det började som ett våldtäktsförsök som gick snett eller så fick GM panik efteråt och tog livet av henne.

Gällande tjejen jag såg, tio minuter innan de hittade Ida död, så existerar hon, men är inte alls lik Ida, det var bara kläder och hårfärg som stämde. Hon lär inte ha något att göra med detta men vad hon gjorde ute vid den tiden är en gåta. Många har dock sommarlov fortfarande och det är ungt folk ute hela nätterna här fortfarande.

Nu ska jag ut och jogga igen, jag får hitta en ny runda och plocka ur hörlurarna ur öronen.

Hmm. Man behöver ju inte utgå från att en våldtäkt måste ha begåtts? Den tjejen du såg kanske var delaktig i mordet? Eller ett vittne på något sätt? Märkligt av denna tjej att befinna sig ute och springa 02 på natten i varje fall. Som tjej som i dagens samhälle väljer man ju (dessvärre) helst att vistas på upplysta platser och inte röra sig själv ute när det är mörkt. Särskilt inte i en skog.
Citera
2015-08-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
H*n skulle väl jobba hela natten. Kanske inte har tid att sitta på fb då, och sover troligtvis rätt länge på dan.

Helt rätt, dels gick luften ur mig när hon hittats, jag vart oväntat tagen av detta. Sen hade jag egna larm att ta och klockan sju åkte jag hem och sov till nu.
Citera
2015-08-06, 14:50
Medlem
kaninburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
För några år sedan var det en del överfall i Sollentuna runt joggingspåret i Edsberg. Kan det vara samma man som förflyttat sig några kilometer till Väsby? Åkte någon fast då? Är den personen ute nu?

Hon pluggade i Umeå, vad gör Hagamannen nu? Vart bor han?

Kan vi alla bara släppa Hagamannen i Umeå som huvudmisstänkt nu?
Citera
2015-08-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om det inte finns någon relation mellan GM och BO så är det inte så konstigt att ingen är gripen än.
Och även om ingen är gripen så kan det finnas misstänkt/misstänkta, men det kommer inte Polisen att berätta av naturliga skäl.
Citera
2015-08-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donadoni
Dock verkar han vara väktare och är väl därmed van med att ge/ta signalement.
Det bör komma något nytt snart och man kan väl i stort sett avfärda någon bekant eller pojkvän vid det här laget om ingen blivit gripen.
Och till alla 100 personer som nämnt hagamannen..Käften

TS kan vara en kvinna, vad säger att det är en man?
Senast redigerad av Goldenman1 2015-08-06 kl. 14:56.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Vaxmyra koloniområde, som ligger norr om det aktuella området, är delvis bebott över sommarhalvåret. Där rör det sig fortfarande skumt folk och inbrotten fortgår. Men inbrotten är av lite udda karaktär. Det stjäls bara småsaker, kaffepaket, värmeljus, öl, mat, en golvlampa osv. Inga värdesaker som tv-apparater eller annat.

Gästande bärplockare?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Och även om ingen är gripen så kan det finnas misstänkt/misstänkta, men det kommer inte Polisen att berätta av naturliga skäl.

Ja. Men att ingen är gripen är ändå en indikation på att polisen inte har någon misstänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaninbur
Hmm. Man behöver ju inte utgå från att en våldtäkt måste ha begåtts? Den tjejen du såg kanske var delaktig i mordet? Eller ett vittne på något sätt? Märkligt av denna tjej att befinna sig ute och springa 02 på natten i varje fall. Som tjej som i dagens samhälle väljer man ju (dessvärre) helst att vistas på upplysta platser och inte röra sig själv ute när det är mörkt. Särskilt inte i en skog.

Hon sprang inte, nog för att hon hade byxor och skor lämpade för löpning men det var också kläder jag skulle kunna dra på mig inför ett häng hos polare.
Jag tror hon blev skrämd av mig, dumma spån som står och ropar mitt i natten.
Men det var inte i en skog, det var i prästgårdsmarken, det ligger väldigt nära skogen förvisso men är inte INNE i skogen.
Citera
2015-08-06, 14:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Det är ett gäng araber säkert, som det alltid är när de slagit sönder och mördat en svensk tjej. Efter den obligatoriska gruppvåldtäkten så klart.

Finns det något alls som tyder på mer än en GM?
Citera
2015-08-06, 14:52
Medlem
Red.Crosss avatar
Här är Id*s Twitter, https://twitter.com/iduuj "Death eater" står det under hennes namn.
Förekom tidigt i tråden men ifall någon vill läsa, fast vi har ju inte fått bekräftat att det är hon så ta det lugnt.
Citera
2015-08-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Gästande bärplockare?

Har inte sett några "grupper" som plockar så det tror jag inte. Inbrotten tror jag begås av någon hungrig stackare, de förstör väldigt väldigt lite vid inbrotten, så det känns som att samvetet tar emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in