Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Ärligt talat vet jag inte om det är så stor idé att börja leta bland det lite mer ovanliga. Det handlar typ om kvantitet vs. kvalitet. Kan man välja att topsa femtio personer mer eller mindre på måfå (män i rimlig ålder och boende i Väsby) vägt mot att lite mer raffinerat topsa tio mer utvalda personer (exempelvis identifiera alla killar i högstadiet som var intresserade av eller någon gång hånglade med henne), med lika mycket resurser, så skulle jag nog kanske ändå luta åt det förstnämnda alternativet.
Jag tror att det är också den mer kvantitativa linjen polisen nu är inne på. Det egentliga utredningsarbetet är förmodligen avstannat. Nu handlar det att skapa sig en profil av GM (utifrån person och någon typ av geografisk profil) och mer eller mindre administrativa åtgärder för att ta in personer som stämmer in på detta för topsing.
Jo, självklart bör man köra vidare på den kvantitativa linjen.
Men eftersom det är fullt möjligt att GM är någon som t ex tältat eller drivit omkring i området men inte bor i Väsby (eller kanske bott där för länge sedan) så måste man rimligtvis också ha några som funderar över vilka andra sorts spår man bör följa upp.
Att bara bestämma sig för att GM är från Väsby, topsa Väsbybor en masse och i övrigt sätta på sig skygglapparna känns som ett solklart tjänstefel.