Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Chansen att hinna med att våldta någon i dagsljus (eller afton för att vara exakt) 150 meter från bebyggelse i sommarlovstider måste betecknas som mikroskopisk särskilt som det rör sig om en sportig tjej i 20-årsåldern. En typisk serie-våldtäktsman väljer att slå till efter mörkrets inbrott.
Mördarens modus operandi tyder på att han är en psykiskt sjuk man men utan sexuellt motiv.
Bra inlägg.
Jag tror också att det är en psyksjuk, men kanske har han försökt eller tänkt våldta men det hela har gått snett. Men oavsett, om han inte är ifrån väsby så måste han rekat innan eftersom platsen där hon hittades inte är jätteenkel att försvinna ifrån osedd.
Visst, han kan ha blivit sedd, och avfärdats som motionär.
Men jag tror mer på att han bor i Väsby, har spenderat mycket tid i området av andra skäl, och hittar bra. Jag tror också att han är kvar i Väsby och går igång på att många är rädda.
Men en sak, mordet var våldsamt, pinnryktet är fel, det finns ingen sanning i det, men det var våldsamt och skrämmande (det är direkt info från polisen, inga omvägar). Någonstans går det inte ihop med en klantig psyksjuk, om man tar mobiltelefonen som exempel. (nu har jag inte fått mer info som påvisar varför det var våldsamt och skrämmande mer än att polisen sa så)