Citat:
Ursprungligen postat av
Kjelle83
Blir väldigt nyfiken på vad som menas med det åklagaren säger.. bara genom att se brottsplatsen får man en uppfattning om gärningsmannen. Alltså utan obduktion eller så tolkar jag det som. Undra vad det kan vara..
"Jag tror också att du skulle ha samma uppfattning om du hade varit på brottsplatsen"
Sen säger han vidare att han trodde det skulle lösas snabbt. Varför trodde han det när det handla om en för offret okänd gärningsman? Måste vara någon speciell anledning också.. eller så handlar det bara om DNA.
Men han kanske inte är så rutinerad Näppe så att man ska ta hans ord så tungt?
Kanske är hans uttalanden ytterst medvetna, kanske det är en strategi att delge massmedia viss information. Om man uttalar sig sådär kortfattat (och dessutom kryptiskt) så känns det ju som att det finns en risk för att det han säger är noga genomtänkt.
Polisen använder den typen av metoder ibland, ingen aning om de gör det i det här fallet men det känns ju lite väl fånigt att på ett ganska snäsigt, schablonartat sätt svara reportern på det där sättet som han gör.
Citat:
– Jag har en ganska bra uppfattning om profilen på den här människan. Jag tror också att du skulle ha samma uppfattning om du hade varit på brottsplatsen, säger Robert Näppi.
Citat:
– Det får du tolka själv vad det tyder på. Det är i alla fall inte någon som finns i de där registren.
"de där registren"?? Finns det fler register eller är detta ett felcitat?
Tror inte dom har många uppslag tyvärr..