2015-08-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Han är inte folkbokförd i väsby längre... han har dock sin mamma här
Har hänt några fler överfallsvåldtäkter i Väsby. Denna var också vid en gångtunnel men förundersökningen lades ner pga polisens uppenbart dåliga utredning.

(FB) Överfallsvåldtäkt i Upplands Väsby 29 oktober.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-08 kl. 21:14.
Citera
2015-08-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doldtalang
Efter mordet på en 21-årig kvinna i Upplands Väsby och 17-åriga Lisa Holm har Nina Rung, 33, fått nog.
I ett starkt inlägg på Facebook skriver hon uppgivet om känslan av maktlöshet när kvinnor utsätts för våld.

http://www.expressen.se/nyheter/nina-rung-pa-polisen-det-gar-inte-langre/

Hon vet säkert mer om fallet än vad dom flesta här inne gör dessutom får man hoppas.
hmm, de verkar inte kunna säga varför de tror det är mord. vilket inte är ovanligt att de brukar hålla tyst om förvisso, av utredningstekniska skäl. men man blri nyfiken
Citera
2015-08-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
hmm, de verkar inte kunna säga varför de tror det är mord. vilket inte är ovanligt att de brukar hålla tyst om förvisso, av utredningstekniska skäl. men man blri nyfiken

Då är det nog klart att det är mord och ingen sjukdom
Citera
2015-08-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
ja, eller olycka. man kan ju faktiskt bli jagad av djur eller människa, eller bara få för sig att springa lite terräng, snubbla och sen slå ihjäl sig
Citera
2015-08-08, 21:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Du kan ju inte på fullaste allvar tro att det är ett lustmord framför ett sexualmord?

Sen att hänga ut våldtäksmän?
Har man inte förbrukat sina mänskliga rättigheter när man för tredje/fjärde gången blir dömd för våldtäkt?
Hela Sverige borde veta vilket jävla svin han är oavsett om han är inblandad i det här eller inte.

Jag tror ingenting än så länge. Det kan mycket väl vara en galen, för BO okänd GM, som drogpåverkad har mördat henne. Det kan vara en för BO okänd person som i ett psykotiskt tillstånd mördat henne. Det kan vara en för brottsoffret känd person, och att motivet till ett överfall kan finnas där. Detta, utan ett sexuellt motiv. Men det kan även ha varit en våldtäkt som gått över styr.

Det finns dock inga uppgifter på att BO har blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp. Det är tidigt in i utredningen ännu, så det kan vara vad som helst enligt vi som än så länge inte vet vad hon har blivit utsatt för.

Angående uppgifterna om att Arto är en återfallsförbrytare, så är det information jag först nu har. Dock så anser jag att ingen människa, oavsett vad den har gjort, har förbrukat sina mänskliga rättigheter. Sen kan man tycka vad man vill om vissa människor så klart. Arjo verkar enligt uppgifter vara en stor fara för kvinnor, och det är nog bra om kvinnor har koll på var han befinner sig.

Jag vill passa på att tacka för alla uppgifter angående denna Arto. Jag blir bara smått indignerad när personer hängs ut, och att det första gensvaret man får av det är att personen inte vill delge förstakällan till uthängningen. Framför allt med tillhörande orden "jag skriver vad jag vill". Jag antar att det är fallen då oskyldiga hängts ut på flashback och nästan fått sina liv förstörda, som gör att jag reagerar negativt i sådana här fall.

Angående Arto: Som återfallsförbrytare med sexuellt motiv så kan han vara aktuell om det är så att han också har aggressionsproblem. Att hans tidigare offer klarat sig någorlunda lindrigt undan kan enkelt uttryckt bero på att de inte gjorde kraftigt motstånd. Vilket kanske kan vara fruktansvärt att leva med som offer, med b.l.a. skam-och skuldkänslor inräknat i den problematiken. Men det sättet att reagera på kan ha räddat deras liv.
Senast redigerad av Netherworld 2015-08-08 kl. 21:31.
Citera
2015-08-08, 21:20
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Efter mordet på en 21-årig kvinna i Upplands Väsby och 17-åriga Lisa Holm har Nina Rung, 33, fått nog.
I ett starkt inlägg på Facebook skriver hon uppgivet om känslan av maktlöshet när kvinnor utsätts för våld.

http://www.expressen.se/nyheter/nina-rung-pa-polisen-det-gar-inte-langre/

Hon vet säkert mer om fallet än vad dom flesta här inne gör dessutom får man hoppas.

Vet inte. Det där känns mer som feministpropaganda än någonting relevant.
Citera
2015-08-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean

Efter Tomas Quick är nog polisen extra försiktiga med att gå ut med detaljer som bara GM känner till. För att snabbt kunna avskriva mytomaner...
Citera
2015-08-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror ingenting än så länge. Det kan mycket väl vara en galen, för BO okänd GM, som drogpåverkad har mördat henne. Det kan vara en för BO okänd person som i ett psykotiskt tillstånd mördat henne. Det kan vara en för brottsoffret känd person, och att motivet till ett överfall kan finnas där. Detta, utan ett sexuellt motiv. Men det kan även ha varit en våldtäkt som gått över styr.

Det finns dock inga uppgifter på att BO har blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp. Det är tidigt in i utredningen ännu, så det kan vara vad som helst enligt vi som än så länge inte vet vad hon har blivit utsatt för.

Angående uppgifterna om att Arjo är en återfallsförbrytare, så är det information jag först nu har. Dock så anser jag att ingen människa, oavsett vad den har gjort, har förbrukat sina mänskliga rättigheter. Sen kan man tycka vad man vill om vissa människor så klart. Arjo verkar enligt uppgifter vara en stor fara för kvinnor, och det är nog bra om kvinnor har koll på var han befinner sig.

Jag vill passa på att tacka för alla uppgifter angående denna Arjo. Jag blir bara smått indignerad när personer hängs ut, och att det första gensvaret man får av det är att personen inte vill delge förstakällan till uthängningen. Framför allt med tillhörande orden "jag skriver vad jag vill". Jag antar att det är fallen då oskyldiga hängts ut på flashback och nästan fått sina liv förstörda, som gör att jag reagerar negativt i sådana här fall.

Angående Arjo: Som återfallsförbrytare med sexuellt motiv så kan han vara aktuell om det är så att han också har aggressionsproblem. Att hans tidigare offer klarat sig någorlunda lindrigt undan kan enkelt uttryckt bero på att de inte gjorde kraftigt motstånd. Vilket kanske kan vara fruktansvärt att leva med som offer, med b.l.a. skam-och skuldkänslor inräknat i den problematiken. Men det sättet att reagera på kan ha räddat deras liv.
Antar att du menar Arto :-)
Citera
2015-08-08, 21:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilket säger att sannolikheten är högre för att han ska ha gått för långt än att det är frågan om random boende som aldrig begått något liknande brott.

Det är svårt att utreda sannolikheten. Jag har tyvärr inga uppgifter om hur ofta det är att tidigare våldtäktsmän senare begår mord. Men ska det jämföras med random ostraffad boende så är det sannolikt så.

Men om man istället jämför med kända våldsbrottslingar i säg, stockholmsområdet, som utfört mord, eller nära inpå, så kanske de två ligger närmare varandra sannolikhetsmässigt.

Det som är värt att påpeka är att våldtäkter sker ju på många olika sett. En del är våldsamma, en del är verbalt hotfulla, men inget fysiskt våld förekommer. Då jag inte sett några domar eller läst några FUP ännu rörande Arto, så kan jag inte än uttala mig om i vilken kategori han rör sig i. Det lilla som Liza1979 återgett från domen -94 nämner inget våld. Men å andra sidan så finns det en aftonbladet-artikel som nämner att Arjo har aggressionsproblem.
Citera
2015-08-08, 21:29
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Antar att du menar Arto :-)

Helvete! Ja! Jag har stavat fel igen..
Citera
2015-08-08, 21:29
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Vet inte. Det där känns mer som feministpropaganda än någonting relevant.

Att kvinnor blir mördade och våldtagna av sina svartsjuka och skadade män i Sverige är ju knappast en åsikt. Idiot
Citera
2015-08-08, 21:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag noterar att händelsen nu är helt försvunnen från samtliga dominerande media (kollade Aftonbladet, Expressen och Metro). Finns inget.

Ganska läskigt när ett mord på ljusan dag av en joggande söt svensk tjej är "inget" efter bara några dagar i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in