Flashback bygger pepparkakshus!
2015-08-04, 22:32
Medlem
khattuggares avatar
Vet inte om detta kanske bör ligga under ''brott och brottsbekämpning eftersom detta inte är rykande färskt men..

http://www.dt.se/dalarna/malung/atta-fick-fly-ur-roken
Citat:
Åtta personer, varav fyra minderåriga barn, fick utrymmas ur ett hyreshus på onsdagskvällen efter en misstänkt mordbrand i Malung. Polisen misstänker att branden var anlagd i en barnvagn, som stod i trapphuset och det blev mycket kraftig rökutveckling.

– Det var framåt elvatiden på kvällen som vi kände röklukt ute i hallen. Strax därefter började brandvarnaren tjuta och vi larmade brandkåren samt flydde ut ur lägenheten, berättar en av hyresgästerna i huset.
Lägenheterna ligger i bostadsområdet Fällen centralt i Malung.
I den aktuella trappuppgången bor tre familjer, varav två har minderåriga barn.
En av barnfamiljerna, som bor en halvtrappa upp, fick hjälpas ut fönstervägen på grund av att trapphuset då hade blivit så rökfyllt, men ingen av de drabbade blev skadad.

Satt och sökte runt lite på DT.se tidigare idag och såg den här aktuella artikeln. Vad vet vi mer om detta? Har någon gripits? Vem gör en sån här sak? Pratade med en vän som bor i Falun och han beskriver Malung som en skithåla.

Detta ska alltså ha skett i mars i år.
Citera
2015-10-06, 21:47
Medlem
m0gges avatar
har någon gripits för detta?
Citera
2015-10-07, 06:13
Medlem
bushtuckers avatar
Har varit mycket sånt här i Dalarna senaste tiden.
Det finns en färsk tråd om mordbränder i Borlänge, varav den senaste branden inträffade så sent som i helgen utanför Ornäs.
Nu är det ju en bra bit mellan Borlänge och Malung, givetvis, men med bil... och om man har anledning att resa mellan orterna i något annat ärende så är det iaf inte helt otänkbart att det finns en liten chans till samband.

(FB) Misstänkt pyroman härjar i Borlänge!
Citera
2015-10-07, 06:44
Medlem
m0gges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Har varit mycket sånt här i Dalarna senaste tiden.
Det finns en färsk tråd om mordbränder i Borlänge, varav den senaste branden inträffade så sent som i helgen utanför Ornäs.
Nu är det ju en bra bit mellan Borlänge och Malung, givetvis, men med bil... och om man har anledning att resa mellan orterna i något annat ärende så är det iaf inte helt otänkbart att det finns en liten chans till samband.

(FB) Misstänkt pyroman härjar i Borlänge!

Ja varför inte, 13 mil mellan Malung och Borlänge. Men enligt den där artikeln skedde det ju kvällstid i ett hyreshus, jag tänker mig att de flesta hyreshus ändå har dörrar som bör låsas automatiskt en viss tid...
Citera
2015-10-07, 11:38
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0gge
Ja varför inte, 13 mil mellan Malung och Borlänge. Men enligt den där artikeln skedde det ju kvällstid i ett hyreshus, jag tänker mig att de flesta hyreshus ändå har dörrar som bör låsas automatiskt en viss tid...

Yep, i det här Malungsfallet skulle jag gissa på någon yngre lokal förmåga med någon form av störning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in