• 1
  • 2
2015-08-04, 13:41
Medlem
WangHaos avatar
Vilken av alla Antidepp-tabletter som du har testat har gjort dig minst trött. Finns det någon Antidepp som inte gör en totalt knockad?
Citera
2015-08-04, 13:44
Bannlyst
Cipralex ska fungera uppiggande men vet ej.
Citera
2015-08-04, 13:58
Bannlyst
Voxra (bupropion) är ett aktiverande antidepressivt. Zoloft (sertralin) är ett SSRI man ej brukar bli trött av. Mirtazapin kan vara aktiverande i högre doser sett ur den totala effekten. Valdoxan likaså.
Citera
2015-08-04, 14:03
Medlem
Voxra som h*n över sa.
Citera
2015-08-04, 14:14
Medlem
BrittaFittovs avatar
Vilka har du testat OP?
Citera
2015-08-04, 16:48
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Voxra (bupropion) är ett aktiverande antidepressivt. Zoloft (sertralin) är ett SSRI man ej brukar bli trött av. Mirtazapin kan vara aktiverande i högre doser sett ur den totala effekten. Valdoxan likaså.

Har använt Mirtazapin 30 mg (Remeron) mot sömnproblem under flera år, men har nu lyckats sluta.

Jag sov väldigt bra på dem, men kände mig i regel utslagen av trötthet när jag vaknade och dessutom gav de upphov till en ständig hunger och jag åt nästan hela tiden. Var emellanåt ett okontrollerat matintag.

Var i princip trött hela tiden under tiden jag tog Mirtazapin och dessutom gick jag upp i vikt.

Det är mina erfarenheter och vi reagerar alla olika på dessa mediciner.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-08-04 kl. 16:58.
Citera
2015-08-04, 16:50
Medlem
aislings avatar
Voxra
Citera
2015-08-04, 17:05
Medlem
Jag tar Paroxetin har inte kännt några biverkningar.
Citera
2015-08-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Vilken av alla Antidepp-tabletter som du har testat har gjort dig minst trött. Finns det någon Antidepp som inte gör en totalt knockad?

Voxra gjorde mig svinpigg och motiverad. Nu äter jag Cymbalta mot ångest (har GAD) och känner mig piggare också. Ingen av dessa har gjort mig avtrubbad utan mer öppnat sinnet.
Citera
2015-08-04, 21:45
Medlem
Sweeper80s avatar
De tre som finns är:

Brintellix, Valdoxan och Voxran.

Bubblare: Buspar.
Citera
2015-08-05, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Har använt Mirtazapin 30 mg (Remeron) mot sömnproblem under flera år, men har nu lyckats sluta.

Jag sov väldigt bra på dem, men kände mig i regel utslagen av trötthet när jag vaknade och dessutom gav de upphov till en ständig hunger och jag åt nästan hela tiden. Var emellanåt ett okontrollerat matintag.

Var i princip trött hela tiden under tiden jag tog Mirtazapin och dessutom gick jag upp i vikt.

Det är mina erfarenheter och vi reagerar alla olika på dessa mediciner.

Syftar som sagt på högre dosering. Vid 45-60 mg tar den aktiverande dopaminerga effekten över.
Citera
2015-08-05, 16:48
Medlem
dxdps avatar
Venlafaxin och cymbalta tycker jag är aktiverande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in