2015-08-03, 18:30
Medlem
H0M3Rs avatar
Hej, jag behöver lite hjälp att avgöra om jag är allergisk eller om det är nån pytteliten insekt som biter mig.

Morsan var ute och plockade hallon åt mig tidigare idag, när jag tog i ett av hallonen så sved det lite om det fingret som blev fuktigt av saften.

Jag åt inga hallon då jag fastnade vid en jätteliten snabb hoppande spindel som fanns i burken.
Tänkte inge mer på det, och tror inte att det är spindlar som biter mig.
Men ville nämna det ändå, för det var en konstig spindel har aldrig sett en sån förut.
Jag märkte inte av någon allergisk reaktion på fingrarna eller kroppen från hallonen heller.

Morsan vilade sen i min säng med kläderna hon använde när hon gick i hallonbuskarna, medans jag såg en film.
Sen så skulle jag sova några timmar eftersom jag dygnat, och klädde av mig och la mig i sängen.
Då efter ett tag så sticks och bränner det till på foten, och jag kollar efter men ser absolut ingenting.
Det kändes nästan identiskt som att bränna sig på en nässla, och jag fick ett litet litet myggbettsliknande utslag och en del rodnad.

Jag funderar ett tag vad det kan vara och smörjer in med aloe vera salva sen lägger jag mig igen och somnar.
Sen vaknar jag av att jag drar upp täcket över kroppen, och då känns det som jag bits igen.
Denna gången på armen och sidan av magen, får samma små utslag igen. Det kliar inte alls, utan bränns bara.

Har letat igenom sängkläderna och bara hittat små svarta prickar som kan vara avföring från löss, men jag vet fan inte..

Kan det vara morsan som drog in taggar från nässlor som satt sig i mitt täcke?
Eller är det löss/loppor? Hallon allergi?

Jag är inte allergisk mot något alls så vitt jag vet, och som sagt kliar inte utslagen.
Dom verkar försvinna skapligt snabbt också, det första jag fick på foten känns och syns inte alls längre.

Tackar för svar, sorry om jag verkar hysterisk. Jag har precis blivit av med mjölbaggar och fan i helvete om jag har nå jävla löss eller loppor nu också...
Bor på landet, i ett gammalt trähus som är typ som en villa eller radhus.
Levar lite smålodigt, med kläder på golv och en del disk.

Tack igen för svar!
Citera
2015-08-03, 19:32
Medlem
sickboy-teds avatar
Låter som löss. Men det kan även vara någon insekt som jävlas med dig. Även svenska spindlar kan bita människor. Men du behöver inte oroa dig. Inga svenska insekter eller spindlar är giftiga så länge du inte är allergisk. Håll koll på utslagen så de inte blir större och att rodnaden sprider sig. Byt sänglakan och städa upp hos dig. Om det inte slutar på några veckor så ringer du Anticimex.
Citera
2015-08-04, 02:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Häll en droppe vatten på de där svarta prickarna du hittade. Lägg dem på ett vitt papper. Om det är lusbajs kommer det att bli ungefär som om du hade vatten på levrat blod, rödbrunt som sprider ut sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in