2015-08-05, 05:29
Bannlyst
5kg säck med ris ca 50-60kr
5 kg kycklingklubbor ca 100 kr

En gång var jag tvungen att äta detta till frukost lunch och kvällsmat nästan hela månaden.
Jag började se riktigt deffad ut
Citera
2015-08-05, 06:04
Medlem
lolliances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryskedamer
Jag hatar ibland att både äta och laga mat, då brukar jag ta en petflaska med vatten och gryn, skaka och sedan dricka/äta. Men det blir mer äta än dricka, de löser sig aldrig riktigt som jag vill i kallt vatten (eller mjölk). Fungerar en shaker så mycket bättre än en 50 cl petflaska med kork egentligen? Det mesta grynet sitter fortfarande på botten och vattnet i sig smakar betong. Kanske en sån där elmixer...

Ja, en petflaska har en väldigt smal öppning. Just nu har jag en gymgrossisten-shaker där korken har en diameter på cirka 3 cm, fungerar perfekt! Shakern i sig är också större i diameter än en petflaska vilket ger mer skakutrymme. Jag brukar snurra shakern parallellt med golvet så att havren virvlar runt i shakern, då glider det rakt ner i halsen utan problem, behöver inte tugga något alls!

Om jag inte har en shaker använder jag ett glas istället och skedar upp havren, men det är inte lika najs hehe
Citera
2015-08-05, 09:16
Medlem
McLaughlins avatar
Tyvärr TS. Ser ingen utväg. Det är kört!
Citera
2015-08-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
5kg säck med ris ca 50-60kr
5 kg kycklingklubbor ca 100 kr

En gång var jag tvungen att äta detta till frukost lunch och kvällsmat nästan hela månaden.
Jag började se riktigt deffad ut

Hur pallade du att äta detta en hel månad?
Citera
2015-08-05, 10:42
Medlem
labambass avatar
- Palla frukt, plocka bär, fiska etc
- Köp billiga kolhydrater (ris, pasta...)
- Köp billigt protein (bönor, linser, kikärtor...)
- Köp skivspill från matbutiken (småbitar som blir över när dom skär upp kött i charken)
- Var kreativ med vad du ev redan har hemma (kryddor etc)
Citera
2015-08-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolliance
Ja, en petflaska har en väldigt smal öppning. Just nu har jag en gymgrossisten-shaker där korken har en diameter på cirka 3 cm, fungerar perfekt! Shakern i sig är också större i diameter än en petflaska vilket ger mer skakutrymme. Jag brukar snurra shakern parallellt med golvet så att havren virvlar runt i shakern, då glider det rakt ner i halsen utan problem, behöver inte tugga något alls!

Om jag inte har en shaker använder jag ett glas istället och skedar upp havren, men det är inte lika najs hehe

Perfekt, ska inhandla mig en shaker så fort jag kan!
Citera
2015-08-05, 13:11
Medlem
Havregryn, pasta, ris, falukorv grönsaker, rotfrukter.
Citera
2015-08-05, 13:59
Medlem
massepojkens avatar
När jag pluggade så föll det sig naturligt att använda metoden "handla i förebyggande syfte"

Eftersom man som student visste att det skulle komna perioder då man var helt gul, dvs noll kronor i fickan, så såg man givetvis till att bli stamkund på närmaste "blattelivs".

-När man hade pengar så handlade man helt enkelt en så stor del av sitt totala varuinköp där att man blev en högt värderat kund, en sk "stammis"

När det sedan var tomt i fickan så var det ju givetvis inga som helst problem att få kredit på åtminstone 2000kr. Jag tror jag som mest under en sommar var skyldig "blattebutiken" 7500kr

Givetvis såg jag alltid till att reglera skulden så fort jag fick in pengar. Brukar stöta på ägaren till affären ibland på Södermalm. Han har nu mera en krog som vi ibland besöker efter jobbet.
Skön snubbe det där

Kan inte bara TS krita en lax på någon affär till det trillar in lite deg?
Senast redigerad av massepojken 2015-08-05 kl. 14:03.
Citera
2015-08-05, 14:34
Medlem
davkeis avatar
Som redan nämnt men fyller på lite. Inga nudlar, det är dyrt och man blir snabbt hungrig igen.

Pasta, ris och havregryn
Gul lök, tomatpure och olja
Kassler, korv eller bacon
Citera
2015-08-05, 20:07
Medlem
stekarn22s avatar
Bytte du fiskeställe? Fick du något?
Citera
2015-08-05, 22:16
Medlem
Porrtidningssons avatar
Hur upplever du din situation relaterat till att det sitter tusen och åter tusen sk flyktingar runt om i landet på asylboende och smörjer kråset.? Helt gratis.
Citera
2015-08-05, 23:12
Medlem
1st chipspåse
1st kanelbulle
1st flaska saft
2 st mjölk
1st stor Godis påse

Dela kalorimängden på dagarna som är kvar och du kommer få i dig lagom mängd kalorier, samt lite cash kvar som början på ny buffert..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in