2015-08-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Du vet att du kan gå till kyrkan och berätta om din situation va? Chansen är stor att du då får en matrekvisition, och med lite tur blir inbjuden på lite nattvard med prällen.

http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/rekordmanga-ber-kyrkan-om-hjalp

Tack för infon! Men vill se hur länge jag kan köra denna "utmaning" innan jag går dit och tigger
Citera
2015-08-04, 13:18
Medlem
genelecs avatar
køp hampafrø och gør smoothie. rikt på protein,aminosyrer och omega-3.går att baka på också.
behøver inte mer æn några skedar till varje smoothie.
https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/f/flatbread-med-hampafroe/
http://www.supernyttigt.se/fron/hampaprotein/
Citera
2015-08-04, 13:49
Medlem
Köp de baljväxter du föredrar, salt, havregryn och så mycket ägg du har råd med.

Gör havregrynsgröt på vatten och lite salt till morgonen samt 2 kokta ägg.

Middag gör du ärt/linssoppa, har du råd kan du unna dig någon buljongstärning.

Eventuellt om du har råd köp ett paket c-vitamin kosttillskott.
Citera
2015-08-04, 14:15
Medlem
murder_us avatar
Hört talas om dumpsterdiving ? Bakom butiker finns soptunnor där varor som har utgånget datum.
En hel del är faktiskt fullt ätbart och du kan få en varierad diet för noll kronor.

Har du tur träffar du nya vänner under natten, både hipsters och zigenare ägnar sig åt det.
Citera
2015-08-04, 14:16
Bannlyst
Trepack tonfisk för 30 kronor. 250kr delat på 30 blir 8.3333333 gånger 3 blir 25 fast då gäller det enbart middagar.

credigo.se samt easycredit.se ger lån på 1000 kronor för de utan inkomstredovisning hos skatteverket under deklarationen då kan du dubbla tonfisken och lägga till pasta samt några koppar kaffe på wayne's coffee.
Citera
2015-08-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolliance
Vet inte om du har testat dricka havre, själv tycker jag det fungerar bra om man har en shaker. Det har aldrig degat ihop sig för mig, men det gör nog det om man låter det stå en stund. Om man jämför denna metod med att äta gröt så är det bra mycket jobbigare att äta gröt tycker jag då det är väldigt mättande och tar tid, medan shakervarianten kan svepa 2 dl havregryn på under en minut

Jag hatar ibland att både äta och laga mat, då brukar jag ta en petflaska med vatten och gryn, skaka och sedan dricka/äta. Men det blir mer äta än dricka, de löser sig aldrig riktigt som jag vill i kallt vatten (eller mjölk). Fungerar en shaker så mycket bättre än en 50 cl petflaska med kork egentligen? Det mesta grynet sitter fortfarande på botten och vattnet i sig smakar betong. Kanske en sån där elmixer...
Citera
2015-08-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankontakt18
Hahaha alltså Nordea ruinerar mig. Ligger alltså back nu på kontot efter 2 övertrassavgift på 95:- /st & något jävla kioskbesök på 89:-...

På endast majs,fisk & makaroner i 3 veckor! Det lär funka va?

Du kan ju gå till soc om det krisar sej, man kan få matpengar även om dom gnäller lite...
Citera
2015-08-04, 15:30
Medlem
Svenskodlats avatar
Slår ett slag för vita bönor i tomatsås, 2:90kr på Ica maxi. Minst en portion!
Citera
2015-08-04, 15:45
Medlem
Djurmos avatar
Budgetmiddag...
Potatiskaka en portion:
200 g potatis, skala och riv på grova sidan av ett rivjärn, salta.
Stek i fett. Lagom hett, något knäpp under Max, typ 7-8 minuter. Kör med en stekspade runt kanterna och sedan in under så kakan är lös, lägg kluttar av margarin (smör om du har råd) på kakan, vänd gärna i luften eller vänd med hjälp av ett lock. Stek andra sidan med. Färgen ska inte vara svart, men brun. Håller en mätt, kostar väldans lite och är helt ok.
Citera
2015-08-04, 16:23
Medlem
Köp 2-3-4 påsar pasta = kanske 40:- på sin höjd.
1-2kg köttfärs = Runt 100:-.
2 burkar majs = 10:-
3-pack tacokrydda = 20:-

(Vet ej alls om denna beräkningen stämmer, då jag ej lagat denna maten sen ett tag sen då det var knapert.)

Stek köttfärs, majs och tacokrydda.
Koka pastan vid sidan av.
Blanda sen ihop allt i en ''markaronlåda'' och frys in.

Iochmed att tacokryddan tillsammans med vatten blir ganska ''kletig'' och fördelar sig bra över maten så är det inte nödvändigt med massa såser och inte alls torrt att äta.

Får bra mycket mat för det. Och du har sen runt 100kr kvar exklusive de där pantburkarna. Repeat. Kanske får måtta ner maten lite också

Det som är bra med detta är att man blir sjukt mätt, och inte allt för tröttsam smak.
Citera
2015-08-04, 17:56
Avslutad
Makaroner + tonfisk + Aromat = bra kombination

Alma Berlin
Citera
2015-08-04, 18:02
Medlem
Roland Janssons avatar
Du kan säkert tigga till dig lite äpplen el päron, skördesäsong nu. En del villaägare lägger ibland ut en korg utanför grinden, det är billigt och bra utfyllnad till gröten. Har du rymligt samvete kan du palla också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in