2015-08-03, 13:49
Medlem
Tja.

Jag hade tänkte ta lån föratt köpa ett företag, lånet är mellan 150tkr -300tkr.
Jag hade ringt upp några bankar och dem kunde inte ge någon lån eftersom jag har en betalningsanmärkning, så jag tänkte fråga om de finns några bankar som ger lån fast man har betalningsanmärkning? Vilken bankar?
Citera
2015-08-03, 13:52
Medlem
Hysteria90s avatar
Har du kollat med bluestep?
Citera
2015-08-03, 14:28
Medlem
Finns inga banken so lånar ut det beloppet om du har betalningsanmärkning. Finns Bluestep som nämnts. Men där måste du sätta bostad i pant. Eller så kan du låna ett maxbelopp om 50000, men
då ligger räntan på saftiga 23%. Vänta några år så är din anmärkning hos uc borta.
Citera
2015-08-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Har du kollat med bluestep?

Har ringt dem nyss och de sa att man måste ha betalt allt skuld 6månader innan man kan söka.
Citera
2015-08-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Finns inga banken so lånar ut det beloppet om du har betalningsanmärkning. Finns Bluestep som nämnts. Men där måste du sätta bostad i pant. Eller så kan du låna ett maxbelopp om 50000, men
då ligger räntan på saftiga 23%. Vänta några år så är din anmärkning hos uc borta.

Någon bank eller företag måste finnas?
Annars har ni tips som jag har inte kommit på hur man ska fixa pengarna?
Citera
2015-08-03, 14:56
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emki11
Har ringt dem nyss och de sa att man måste ha betalt allt skuld 6månader innan man kan söka.
Med en aktiv skuld kan du självklart inte få några lån.
Citera
2015-08-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Med en aktiv skuld kan du självklart inte få några lån.

Ja men de vet jag.
Vi säger att jag betalar hela skulden nu. Kan jag då söka direkt om lån någonstans?
Behöver inte va hela beloppet som står där upp, går bra med mindre också.
Citera
2015-08-03, 15:55
Medlem
Diablo1118s avatar
Det finns flera som godkänner en betalningsanmärkning men du får inte ha någon skuld till Kronofogden.
Företagen har olika regler som krav på inkomst och högsta lånebelopp osv så du får söka själv.
Använd en sökmotor och kolla på olika alternativ. Generellt för de flesta som godkänner betalningsanmärkning är att räntan ofta är hög.

Freedom Finance har jag hört tidigare men det finns säker många fler.

Samtliga gör en bedömning av dels ditt nuvarande ekonomiska läge och tittar på hur de tror det kommer se ut i framtiden. Så även om de godkänner en anmärkning så är det inte säkert de godkänner din ansökan. Tänk på att kolla om du uppfyller deras krav innan du ansöker då flera ansökningar/förfrågningar på din UC leder till avslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in