2005-10-21, 10:22
Bannlyst
Har fått utskrivet Xanor 1 mg nu i drygt 2 månader. Det blir ju lätt att man går å knaprar lite varje dag...
Men i natt tänkte jag att jag skiter i att ta dom jävlarna....inte ens en stilnoct. Istället hade jag grejat Blå vallar. Slängde i mig 2 st 10 mg:are, men jag blev fan mer orolig i kroppen. Vaknade kl.6 i morse å det har jag inte gjort på JÄVLIGT länge.... Vad fan e det som händer? Å aggressiv har jag också märkt att jag blivit....Fan oxå...
Citera
2005-10-21, 10:35
Bannlyst
Benso är djävulen i tablettform. En söt liten djävul dessutom.
Citera
2005-10-21, 10:46
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonic_pelle
Har fått utskrivet Xanor 1 mg nu i drygt 2 månader. Det blir ju lätt att man går å knaprar lite varje dag...
Men i natt tänkte jag att jag skiter i att ta dom jävlarna....inte ens en stilnoct. Istället hade jag grejat Blå vallar. Slängde i mig 2 st 10 mg:are, men jag blev fan mer orolig i kroppen. Vaknade kl.6 i morse å det har jag inte gjort på JÄVLIGT länge.... Vad fan e det som händer? Å aggressiv har jag också märkt att jag blivit....Fan oxå...

jepp, du e hooked. Bäst att sluta innan det går för långt.
Eller gå hela vägen ut!
Citera
2005-10-21, 12:13
Medlem
Orissas avatar
En kompis till mej har fått Xanor utskrivet i åtta års tid och andvänder nu 3mg dagligen samt flunitrazepam på kvällen. Han ska snart in på karolinska för att trappa ner och på längre sikt sluta helt med medecinen. Han är väldigt motiverad till det och är beredd på att ta helvetet som han kommer få genomleva. Stället han ska till erbjuder väldigt bra hjälp som akupunktur, alternativa avslappningar, kontaktpersoner, läkare som skriver ut någon annan medecin om det är nödvändigt för en period samt det att han får bestämma nertrappningen i sin egen takt och skulle det behövas så kan han gå upp i dos igen en kortare period men slutmålet är som sagt att sluta helt med Xanoren och det tror jag han är fullt kapabel att kunna göra eftersom han har viljan och motiveringen och har en klar bild av vad som väntar förnåt.

Det finns väldigt bra hjälp för läkemedelsberoende i sverige ifall man vet vart man ska vända sig nånstans.

Nånting som kan vara bra tydligen är att byta ut Xanoren till diazepam eftersom den är tydligen lättare att trappa ut p.g.a av dess längre halveringstid så det blir inte lika stor chock för kroppen

Jag håller fullt med överstående talare: Benso is the Devil
Citera
2005-10-21, 12:17
Medlem
Orissas avatar
....
Citera
2005-10-21, 12:38
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonic_pelle
Det blir ju lätt att man går å knaprar lite varje dag...
Det är livsfarligt att gå på benzo varje dag.
Citera
2005-10-21, 20:27
Medlem
hundens avatar
whatever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in