• 1
  • 2
2015-08-02, 17:38
Medlem
Brummelis avatar
Polisen har inlett en förundersökning enligt Kvällsposten. Rubricering troligen vållande till kroppsskada

http://www.expressen.se/kvallsposten...er-hundattack/

Nioårig flicka skadad i ansikte, armar och hals. Det låter allvarligt. Enligt Aftonbladet jagades flickan av hunden.

Någon som vet var det inträffat i Gnosjö? Vilken hundras var det? Låter inte som en sund hund det här.
Hoppas flickan blir helt återställd.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21202324.ab
Senast redigerad av Brummeli 2015-08-02 kl. 17:45.
Citera
2015-08-02, 18:09
Bannlyst
Avliva hundfan .
Citera
2015-08-02, 18:18
Medlem
Danne90s avatar
Avliva hundjäveln och prygla ägaren.
Så jävla trött på hundar och hundägare som inte kan ta hand om sina hundar.
Citera
2015-08-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90

Så utan mer info dömer du ut hunden och hundägaren? Bra jobbat.
Citera
2015-08-02, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Så utan mer info dömer du ut hunden och hundägaren? Bra jobbat.
Och hur skulle det inte vara hundägaren som bär skulden för det inträffade?
Citera
2015-08-02, 18:42
Medlem
kakburks avatar
Ja, hunden kommer naturligtvis att tvångsavlivas. En normalt uppfostrad hund försöker inte döda människor.
Det skulle vara intressant att få lite mer info t ex vilken hundras det handlar om, familjehund eller jaktras.
Vad ägaren är för någon, kanske en trashtyp med tribaltatueringar och dumfet flickvän.

Synd om ungen, hoppas att hon inte får en massa ärr i ansiktet.
Citera
2015-08-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Ja hundägaren borde verkligen få ett kännbart straff, kan man inte hålla ordning på sin hund så förtjänar man det verkligen.
Citera
2015-08-02, 20:07
Medlem
Jag hörde sirener runt 15 snåret, men jag skulle satsa pengarna på att detta skedde i Furuhall Gnosjös egna ghetto . Men jag skulle inte bli förvånad om det är en liten negerunge som har sparkat på hunden och sedan börjat springa. Jag har själv haft valpar och dessa primater gjorde illa valparna deras första gång dem fick gå ut. Är det en neger så kommer jag inte gråta några floder.
Senast redigerad av eliteforce 2015-08-02 kl. 20:10.
Citera
2015-08-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliteforce
Jag hörde sirener runt 15 snåret, men jag skulle satsa pengarna på att detta skedde i Furuhall Gnosjös egna ghetto . Men jag skulle inte bli förvånad om det är en liten negerunge som har sparkat på hunden och sedan börjat springa. Jag har själv haft valpar och dessa primater gjorde illa valparna deras första gång dem fick gå ut. Är det en neger så kommer jag inte gråta några floder.

Kanske är så. Flickan var med massa kaosblattar som terra hunden sen vart det såhär. Eller så inte. Skäggbarn/blattar 15-30 års åldern sparkar och kastar sten på hund och springer, flickan på 9år hinner inte undan och blir första offret. Om så är fallet så ska blattarna straffas. Om det inte är så, så ska hunden straffas.
Citera
2015-08-02, 20:39
Medlem
Citat:
Omständigheterna kring hundattacken är än så länge oklar för polisen och enligt polisen fördes flickan i ambulans till Värnamo sjukhus för vidare vård. På Värnamo sjukhus känner man dock inte till att barnet ska ha kommit in till dem. På akuten hade man inte fått någon information alls om saken.

Inte heller på Ryhov fanns under kvällen någon information om att barnet skulle ha förts dit.

Polisen vet ännu inte heller vilken typ av hundras som är inblandad och om ägaren är känd

http://www.vn.se/article/9-aring-til...er-hundattack/
Citera
2015-08-02, 21:27
Medlem
Public Enemys avatar
Mitt tips på ras är Rottweiler eller Amstaff som nuförtiden ofta är avlade på dåliga föräldrar.
Man kan lätt sälja alla valparna till diverse individer med behov av att verka farliga, och ägarna till dessa raserna brukar vara ganska dåliga på hunduppfostran.
Citera
2015-08-02, 22:06
Medlem
är det i ett getto är hunden mest troligt en starkare blandras och ägaren en kulturberikare i 14-35 års åldern utan intresse eller kunskap. barnet är nog bara en passerande unge...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in