• 1
  • 2
2015-08-02, 13:57
Medlem
Hej :P

Undrar hur det går att göra facesitting/ facegrinding/ rida gränsle på ansikte så skönt för tjejen som möjligt? Alltså tips på saker att tänka på så att facesitting blir beroendeframkallande- skönt för tjejen.

Saker jag tänkt på som skulle kunna spela roll är:

1.tungtekniker som är skönast i den här ställningen
2. SlätRakat ansikte eller helskägg på givaren (slickaren)?
3. Något stöd för tjejen att hålla i när hon rider/ gnider dig mot ansiktet. (Alltså nåt att hålla i för att underlätta och ge kraft åt de juckande rörelserna samt något att hålla i sig i sen när hon får orgasm) ?
4.musik som ger rätt stämning?
5. Saker jag som givare kan säga mellan slickandet för att hon ska känna sig sexig och få ökad lust att rida med ännu mer lust?
6.underlag för att det ska vara bekvämt för hennes knän ?
7.hjälpmedel för att komma upp med ansiktet till nivå med hennes sköte ? -så att ridandet är så behagligt som möjligt för båda

8. Allt annat du kan komma å tänka på?

Tacksam för svar från alla

Happy Licking! :P
Senast redigerad av SolutionMan 2015-08-02 kl. 14:23. Anledning: Förtydligande av rubrik
Citera
2015-08-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolutionMan
Hej :P

Undrar hur det går att göra facesitting/ facegrinding/ rida gränsle på ansikte så skönt för tjejen som möjligt? Alltså tips på saker att tänka på så att facesitting blir beroendeframkallande- skönt för tjejen.

Saker jag tänkt på som skulle kunna spela roll är:

1.tungtekniker som är skönast i den här ställningen
2. SlätRakat ansikte eller helskägg på givaren (slickaren)?
3. Något stöd för tjejen att hålla i när hon rider/ gnider dig mot ansiktet. (Alltså nåt att hålla i för att underlätta och ge kraft åt de juckande rörelserna samt något att hålla i sig i sen när hon får orgasm) ?
4.musik som ger rätt stämning?
5. Saker jag som givare kan säga mellan slickandet för att hon ska känna sig sexig och få ökad lust att rida med ännu mer lust?
6.underlag för att det ska vara bekvämt för hennes knän ?
7.hjälpmedel för att komma upp med ansiktet till nivå med hennes sköte ? -så att ridandet är så behagligt som möjligt för båda

8. Allt annat du kan komma å tänka på?

Tacksam för svar från alla

Happy Licking! :P

Varför föredrar du just denna ställning när det kommer till givande av oralsex?

1. Vet inte om tungtekniken skiljer sig från den som används då tjejen ligger på rygg. Möjligtvis att vinkeln ansikte/underliv kan varieras mer så att ansiktet blir mer "rakt underifrån" vilket antagligen är fördelaktigt om tjejen gillar tungpenetration.
2. Har har alltid uppfattat att slätrakat är att föredra ur oralsexperspektiv.
3. Hon kanske kan luta sig mot väggen? Eller så kanske du kan hjälpa till med armarna/händerna?
4. Pass
5. Är nog högst individuellt vad som upplevs som upphetsande och vad som upplevs som krystat. Men att uttrycka gillande och uppskattande för sin sexpartners kropp är väl alltid bra och borde leda till att partnern känner sig mer bekväm. Dock tror jag inte att detta uppskattande behöver ske verbalt, om du gör det tydligt att du tycker att hon och situationen är jätteupphetsande tror jag det är fullt tillräckligt.
6/7. Att bruka en säng som underlag är väl lämpligt? Både mjukt och så finns det kuddar som du kan ha under huvudet.

Ha det så kul
Citera
2015-08-02, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aastsvet
Varför föredrar du just denna ställning när det kommer till givande av oralsex?

1. Vet inte om tungtekniken skiljer sig från den som används då tjejen ligger på rygg. Möjligtvis att vinkeln ansikte/underliv kan varieras mer så att ansiktet blir mer "rakt underifrån" vilket antagligen är fördelaktigt om tjejen gillar tungpenetration.
2. Har har alltid uppfattat att slätrakat är att föredra ur oralsexperspektiv.
3. Hon kanske kan luta sig mot väggen? Eller så kanske du kan hjälpa till med armarna/händerna?
4. Pass
5. Är nog högst individuellt vad som upplevs som upphetsande och vad som upplevs som krystat. Men att uttrycka gillande och uppskattande för sin sexpartners kropp är väl alltid bra och borde leda till att partnern känner sig mer bekväm. Dock tror jag inte att detta uppskattande behöver ske verbalt, om du gör det tydligt att du tycker att hon och situationen är jätteupphetsande tror jag det är fullt tillräckligt.
6/7. Att bruka en säng som underlag är väl lämpligt? Både mjukt och så finns det kuddar som du kan ha under huvudet.

Ha det så kul

Föredrar facesitting som ställning för att det är upphetsande tankemässigt, att vara helt inställd på hennes lust, orgasm och njutning. Inte alls tänd av förnedring ( våld och kvävning) utan tänder på tanken att hon släpper alla hämningar och rider som om resten av världen hade försvunnit. SEN: tanken att ha en våt vagina över hela ansiktet och att få känns sig snuskig (på ett bra sätt) !!
1. Bra tanke, penetration är viktigt och enl erfarenhet upphetsande för mottagaren
3.väggen är väl ok men känns inte optimal

Tack!
Citera
2015-08-02, 15:31
Medlem
Citat:
Föredrar facesitting som ställning för att det är upphetsande tankemässigt, att vara helt inställd på hennes lust, orgasm och njutning. Inte alls tänd av förnedring ( våld och kvävning) utan tänder på tanken att hon släpper alla hämningar och rider som om resten av världen hade försvunnit. SEN: tanken att ha en våt vagina över hela ansiktet och att få känns sig snuskig (på ett bra sätt) !!
1. Bra tanke, penetration är viktigt och enl erfarenhet upphetsande för mottagaren
3.väggen är väl ok men känns inte optimal

Tack!

Okej, jag förstår vad du menar. Jag håller med till viss del, situationen kan vara upphetsande iom att det känns som att tjejen är rak och öppen med sin sexualitet.

3. Har aldrig tänkt på det problemet innan, men kan hon inte ta stöd på sig själv(typ händerna på sina ben) eller på dina höfter(om hon lutar sig bakåt)?
Citera
2015-08-02, 16:09
Medlem
Citat:
Okej, jag förstår vad du menar. Jag håller med till viss del, situationen kan vara upphetsande iom att det känns som att tjejen är rak och öppen med sin sexualitet.

3. Har aldrig tänkt på det problemet innan, men kan hon inte ta stöd på sig själv(typ händerna på sina ben) eller pådina höfter(om hon lutar sig bakåt)?

Precis! Det är en frisläppthet i det som är väldigt befriande

3. Tror Det finns bättre lösningar, tex en ordentlig och ergonomisk sänggavel?
Citera
2015-08-02, 16:20
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
...ergonomisk sänggavel...
Va?

Citera
2015-08-02, 16:22
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Precis! Det är en frisläppthet i det som är väldigt befriande

3. Tror Det finns bättre lösningar, tex en ordentlig och ergonomisk sänggavel?
En sänggavel låter väl vettigt? Annars, om man trivs med nuvarande säng, kanske man kan skruva fast sänglampor eller en stabil hylla ovanför sängen? Något som har samma funktion som http://www.bauhaus.se/ridder-sakerhe...g-45-cm-1.html

Kanske en smal kudde som slickaren kan ha under huvudet. Så att huvudet kan placeras i önskad höjd och vinkel samtidigt som damen inte har benen på kudden.

Jag tycker de flesta sängarna är mindre stabila nära madrasskanten, det kanske vore bra om man kan flytta sig till en centralare del av madrassen. Beror lite på längden på säng och slickare.
Citera
2015-08-02, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
En sänggavel låter väl vettigt? Annars, om man trivs med nuvarande säng, kanske man kan skruva fast sänglampor eller en stabil hylla ovanför sängen? Något som har samma funktion som http://www.bauhaus.se/ridder-sakerhe...g-45-cm-1.html

Kanske en smal kudde som slickaren kan ha under huvudet. Så att huvudet kan placeras i önskad höjd och vinkel samtidigt som damen inte har benen på kudden.

Jag tycker de flesta sängarna är mindre stabila nära madrasskanten, det kanske vore bra om man kan flytta sig till en centralare del av madrassen. Beror lite på längden på säng och slickare.

Haha, beroende på hur hängiven man är till denna sexualaktivitet kanske det är värt att sätta upp sådana där ledstänger i lämplig höjd

Men en sänggavel måste väl vara ett bra, och mer subtilt, sätt att ge damen ifråga stöd.
Citera
2015-08-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor

Precis något sådant! (Från bauhaus). Klockrena tankar! Kudden kan vara ett sånt problem
om den är för stor liksom. Och sängar är mkt riktigt lite halvbra om de inte är breda nog. Knäna sjunker ner för mycket på
Sängens kanter och det känns för tjejen som att det finns en risk att glida ner. En bred säng tänker jag är en lösning! Alternativt lägger man ut nåt på golvet?

Citat:
Haha, beroende på hur hängiven man är till denna sexualaktivitet kanske det är värt att sätta upp sådana där ledstänger i lämplig höjd

Men en sänggavel måste väl vara ett bra, och mer subtilt, sätt att ge damen ifråga stöd.

Kanske man
Kan ha kedjor med handtag eller
Liknande hängandes från taket?
Citera
2015-08-02, 17:21
Medlem
Citat:
Precis något sådant! (Från bauhaus). Klockrena tankar! Kudden kan vara ett sånt problem
om den är för stor liksom. Och sängar är mkt riktigt lite halvbra om de inte är breda nog. Knäna sjunker ner för mycket på
Sängens kanter och det känns för tjejen som att det finns en risk att glida ner. En bred säng tänker jag är en lösning! Alternativt lägger man ut nåt på golvet?

Kanske man

En fråga är väl hur avancerat det får bli innan det ej är njutbart längre för tjejen? Tänker att det kanske blir för ansträngande att hänga i händerna? Fast det kanske trots allt är mindre ansträngande än utan.

Du får be damen ifråga att träna upp den statiska styrkan i låren så att hon inte behöver stöd. Jägarvila är bra för detta.
Citera
2015-08-02, 17:35
Medlem
Citat:
En fråga är väl hur avancerat det får bli innan det ej är njutbart längre för tjejen? Tänker att det kanske blir för ansträngande att hänga i händerna? Fast det kanske trots allt är mindre ansträngande än utan.

Du får be damen ifråga att träna upp den statiska styrkan i låren så att hon inte behöver stöd.Jägarvila är bra för detta.

Sant, tanken är inte att hjälpmedlet ska göra det mer ansträngande utan tvärtom att det ska förlänga uthålligheten.

Men ja träning lär vara bra i vilket fall, det bästa vore om hon var en elitidrottare
Citera
2015-08-02, 23:00
Moderator
Neksnors avatar
Citat:

Kanske man
Personligen hade jag undvikt ledstänger runt sängen, undantaget om jag hade haft ett dedikerat hobbyrum för ändamålet. Däremot hade jag kunnat tänkta mig diverse diskret monterade krokar i taket och liknande om jag skulle utforma en sängkammare från grunden.

Angående slickarens ansiktsbehåring så har min päls aldrig kommenterats i det sammanhanget. Men min uppfattning är att damens dofter fastnar i skägget, något min nos uppskattar när jag vaknar.

Sängens bredd ser jag inte som något problem, problemet är att om jag som slickare måste "flytta söderut" så hamnar mina fötter snabbt utanför sängen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in