2015-08-01, 21:11
Medlem
Hej.... jag äter abilify. I oktober förra året var jag skit smal vägde 59 kg men sedan jag började med abilify på allvar så kände jag att jag blev hungrig på kvällarna och så gick jag i vilket fall ändå upp i vikt. Har gått upp 28 kg på abilify på 10 månader. Jag måste byta... behöver en medicin som sänker hungern och som man går ner på. Som sagt jag behöver återställa mig dvs gå ner tillbaka till 60 kg. Någon som vet en bra?
Senast redigerad av Henkeboj 2015-08-01 kl. 21:14.
Citera
2015-08-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeboj
Hej.... jag äter abilify. I oktober förra året var jag skit smal vägde 59 kg men sedan jag började med abilify på allvar så kände jag att jag blev hungrig på kvällarna och så gick jag i vilket fall ändå upp i vikt. Har gått upp 28 kg på abilify på 10 månader. Jag måste byta... behöver en medicin som sänker hungern och som man går ner på. Som sagt jag behöver återställa mig dvs gå ner tillbaka till 60 kg. Någon som vet en bra?
Hmm,konstigt,jag fick Abilify 10 mg för bla viktnedgång.
Citera
2015-08-01, 21:20
Medlem
Sluta knarka och låt bli att stoppa allt du ser i käften är nog den bästa medicinen du kan få och bör använda.
Citera
2015-08-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Sluta knarka och låt bli att stoppa allt du ser i käften är nog den bästa medicinen du kan få och bör använda.

haha knarkar inte
Citera
2015-08-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hmm,konstigt,jag fick Abilify 10 mg för bla viktnedgång.

gick du ner på den ? Jag går upp i raketfart.
Citera
2015-08-01, 22:09
Medlem
Vilken diagnos käkar du Abilify för? Voxra åt jag mot depression och hungern försvann helt och hållet. Åt för att jag behövde, inte för att jag var hungrig.
Citera
2015-08-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resp1
Vilken diagnos käkar du Abilify för? Voxra åt jag mot depression och hungern försvann helt och hållet. Åt för att jag behövde, inte för att jag var hungrig.

Ja. Nu äter jag för att jag blir hungrig trots att jag inte måste äta just då. Jag har åkt på ospecificerade psykoser sedan år 2013. verkar som att voxra är tillför depressionsbehandling inte för att behandla psykoser. Det lät lovande med en medicin som tog bort hungern men denna voxra hjälper nog inte mig mot psykoser.
Senast redigerad av Henkeboj 2015-08-01 kl. 22:14.
Citera
2015-08-01, 22:35
Medlem
Citat:
gick du ner på den ? Jag går upp i raketfart.
Nja,det håller sig stabilt..
Citera
2015-08-02, 01:02
Medlem
Croissants avatar
Jag har skaffat de här tabletterna. De hjälper hoppas jag, annars får jag pröva någonting annat.

Levaxin, topimax, metformin, Har tagit fem tabletter idag sammanlagt. Fast sen åt jag också glass och snabbmat så jag ligger nog back idag.
Citera
2015-08-02, 11:37
Medlem
Citat:

Jag har ätit Voxra mot depression, gick ned i vikt (är ej överviktig). Nu äter jag Cymbalta för GAD och har liknande känsla när det gäller hunger och viktnedgång som med Voxra.
Citera
2015-08-02, 15:00
Bannlyst
Du får ange varför du medicineras med abilify. Omöjligt att svara på detta annars.
Är det för att har mani eller psykos finns det tyvärr inte så många andra alternativ än neuroleptika. Abilify anses även vara det mildaste.
Citera
2015-08-02, 18:19
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croissant
Jag har skaffat de här tabletterna. De hjälper hoppas jag, annars får jag pröva någonting annat.

Levaxin, topimax, metformin, Har tagit fem tabletter idag sammanlagt. Fast sen åt jag också glass och snabbmat så jag ligger nog back idag.

det är onekligen en kombination som borde leda till viktnedgång
Lite som en egen variant av denna medicin https://en.wikipedia.org/wiki/Phentermine/topiramate :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in