Jag tycker att såna som inte vet nåt om en viss sak inte ska yttra sig. Som såna som påstår att Ultima Thule är rasister.
Ni borde lära er innan ni börjar bråka med Thule.
För det finns många band som verkligen är rasister (jag tänker främst på Pluton Svea). Jag lyssnar gärna på Thule, undviker helst Pluton Svea, Midgårds Söner och Stockholms Negrer. Även fast de gör väldigt fin musik, så är det inte alltid lika fin text.
Ultima Thule däremot gör både fin musik och fina texter.
De flesta texter är faktiskt skrivna av Jan Thörnblom själv (Ultima Thules sångare).
Andra sånger som de spelar är svenska folkvisor, t.ex Idas Sommarvisa, Hårgalåten, Det är dans på Brännö brygga och Änglamark. Är det nåt rasistiskt i att sjunga Nu Grönskar Det? Ultima Thule har aldrig sagt en enda mening med rasistisk innebörd! Däremot så har Pluton Svea det. T.ex i texten till "Nationalen" (grundad på "Internationalen"), där de sjunger:
"Nu vår svartklädda Stormtrupp har segrat äntligen.
Nu ska Svastika fana upp i varje Svenskt folkhem!"
Eller i texten till "Nu drar S.A ut", där de sjunger:
"Nu har vårt tålamod tagit slut.
Nu drar Stormavdelningen ut"
och
"Nu har vårt folk fått blodad tand.
Vi tar tillbaka vårt fosterland"
Och ändå får Thule skit, för att de sjunger Du Gamla, Du Fria!
Det är sånt här som jag har tröttnat på! Oskyldiga människor, som Thule, får skiten för något som de aldrig har gjort!
Har nån av er som är emot Thule överhuvudtaget tagit er tid att läsa genom ett par texter!? Nej, för då skulle ni inte ha något emot dem!
Alla texter finns på http://www.ultimathule.se.
Kolla genom texterna, så kanske ni förstår varför jag skriver detta!
Ni borde lära er innan ni börjar bråka med Thule.
För det finns många band som verkligen är rasister (jag tänker främst på Pluton Svea). Jag lyssnar gärna på Thule, undviker helst Pluton Svea, Midgårds Söner och Stockholms Negrer. Även fast de gör väldigt fin musik, så är det inte alltid lika fin text.
Ultima Thule däremot gör både fin musik och fina texter.
De flesta texter är faktiskt skrivna av Jan Thörnblom själv (Ultima Thules sångare).
Andra sånger som de spelar är svenska folkvisor, t.ex Idas Sommarvisa, Hårgalåten, Det är dans på Brännö brygga och Änglamark. Är det nåt rasistiskt i att sjunga Nu Grönskar Det? Ultima Thule har aldrig sagt en enda mening med rasistisk innebörd! Däremot så har Pluton Svea det. T.ex i texten till "Nationalen" (grundad på "Internationalen"), där de sjunger:
"Nu vår svartklädda Stormtrupp har segrat äntligen.
Nu ska Svastika fana upp i varje Svenskt folkhem!"
Eller i texten till "Nu drar S.A ut", där de sjunger:
"Nu har vårt tålamod tagit slut.
Nu drar Stormavdelningen ut"
och
"Nu har vårt folk fått blodad tand.
Vi tar tillbaka vårt fosterland"
Och ändå får Thule skit, för att de sjunger Du Gamla, Du Fria!
Det är sånt här som jag har tröttnat på! Oskyldiga människor, som Thule, får skiten för något som de aldrig har gjort!
Har nån av er som är emot Thule överhuvudtaget tagit er tid att läsa genom ett par texter!? Nej, för då skulle ni inte ha något emot dem!
Alla texter finns på http://www.ultimathule.se.
Kolla genom texterna, så kanske ni förstår varför jag skriver detta!