2003-07-05, 16:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tycker att såna som inte vet nåt om en viss sak inte ska yttra sig. Som såna som påstår att Ultima Thule är rasister.
Ni borde lära er innan ni börjar bråka med Thule.
För det finns många band som verkligen är rasister (jag tänker främst på Pluton Svea). Jag lyssnar gärna på Thule, undviker helst Pluton Svea, Midgårds Söner och Stockholms Negrer. Även fast de gör väldigt fin musik, så är det inte alltid lika fin text.

Ultima Thule däremot gör både fin musik och fina texter.
De flesta texter är faktiskt skrivna av Jan Thörnblom själv (Ultima Thules sångare).
Andra sånger som de spelar är svenska folkvisor, t.ex Idas Sommarvisa, Hårgalåten, Det är dans på Brännö brygga och Änglamark. Är det nåt rasistiskt i att sjunga Nu Grönskar Det? Ultima Thule har aldrig sagt en enda mening med rasistisk innebörd! Däremot så har Pluton Svea det. T.ex i texten till "Nationalen" (grundad på "Internationalen"), där de sjunger:

"Nu vår svartklädda Stormtrupp har segrat äntligen.
Nu ska Svastika fana upp i varje Svenskt folkhem!"

Eller i texten till "Nu drar S.A ut", där de sjunger:

"Nu har vårt tålamod tagit slut.
Nu drar Stormavdelningen ut"

och

"Nu har vårt folk fått blodad tand.
Vi tar tillbaka vårt fosterland"

Och ändå får Thule skit, för att de sjunger Du Gamla, Du Fria!
Det är sånt här som jag har tröttnat på! Oskyldiga människor, som Thule, får skiten för något som de aldrig har gjort!

Har nån av er som är emot Thule överhuvudtaget tagit er tid att läsa genom ett par texter!? Nej, för då skulle ni inte ha något emot dem!
Alla texter finns på http://www.ultimathule.se.
Kolla genom texterna, så kanske ni förstår varför jag skriver detta!
Citera
2003-07-06, 15:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Och vem är du då? Ultima Thules enda fan eller? höhöhö :twisted:
Citera
2003-07-06, 17:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Pluton Svea är ju skitbra
Citera
2003-07-06, 18:14
Medlem
Gerras avatar
Re: Kan ni lära er nån gång!?

Citat:
Ursprungligen postat av svenskviking
Jag tycker att såna som inte vet nåt om en viss sak inte ska yttra sig. Som såna som påstår att Ultima Thule är rasister.
För det finns många band som verkligen är rasister (jag tänker främst på Pluton Svea). Jag lyssnar gärna på Thule, undviker helst Pluton Svea, Midgårds Söner och Stockholms Negrer...

Stockholms Negrer med Micke Alonzo i spetsen? Rasister? Yttra sig utan att veta? Herregud.
Citera
2003-07-06, 19:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Kan ni lära er nån gång!?

Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Citat:
För det finns många band som verkligen är rasister (jag tänker främst på Pluton Svea). Jag lyssnar gärna på Thule, undviker helst Pluton Svea, Midgårds Söner och Stockholms Negrer...

Stockholms Negrer med Micke Alonzo i spetsen? Rasister? Yttra sig utan att veta? Herregud.
"Död, död, död åt alla präktiga blonda vikingar..."

"Ni kommer att drabbas av en terror som kommer att förfära er och ni kommer att få bevittna mer än död..."

"Vi är invandrare. I Sverige lever det invandrare, och ju mer vi lever tillsammans, ju mindre vi har svenskarna i närheten, ju bättre mår vi."

"Vi våldtar deras barn. Javisst, var så god. Dom tycker om det, faktiskt."

"Fy fan, svenska flicka" (tillägnad "alla blonda, vackra, blåögda, jävla kräk")
Citera
2003-07-06, 19:40
äldre konto (old)
Ej medlem
.

......det hindrar ju inte att det är skitmusik och helt jävla talanglöst.
Citera
2003-07-07, 02:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Ultima Thule får vara vad fan de vill, jag lyssnar inte på skiten för att det är riktigt dåligt. Helt enkelt.
Citera
2003-07-07, 09:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag liksom många andra

I början av 90-talet när jag var en korkad tonåring så köpte jag några UT skivor av den enkla anledning att jag lät mig påverkas av de "nationalistiska" vindar som blåste då. Man tyckte att det här är ju skitballt, texter om vikingar, blod, ära och svenska fanor och annat skit.
Då tyckte jag att både deras texter och musik var bra, som tur är ändras både åsikter och musiksmak med åren.
Hörde UT för inte så länge sedan, blev smått chockad över hur banal deras musik är.
Summa sumarum: Thule är första klassens smörja!
Citera
2003-07-07, 12:28
äldre konto (old)
Ej medlem
Har inte Midgårds Söners sångare Patrik Asplund (eller va
fan han nu heter) lagt av o tagit avstånd från ditt o datt

Finns dom fortfarande?
Citera
2003-07-07, 12:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Tänker vi på samma grupp?

Citat:
Citat:
Jag lyssnar gärna på Thule, undviker helst Pluton Svea, Midgårds Söner och Stockholms Negrer...

Tänker vi på samma grupp? Finns det flera Stockholms Negrer? För en låt som jag hört sjunger de:

"Örnen har landat, Sverige Vakna!"

Det låter inte som ngt som en invandrare skulle säga, eller?
En till bit ur samma låt:

"Sieg Heil!
Sieg Heil!
Sieg Heil!
Sieg Heil!"

Skulle en invandrare sjunga nåt sånt? Tror inte det...
Citera
2003-07-07, 12:53
äldre konto (old)
Ej medlem
jag har bara hört en låt med pluton svea..."stöveltramp" eller nått hette den, den var ju faktiskt rätt bra..inte för att jag sympatiserar med texten utan för att deras trummis verkar vara fett säker
Citera
2003-07-07, 13:46
Medlem
Gerras avatar
Re: Tänker vi på samma grupp?

Citat:
Citat:
Citat:
Jag lyssnar gärna på Thule, undviker helst Pluton Svea, Midgårds Söner och Stockholms Negrer...

Tänker vi på samma grupp? Finns det flera Stockholms Negrer? För en låt som jag hört sjunger de:

"Örnen har landat, Sverige Vakna!"

Det låter inte som ngt som en invandrare skulle säga, eller?
En till bit ur samma låt:

"Sieg Heil!
Sieg Heil!
Sieg Heil!
Sieg Heil!"

Skulle en invandrare sjunga nåt sånt? Tror inte det...

Jo, vi tänker nog på samma grupp. Att Micke Alonzo, Johan Johansson och Co uttrycker sig synnerligen provokativt emellanåt är väl inget att snacka om. Låten du tänker på heter just "Sieg Heil" och finns med på ett av Stockholms Negrers två album, nämligen "Den vita apan" (MNWCD 157@1986).
Låten handlar om att nazismen finns mitt bland oss och det duger inte att ignorera den. Huruvida Alonzo tycker att man i sann punkanda bör sparka ner bulorna eller helt enkelt bara att man inte ska tiga ihjäl problemet vet jag inte, men jag har väl mina aningar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in