2015-08-01, 18:29
Medlem
Har en laptop, en Acer.

Den stänger av sig själv, ibland, utan klar anledning, det verkar ske när den går på batteri.
Ibland går den i flera timmar utan problem, och plötsligt kan den stänga av sig, utan klar orsak.

Den fungerar annars utan problem (gjorde ett byte utav keyboard själv utan tidigare erfarenheter, men tror allting gick vägen).

Så vart börjar man? Jag har ominstallerat Windows, men problemet kvarstår.

Om det nu är ett hårdvarufel, vart börjar man leta? Batteriet ser ut att fungera som vanligt och laddas och urladdas som det ska. Hårddisk låter bra, felsökning med mjukvara har gjorts. Datorn är ca 3 år gammal.

Den stänger som sagt av sig på batteri, ibland ,inom varierat tid, från 20 min - timmar, med oklar anledning.

Någon som har en ide?
Citera
2015-08-01, 18:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Står det något intressant under Loggboken?
Citera
2015-08-01, 18:33
Medlem
Teleslingas avatar
Ett typiskt strömförsörjningsfel. Nätaggregatet som går ner. Felet är säkert temperaturberoende.
Citera
2015-08-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ett typiskt strömförsörjningsfel. Nätaggregatet som går ner. Felet är säkert temperaturberoende.

Jag har dock stresstestat den, både på batteri och med strömförsörjning, processorn ligger runt 60 c som max. Jag kollade nyss senaste episoden av true detective i HD, på batteri, utan problem. Men visst datorn känns varm, lutar det åt att det kan vara temperatur-relaterat ändå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in