• 1
  • 2
2015-07-31, 07:05
Medlem
Halloj under en period nu har http://se.weneverloseit.com/ tagit 299/mn av mig. Jag har aldrig gjort ett konto p denna sida men tydligen finns det ett konto registrerat p min mail och under mitt namn. Jag har frskt med password recovery, d fick jag en lnk till min mail som inte fungerar att klicka p. Jag har ven ringt utan att f hjlp utav dem, min bank sger att jag mste lsa det med hemsidan.

Vad ska jag gra tips?
Citera
2015-07-31, 07:10
Medlem
Xemnass avatar
Polisanml om du inte kan de lsa de?
Hur kan du inte ha registrerat dig sjlv?
De mste ju ha ditt bankkonto-nmr samt tilltelse fr att ta pengar.
Citera
2015-07-31, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Jag frstr inte det sjlv. Jag har aldrig varit inne p hemsidan tidigare, r det mjligt att dem kan ha ftt mina uppgifter frn ngon annan shady sida jag kan ha handlat p?
Citera
2015-07-31, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feskur
Jag frstr inte det sjlv. Jag har aldrig varit inne p hemsidan tidigare, r det mjligt att dem kan ha ftt mina uppgifter frn ngon annan shady sida jag kan ha handlat p?
Jag har ven lst att dom drar pengar frn andra personer ocks
Citera
2015-07-31, 07:22
Medlem
Om du kan p ngot vis ha gett dem ditt kreditkortsnr och bockat fr i kryssrutan att det ska dras mnatligen ifrn ditt kreditkort/bankkort s kan de fortstta att sno kosing tills du fr dem att ndra sig.

Fr du inte bort ohyran s r det bsta tycker jag att du begr ett nytt ersttningskreditkort hos din bank och att ditt gamla sprras, detsamma gller tex porrsajter, spelbolag, prenumerationstjnster, vulkan- och tornado- och sharknado-frskringar mfl dvs helt blufforienterade produkter.

I och med att banken utfrdar ett nytt kort s blir det ett nytt kreditkortsnummer och drmed fungerar inga av dina gamla avtal med det nya kreditkortet, frrn du lagt in det p nytt.

Man kan p sin internetbanks hemsida skapa engngskreditkorts nummer som bara gller typ ett t gngen, om man r rdd att gra affrer med internetsajter som frsker luras.
Senast redigerad av DrSvenne 2015-07-31 kl. 07:26.
Citera
2015-07-31, 07:31
Medlem
Citat:
...

Det tar ju mnader innan det hnder ngot , i somliga fall r det ju inte ens svenska sajter det handlar om. Polisen kan ju inte bryta banksekretessen s dr hux flux, Byt kort istllet, det brukar fungera p en gng.
Citera
2015-07-31, 08:02
Medlem
Sprra ditt gamla bankkort och bestll ett nytt s dras nog inga mer pengar
Citera
2015-07-31, 08:28
Medlem
Du har inte "kpt" en laptop fr 29kr? Verkar som de ha ett snt erbjudande, problemet r att man samtidigt signar upp sig p ngot abonnemang fr 299kr/mn.

Hr r villkoren: https://se.campaign.weneverloseit.co...paign=124&gw=1
Lnk till "erbjudandet": https://se.campaign.weneverloseit.co...04/signup.aspx
Citera
2015-07-31, 08:33
Medlem
emaptis avatar
Citat:
En sida som heter We Never Lose It lter som att dom har rknat med rttsprocesser men att dom har sett till att folk har klickat sig juridiskt bundna till deras kortdragningar. Jag har inte kollat sidan utan spekulerar bara med sidans namn som grund.
Citera
2016-02-09, 19:43
Medlem
Fick idag ett mail men en orderbekrftelse (p danska) dr de pstr att jag tecknat ett abonnemang via denna lnk http://dk.campaign.weneverloseit.com...08/Signup.aspx och att de dragit 5 kr frn mitt konto. Jag har inte tecknat ngot abonnemang och skulle aldrig gra det heller d det r en tjnst jag aldrig skulle utnyttja. Det str att jag har en prvoperiod p 7 dagar och att det sedan kommer kosta mig 399 kr/mn. r inte srskilt sugen p att kontakta dem heller d det skert bara leder till nnu mera skit. Kan meddela att jag inte anger mitt kortnummer p ntet d jag anvnder mig av e-kort dr kortet knyts till det sljstlle dr det anvnds och att ett maxbelopp (vanligtvis samma summa som jag handlar fr) stts.

Tycker ni som jag att avvakta och ignorera r bsta medicinen mot dessa bluffare?

Edit. Tillgg: Inga pengar har nnu dragits
Citera
2016-02-10, 04:48
Bannlyst
ja klart du kan ignorera dom men om dom fortstter drar pengar s kommer dom ju inte sluta... sprra ditt bankkort.
Citera
2016-02-10, 10:25
Medlem
Fast nu var det ju så att de inte dragit några pengar och mitt kortnummer har aldrig varit på vift. Mer orolig att de skall komma med fler mail och sedan en massa krav som måste bestridas. Två sidor av myntet som vanligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in