2015-07-31, 03:16
Medlem
Jag hade ett konto här för ett tag sedan som jag glömt password till

Betyder detta att jag är rövknullad?
Citera
2015-07-31, 03:24
Medlem
Kungkrans avatar
svar ja, oavsett om du senare kommer på ditt lösenord.
Citera
2015-07-31, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
svar ja, oavsett om du senare kommer på ditt lösenord.

Varför kan inte Admin radera min gamla mailadress, användaren används ju ej längre
Citera
2015-07-31, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertDresden
Varför kan inte Admin radera min gamla mailadress, användaren används ju ej längre
Har du kvar mailadressen är det ju bara o ta ett nytt lösen.

https://www.flashback.org/login.php?do=lostpw
Citera
2015-07-31, 04:40
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Hur ska en administratör veta att just du är du och inte någon som bara vill jävlas?
Citera
2015-07-31, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Hur ska en administratör veta att just du är du och inte någon som bara vill jävlas?

Men varför kan de inte radera mailadresserna på konton som inte loggat in på ett tag? Att mailadressen tas bort innebär ju inte det inte går att logga in på det.
Citera
2015-07-31, 07:58
Medlem
Citat:

Citat:
Men varför kan de inte radera mailadresserna på konton som inte loggat in på ett tag? Att mailadressen tas bort innebär ju inte det inte går att logga in på det.

Är du trög eller nåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Jomensaatt
Har du kvar mailadressen är det ju bara o ta ett nytt lösen.

https://www.flashback.org/login.php?do=lostpw
Citera
2015-07-31, 10:17
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

För att konton inte tas bort över huvud taget och även om folk inte varit inloggade på många år kanske de en dag bestämmer sig för att komma tillbaka, men glömt lösenordet. Då kan de enkelt återställa det.
Citera
2015-07-31, 13:38
Medlem
Segermarschens avatar
Citat:
Kolla IP?

Det går ju men frågan är om man vill börja göra det. Det blir en massa administration när det väller in 10000 förfrågningar om ``snälla radera min mailadress på mitt gamla konto'' & trassel.
Citera
2015-07-31, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Är du trög eller nåt?

Kanske du som är rövknullad?
Jag har inte kvar mailadressen.
Citera
2015-07-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
För att konton inte tas bort över huvud taget och även om folk inte varit inloggade på många år kanske de en dag bestämmer sig för att komma tillbaka, men glömt lösenordet. Då kan de enkelt återställa det.

Det är inte borttagning av konto det är frågan om här utan mailadressen eftersom det är den som utgör en risk. Även om mailadressen tas bort kan användaren logga in 10 år efteråt. Så det finns inget problem. Varför är det viktigare att FB behåller mailadressen än att skydda användarens integritet?
Citera
2015-07-31, 23:54
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Det är inte borttagning av konto det är frågan om här utan mailadressen eftersom det är den som utgör en risk. Även om mailadressen tas bort kan användaren logga in 10 år efteråt. Så det finns inget problem. Varför är det viktigare att FB behåller mailadressen än att skydda användarens integritet?

Ja, jag vet det.
Det jag säger är att e-postadressen inte tas bort för att en användare kan vilja komma åt sitt konto tio år senare, men ha glömt bort lösenordet. Vad är det du inte förstår?

Visst, FB kan ta bort alla adresser ur systemet, men de som vill ha den kvar då? Hur blir det med dem? Ska de bara köras över och skitas i, eller ska man låta lagt kort ligga och låta folk ta lite eget ansvar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in