Citat:
Ursprungligen postat av
AlbertDresden
Vad ska en människa med ett FB-konto som inte använts på 10 år? Vet du inte om att man kan skapa ett nytt konto? Väg detta mot den enorma skada som sker när någon blir uthängd.
Du som har gjort över 5000 inlägg är ganska enkelt för RG att spåra upp eftersom de använder mönsterigenkänning på alla dina inlägg. Så det spelar ingen roll att de inte har din mailadress eller lösenord, de tittar på hur de formulerar dina meningar och sedan kollar i deras piscatusdatabas efter inlägg som du gjort annorstädes. Så att inte byta konto regelbundet är ganska korkat.
En användare kan fortfarande logga in på sitt konto även om mailadresserna tas bort, och detta gäller enbart för användare som inte loggat in på 1 år, vad är det du inte förstår?
Personen kanske har en massa gamla kontakter via kontot, meddelanden som man inte vill ska försvinna eller något liknande. Det finns många anledningar till att vilja ha tillbaka ett gammalt konto.
Visst vet jag att man kan skapa ett nytt konto, men har man ett konto som är lika gammalt som Flashback Forums tid på nätet vill man gärna inte byta.
Vill man inte bli uthängd får man tänka på vad man skriver, hur man skriver och var man skriver. Svårare än så är det inte. Flashback är inte någon överförmyndare som ser till personens bästa och tar ansvar för när personen inte kan tänka lite själv.
Blir någon uthängd är det deras eget fel och verkligen inte något Flashback ska anklagas för. Folk borde istället vakna upp och inse vad det är för sjuk politik de röstat fram i detta land, där tjänster som Piscatus och Lexbase får finnas, terroristrgruper som Expo och RG jobbar tillsammans med media och regering. Det är det de borde vara oroliga för och försöka ändra på.
Ja, det vet jag att det är och det är inget som bekommer mig direkt. Jag har inget att dölja direkt.
Mina andra konton däremot, skulle det uppdagas att jag är ägare till dessa skulle det bli lite mer livat, men det är ju något jag har tänkt på och därav inte använt någon e-post som kan kopplas till mig, det går inte att göra någon mönsterigenkänning eller liknande, just för att jag inte vill att det ska kopplas till mig.
Det är inte särskilt svårt att hålla sig anonym så länge man vill, bara man tänker efter lite själv.
Ja, det kan de, men personer som glömt bort sitt lösenord och vill ha det återställt får inte den möjligheten om adresserna raderas, därför finns de kvar, krypterade nu, som jag förstått det, vilket får anses vara tillräckligt.