2015-07-30, 23:22
Medlem
senaste 3-4 dagarna har jag på kvällen helt plötsligt börjat stöta på reklam samtidigt som adblock-ikonen har försvunnit från verktygsfältet. detta har skett mitt undertiden jag använt datorn, kan t.ex. klicka mig in på aftonbladet utan några konstigheter för att sedan öppna en artikel och mötas av en vägg med reklam. för att åtgärda det räcker det att trycka "inaktivera" följt av "aktivera" i tilläggsmenyn, dock så blir man ju lite misstänksam när det hänt flera dagar i rad. har sökt igenom datorn med malwarebytes och windows defender utan att hitta något.

har även försökt googla på problemet men inte ens lyckats hitta en enda person som stött på samma problem (iofs svårt att hitta relevanta resultat på de flesta söksträngar då mängder av högsta-träffarna är folk som undrar hur man kan deaktivera adblock för enskilda sidor osv). någon som har en aning vad det är jag råkat ut för?

edit: använder firefox
Citera
2015-07-30, 23:25
Medlem
RouterEpenoxs avatar
Byt ut bloatat och utdaterat program till ett bättre, uBlock. Vad är problemet? Svårt att hitta alternativ?
Citera
2015-07-30, 23:30
Medlem
vad problemet är? att , som jag skrev, det stänger av sig själv ca. en gång per dagen? det är inte för de två sekunder det tar att trycka "deactivate", "activate" som jag vill lösa problemet, utan för att de bakomliggande orsakerna möjligtvis kan vara än skadligare.

kan jag importera safe-list från adblock till µblock? isåfall kanske det är värt att byta i vilket fall när jag lyckas få bot på problemet.
Citera
2015-08-09, 12:46
Medlem
927s avatar
om ett tillägg inaktiveras så brukar det bero på en krock bland dessa
Citera
2015-08-09, 17:14
Medlem
Mitt Adblocker slutade funka helt random av nån anledning.. sen när jag försöker ladda ner igen så får jag upp en ruta "net::ERR_CONNECTION_REFUSED" vad kan de bero på? haft det ca 4 dagar nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in