2023-04-26, 20:02
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Edge skickar dina skningar till Bing, ven om du har annan skmotor.

Info som ven talar om hur du stnger av det - https://www.ghacks.net/2023/04/26/mi...turn-that-off/
Bra pong. Frsta gngen som man kr Edge s fr man ven frgor om hur man vill gra med val som detta, s en lrdom fr svensson-anvndare r att faktiskt lsa igenom dessa val, de har betydelse.
Citera
2023-04-27, 07:48
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Bra pong. Frsta gngen som man kr Edge s fr man ven frgor om hur man vill gra med val som detta, s en lrdom fr svensson-anvndare r att faktiskt lsa igenom dessa val, de har betydelse.

Det r bra att valfriheten finns, s r ju inte alltid fallet p ntet. ven fast det borde.
Citera
2023-04-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Man kan ju alltid drmma. Genomsnittliga anvndaren lser ju aldrig sna meddelanden ngonsin. Och de bryr sig inte om privacy oavsett.
Citera
2023-07-27, 20:24
Medlem
Ramsviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Google = http://superuser.com/questions/94981...-in-windows-10

http://news.softpedia.com/news/how-t...0-491534.shtml

Ungefr 20 500 resultat (0,49 sekunder)

Citat:
Ursprungligen postat av cern
bump

Vem kr ens den hr jvla browsern? hur avinstallerar man den egentligen?

Edge r numera en integrerad del i Win 11 och gr likt t ex Utforskaren inte att avinstallera. Har sett frslag p att man via command shell skulle trixa in sig med dos-kommandon, ndra i registret m m. Men den lsningen verkar osker. Jag anvnder Firefox men det som verkligen r irriterande med Edge r att den pflugna frbaskade ikonen p aktivitetsfltet inte gr att f bort.
Citera
2023-07-27, 20:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramsvik
Edge r numera en integrerad del i Win 11 och gr likt t ex Utforskaren inte att avinstallera. Har sett frslag p att man via command shell skulle trixa in sig med dos-kommandon, ndra i registret m m. Men den lsningen verkar osker. Jag anvnder Firefox men det som verkligen r irriterande med Edge r att den pflugna frbaskade ikonen p aktivitetsfltet inte gr att f bort.

I Windows aktivitetsflt?
Citera
2023-07-28, 20:52
Medlem
Ramsviks avatar
Citat:
I Windows aktivitetsflt?

Ja, s kallas raden/fltet allra lngst ned i Windows dr man kan addera ikoner fr appar man ofta kr.
Citera
2023-07-28, 20:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ja, s kallas raden/fltet allra lngst ned i Windows dr man kan addera ikoner fr appar man ofta kr.

Aldrig hrt talas om att den inte gr att radera, jag kan det p den senaste versionen av Windows som jag kr. Jag kan ven radera Edge. Fast det fr gras om igen efter en uppdatering.
Citera
2023-07-29, 10:26
Medlem
TinyNuffes avatar
Citat:
Edge r numera en integrerad del i Win 11

Kan finnas s mnga olika anledningar till att detta r vad som faktiskt r sant (Kan ej bekrfta, s jag kan inte med skerhet bekrfta/krossa pstendet!)

Men fr att verka ens ngorlunda relevant utanfr sin AI m.m. s kan det vara s att dom frsker bygga upp en enormt stor informations insamlande mot det som anses vara "Skadligt" eller "Phishing" fr dagligt anvndande s att dom kan ppeka att "Vran del av Chromium minsann r betydligt skrare n Google Chrome!!"

Brukar inte vilja engagera mig i snt hr, men det r skrmmande om du inte kan gra dig av med Edge frn W11.

Microsoft Defender
Om du vill se vad jag frsker ppeka.
Citera
2023-11-26, 15:34
Medlem
NightWalker1s avatar
hur ndrar man vilken hemsida man vill ha fr "new tab"?
har googlat men hittar bara gamla guider som inte funkar. lyckas inte ndra frn microsoft start
Citera
2023-11-26, 17:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
hur ndrar man vilken hemsida man vill ha fr "new tab"?
har googlat men hittar bara gamla guider som inte funkar. lyckas inte ndra frn microsoft start

Instllningar > Start, Hem och Nya flikar > Nr Microsoft Edge startar > Sidor - Lgg till en ny sida.

P s stt fr du "Ny sida" att visa en specifik sida. Om det var vad du efterfrgade?
Citera
2023-11-26, 17:44
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Instllningar > Start, Hem och Nya flikar > Nr Microsoft Edge startar > Sidor - Lgg till en ny sida.

P s stt fr du "Ny sida" att visa en specifik sida. Om det var vad du efterfrgade?
nej det dr r ju bara nr edge startar. s fort man trycker p en ny flik igen s blir det ms hemsida som jag inte vill se
Citera
2023-11-26, 17:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
nej det dr r ju bara nr edge startar. s fort man trycker p en ny flik igen s blir det ms hemsida som jag inte vill se

Du vill allts ha en specifik webbsida och inte ett visst utseende? D gr jag bet. Jag tror inte det gr.

Hittar du hur, posta hr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in