2023-04-11, 23:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Till er Edge-inbitna.

Varför vill man ens använda denna webbläsare?
Tycker Edge har gått från att vara en blek kopia på Chrome till en föregångare.
Dessutom, om man är intresserad av AI, så kräver MS att man installerar EdgeDev för att kunna nyttja nya Bing AI-chatten. Det finns till och med på Mac
Citera
2023-04-12, 03:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Dessutom, om man är intresserad av AI, så kräver MS att man installerar EdgeDev för att kunna nyttja nya Bing AI-chatten. Det finns till och med på Mac

Edge på Mac är väldigt bra. Däremot är den dålig på iPhone. Därför jag inte använder Edge. Tyvärr!
Citera
2023-04-12, 10:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Till er Edge-inbitna.

Snabb och minnessnål.
Citera
2023-04-12, 10:29
Medlem
WebDevs avatar
Citat:
Till er Edge-inbitna.

För att det numera är den bästa browsern, till och med folk på Linux och Mac installerar ju den.
Citera
2023-04-12, 12:24
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:

Har inget emot någon av dem, men på vilket sätt har den blivit ett föredöme? Jag tycker Chrome och Edge blivit extremt likadana. Fördelen just för tillfället för Edge är väl att Microsoft låst sin AI-chat till den, men det har ju inte med browsern som sådan att göra.
Citera
2023-04-12, 12:29
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WebDev
För att det numera är den bästa browsern, till och med folk på Linux och Mac installerar ju den.

Min gubbgissning är att inte beror på själva browsern som sådan, utan att Microsoft blockerar sin AI-chat på andra browsers än Edge (när kommer nästa EU-antitrust-rättegång?), samt att många wannabe-corporate-företag börjat använda Microsofts ekosystem (Teams, OneDrive, Outlook, etc) istället för Googles (Meet, Gmail, Drive, etc), och då är det väl logiskt att använda Edge antar jag...

Ge det några år så kommer pendeln svänga igen.
Citera
2023-04-12, 12:41
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WebDev
Men vad är grejen? Vad är det som gör den till bästa browsern?

Jag själv tycker att den är seg...
Citera
2023-04-12, 12:43
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Snabb och minnessnål.
Jag har en helt annan upplevelse, men det är nog min dator det är fel på då.
Citera
2023-04-12, 12:52
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:

Jag har alltid vägrat Microsofts egna webbläsare så långt som möjligt. Fått för mig att det finns massa säkerhetshål i dem.

Jag vet inte, men här är den väldigt seg, och de få gånger jag öppnat den av misstag får jag upp deras egna förstasida med nyheter osv som de "tror" att jag är intresserad av. Inte orkar sätta mig in i hur man får bort allt sånt.

Kanske borde ge den en chans till.
Citera
2023-04-12, 13:00
Medlem
WebDevs avatar
Citat:
Jag har alltid vägrat Microsofts egna webbläsare så långt som möjligt. Fått för mig att det finns massa säkerhetshål i dem.

Jag vet inte, men här är den väldigt seg, och de få gånger jag öppnat den av misstag får jag upp deras egna förstasida med nyheter osv som de "tror" att jag är intresserad av. Inte orkar sätta mig in i hur man får bort allt sånt.

https://youtu.be/MAu2KYrNgY0
Citera
2023-04-12, 14:29
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Snabb och minnessnål som nämnts, men även säkrast enligt tester.

Byt till en snabbare DNS än den du har, Cloudflare och Google i nämnd ordning är snabbast.
Citera
2023-04-26, 11:09
Medlem
1FFs avatar
Edge skickar dina sökningar till Bing, även om du har annan sökmotor.

Info som även talar om hur du stänger av det - https://www.ghacks.net/2023/04/26/mi...turn-that-off/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in