Edge webbläsare är/kommer att vara utrustad med en SCAREWARE BLOCKER!
Jag hittade den här artikeln:
https://blogs.windows.com/msedgedev/...eware-blocker/
Kort sagt: "
Microsoft Edge som kommer att ge en ny, första försvarslinje mot bedrägerier.
"Scareware"-bedrägerier är en särskilt övertygande typ av bedrägeri med teknisk support.
De använder aggressiva webbsidor för att övertyga offren att tro att deras system är infekterat med skadlig kod, pressar dem att ringa ett falskt tekniskt supportnummer och försöker få tillgång till datorn. Förra året gjorde Hollywood till och med en storsäljande actionfilm med skrämselprogram-bedragare som skurkar.
Scareware-blockerare använder en maskininlärningsmodell för att känna igen de avslöjande tecknen på skrämselprogrambedrägerier och ger användarna tillbaka kontrollen över sin dator. Vi uppmanar användare som vill bekämpa bedrägerier att hjälpa oss att testa vår förhandsgranskning.
Användare kan alltid stänga en sida med skrämselprogram i helskärm genom att TRYCKA OCH HÅLLA NED ESC-tangenten.
Vi hoppas att ökad medvetenhet kommer att hjälpa användare att skydda sig själva, även om de inte använder scareware-blockerare."
Bara så att ni vet!
Edit: Jag är inte med och testar några förhandsversioner, vad jag kan minnas, men jag kunde aktivera funktionen i min Edge, Version 132.0.2957.127.
På Svenska så heter funktionen:
Blockering av skadlig kod
Ännu ett skäl att använda/gå över till: Edge

(om man inte är foliehatt med odiagnostiserad paranoia Vill säga! )