2024-07-02, 10:07
Avstängd
Text till tal i Edge vill inte läsa ÅÄÖ även om man har valt en svensk röst. Hur gör man för att den ska göra det?
Citera
2024-11-02, 23:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har Edge på min Galaxy Tab. När jag gör sidan större och går till en annan sida, förminskas sidan automatiskt. Hur går jag ordnar detta? Otroligt irriterande att inte kunna ha samma zoom på sidan hela tiden.
Senast redigerad av GormDenGamle 2024-11-02 kl. 23:27.
Citera
2025-01-30, 10:34
Medlem
1FFs avatar
En ny säkerhetsinställning har smugit sig in i Edge relativt obemärkt: https://www.drwindows.de/news/besser...tzt-verfuegbar

Mer info: https://blogs.windows.com/msedgedev/...eware-blocker/
Citera
2025-01-30, 11:07
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har Edge på min Galaxy Tab. När jag gör sidan större och går till en annan sida, förminskas sidan automatiskt. Hur går jag ordnar detta? Otroligt irriterande att inte kunna ha samma zoom på sidan hela tiden.

Nu har jag inte edge på en android-enhet men i windows så går du till inställningar, utseende, Zooma in och anger standardstorleken på de flikar du öppnar..
Citera
2025-01-31, 14:58
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Edge webbläsare är/kommer att vara utrustad med en SCAREWARE BLOCKER!

Jag hittade den här artikeln: https://blogs.windows.com/msedgedev/...eware-blocker/

Kort sagt: "Microsoft Edge som kommer att ge en ny, första försvarslinje mot bedrägerier.
"Scareware"-bedrägerier är en särskilt övertygande typ av bedrägeri med teknisk support.
De använder aggressiva webbsidor för att övertyga offren att tro att deras system är infekterat med skadlig kod, pressar dem att ringa ett falskt tekniskt supportnummer och försöker få tillgång till datorn. Förra året gjorde Hollywood till och med en storsäljande actionfilm med skrämselprogram-bedragare som skurkar.

Scareware-blockerare använder en maskininlärningsmodell för att känna igen de avslöjande tecknen på skrämselprogrambedrägerier och ger användarna tillbaka kontrollen över sin dator. Vi uppmanar användare som vill bekämpa bedrägerier att hjälpa oss att testa vår förhandsgranskning.

Användare kan alltid stänga en sida med skrämselprogram i helskärm genom att TRYCKA OCH HÅLLA NED ESC-tangenten.

Vi hoppas att ökad medvetenhet kommer att hjälpa användare att skydda sig själva, även om de inte använder scareware-blockerare."

Bara så att ni vet!

Edit: Jag är inte med och testar några förhandsversioner, vad jag kan minnas, men jag kunde aktivera funktionen i min Edge, Version 132.0.2957.127.
På Svenska så heter funktionen: Blockering av skadlig kod

Ännu ett skäl att använda/gå över till: Edge (om man inte är foliehatt med odiagnostiserad paranoia Vill säga! )
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2025-01-31 kl. 15:00.
Citera
2025-01-31, 16:27
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Nu har jag inte edge på en android-enhet men i windows så går du till inställningar, utseende, Zooma in och anger standardstorleken på de flikar du öppnar..

Tack.
Men jag har så klart provat detta. Men inget händer, konstigt nog.
Citera
2025-01-31, 18:41
Jag vet att många hatar Edge men det är verkligen den bästa webbläsaren just nu. (Enligt mig)

Bara man lär sig hitta rätt tilläg, btw chrome tillägg fungerar oxo.
Sen stäng av all bing skit också.
Ny flik för mig öppnar Google, inte ngn jävla skvallersida.
Edge finns för alla operativsystem = bokmärken synkas över alla dina enheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in