Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-30, 10:31
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
revaxör köps var? Bara apotek?
Annars då, ska man spola in ljummet vatten i örat och låta det vara där ett tag och sen försöka få ut det eller ska det spolas hela tiden under ett litet tag?


Man får jobba ordentligt med gummiblåsan. Man kan ha litet olja och litet shampo i vattnet...Revaxör behövs inte om inte proppen är väldigt hård.
Citera
2015-07-30, 10:40
  #14
Medlem
Spolar aldrig öronen och täpper till det med revaxör-gegga utan går vid besvär till en riktig öronläkare som använder ett smalt litet munnstycke som suger ut skiten på 2 minuter. Rekommenderas!
Citera
2015-07-30, 10:46
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Man får jobba ordentligt med gummiblåsan. Man kan ha litet olja och litet shampo i vattnet...Revaxör behövs inte om inte proppen är väldigt hård.

Gummiblåsa?
Jag har som en geggig propp på morgonen men som blir bättre på dagen. Skulle gärna bli av med det, har aldrig haft problem tidigare. Har försökt med topps men det känns som att det är längre in.
Citera
2015-07-30, 14:08
  #16
Medlem
T_Sands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Gummiblåsa?
Jag har som en geggig propp på morgonen men som blir bättre på dagen. Skulle gärna bli av med det, har aldrig haft problem tidigare. Har försökt med topps men det känns som att det är längre in.
http://www.revaxor.se/globalassets/r...s_fl_blasa.png

Det är en pump som sköljer örat. Lätt att använda, funkar oftast. Att gå till vårdcentralen varje gång skulle bli dyrt och en aning omständigt. Tops ska man aldrig använda. Det förvärrar proppen. Örat sköter sig oftast själv. Men använder man ofta (som någon annan redan påtalat) hörsnäckor så kan det bli problem.
Citera
2015-07-30, 14:34
  #17
Medlem
Jag använder tops någon dag i veckan och en gummiblåsa i duschen emellanåt eller när det är igentäppt. Gummiblåsan finns på apoteket. Tror att det har att göra med om man svettas mycket att det blir smet i öronen. Så det kan vara bra att skölja i förebyggande syfte på sommaren, när man tränar och när man svettas av andra orsaker!
Citera
2015-07-30, 15:19
  #18
Medlem
Skulle det kunna räcka med bara gummiblåsan utan revaxör som ett första försök?
Citera
2015-07-30, 15:23
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Gummiblåsa?
Jag har som en geggig propp på morgonen men som blir bättre på dagen. Skulle gärna bli av med det, har aldrig haft problem tidigare. Har försökt med topps men det känns som att det är längre in.


MAn köper blåsan tillsammans med Revaxör. Men det går att använda endast blåsan, om inte proppen torkat in.
Citera
2015-07-30, 15:24
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Skulle det kunna räcka med bara gummiblåsan utan revaxör som ett första försök?


Absolut, men jag vet inte om apoteket säljer enbart blåsor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback