2015-07-30, 02:06
Medlem
Nu är det tydligen dags igen.

Är i behov av en dator som klarar av WoW, Lol, cs och bf3. Behöver inte vara 120 fps på ultra, men gärna hålla stabila 60 på medium settings.

Har som sagt ingen riktig aning på vad jag bör sikta på i dagsläget. Datorn ska kosta 6-7k, inte mer.

Tittade för övrigt på detta, verkade lite för bra men kanske värt att överväga: http://www.blocket.se/vasterbotten/S...7.htm?ca=2&w=1
Citera
2015-07-30, 03:13
Medlem
Numbskull.s avatar
Du kommer "klara" dig på den cpun ett "tag" om du överklockar, däremot så börjar gpun vara lite efter. Sitter själv på en i7-2600k som håller ännu, har dock en gtx 680 som börjar vara lite efter. Så om du ska köpa den där så tänk på att du kanske måste investera i ett nytt kort ganska snart (beroende på hur kinkig du är). Själv väntar jag bara att kliva över på skylake i7-6700k som kommer nu, enbart för att jag är nörd. Det går sakta på cpu fronten nu.

Edit: Det stog inte heller vad det var för nätagg i annonsen, värt att kolla upp.
Senast redigerad av Numbskull. 2015-07-30 kl. 03:15.
Citera
2015-07-30, 06:16
Medlem
annanmedlems avatar
Köper man Haswell-E eller Xeon går det ju att få rätt mycket fetare på processorfronten.
Men det kostar. Och behövs antagligen inte för spelen då de flesta inte har sådana processorer.

Finns massa trådar om datorer i olika prisklasser så orkar inte upprepa mig själv eller det någon annan har sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in