Citat:
Ursprungligen postat av
folvidon
Funderat på att be någon ''knäcka'' din rygg genom att slänga upp dig på sin rygg alt. försökt sträcka ut din rygg med hjälp av vikter?
Känns ju som att något ''ligger fel'' om det känns konstigt men inte gör ont. Diskbrock är ju uteslutet.
Beskriv känslan mer i detalj om det går. Är den domnande, dragande, pulserande, tryckande eller känns den som håll alt nackspärr?

Jag har inte svarat i tråden eftersom jag velat försöka beskriva känslan mer. Såhär har jag upplevt det. När jag vaknar på morgonen är jag stel i ländryggen. Jag kan liksom inte ligga på rygg och dra i baksidan av låren för att stretcha eftersom jag är så jäkla stel. Jag känner mig rätt stel hela dagen faktiskt.
När jag kom till gymmet för att köra rygg kändes det rätt bra. Körde en 10a hyperextensions med kroppsvikt och det kändes som en bra uppvärmning. Marklyften kändes sedan bra, även latsdrag och kabelrodden kändes bra.
Sen när jag skulle köra stångrodd så kändes det så där konstigt i ländryggen igen.
Vettefan alltså, får kanske kolla upp detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralPoop
Det här kan vara ett långskott, men hade problem med nedre delen av ryggen för många år sen när jag tränade rätt mycket.
Och tillslut så var det nån muskel-expert (om det nu var en naprapat eller kiropraktor eller vem fan det nu var kommer jag inte ihåg) som trodde att jag helt enkelt var för klen i nedre delen av ryggen och för stark i benen, vilket gjorde att lårmusklerna "drog i ryggen" vilket ledde till att jag fick ont. Fick en del övningar för rygg och lite rörlighetsövningar, så efter ett par månader så löste det sig.
som sagt, långskott, men tänkte att det kan vara värt att nämna det.
Jag har funderat mycket på detta också.
Dock så kommer jag ju aldrig lista ut det själv tror jag. Eller har du några övningar man kan prova? Kanske märker skillnad rätt snabbt ändå?
Tack för era svar!