2015-08-01, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
två tre hundra? vilken jävla snålfis, flytta till billigare lägenhet

Varför?
De blir ju bara mycket dyrare?

De handlar om EN månad .. så hur löser det problemet?
Att flytta innebär ..
hitta lägenhet och få den kan ta 3 - 6 månader
sen blir det i 1 månad med dubbel hyra.
Hyra av bil,släp och flyttgubbar
Hamna i sunkigt område igen med bilbränder varannandag osv
Gör jag absolut inte! Och sparar då bara runt en 500-800kr som mest.
Citera
2015-08-01, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutitudu
Jag har hamnat i en väldigt dålig sits ekonomiskt nu.
Jag studerar och får alltså inte csn under sommaren.
Min sambo lämnade mig o barnen för någon ny i maj.
Jag hade 12.000 sparat på vårt gemensamma konto (stod i mitt namn) varav 2000 av dessa var pengar som han satt in innan vi gick i sär.

Nu tillsaken i slutet av juni märkte jag att alla pengar var borta och idioten har då "lånat" allt.

Fick ta 3!! Snabblån för att överleva förra månaden och han lova att ge tillbaka pengarna.
Nu har han bytt nummer och jag får inte tag i honom.

Jag kan inte betala räkningarna som är kvar..
De står alltså mellan hyran på 7000kr eller mat..
(6600 på kontot men min mor kan låna ut resterande till hyran)
Våra barn måste ju ha mat.
Men då kommer jag aldrig betala hyran och jag vill inte bli vräkt.
Hur ska jag fixa denna situationen.
Jag får ju inte pengar förän 25 augusti igen.

Social tjänsten nekade då det såg att pengarna på kontot nyligen tagits ut.

Jag har ju mat för nästkommande 2 veckor iallafall då jag lykades sälja en del på blocket men sen?
Finns inget att sälja...

Funderar på att anmäla min x sambo - barnens far för stöld.
Men vet inte om de går då vi haft de som gemensamt även om jag står för typ all överföring..

Alla tips välkomna.
Är desperat....

Jag godkänns ingenstans

Hyra måste du betala, det är verkligen viktigt. Vräkt är ju det sista du vill bli med barn. Men nu när du är ensam och studerar borde du få bostadstillägg, sök det direkt. Jag skulle gissa om man har både låg inkomst och studerar och har barn att det kan bli skapligt högt. Tror dessutom du kan söka tre månader retroaktivt. Men är inte hundra säker men vänta inte utan gör det nu!

Förlåt jag säger så men ditt ex är ju ett skapligt ass att kunna göra så mot sina egna barn. Fullständigt obegripligt!!!

Kan vara svårt med polisanmälning om inte det är så att det är enbart ditt konto och bara du har rätt ta ta ut pengar. Men isf hur kunde han plocka utan din vetskap?!
Citera
2015-08-01, 10:45
Medlem
Citat:
Han har inte alla hästar hemma om vi säger så ....
Synd jag inte märkte de tidigare.

Bli inte förvånad om han helt plötsligt en dag vill komma tillbaka för att " den andra" kvinnan inte var något att ha. Rätt typiskt den här typen av killar..
Citera
2015-08-01, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är inte borgenären skyldig att betala när personen som står på kontraktet inte kan betala hyran? Visst borgenären lär inte bli glad på dig av diverse anledningar(?) men hyresbolaget får väl alltid sina pengar och du lär ju således inte bli vräkt?

Det är inte per automatik man har en borgenär. Har dom fått lägenheten på två personer och med fast inkomst så behövs ingen borgenär.
Citera
2015-08-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapad
Bli inte förvånad om han helt plötsligt en dag vill komma tillbaka för att " den andra" kvinnan inte var något att ha. Rätt typiskt den här typen av killar..

Inget förvånar mig längre
Citera
2015-08-01, 13:31
Medlem
OK, det här kan låta hårt, och jag är inte den som vill sparka på någon som redan ligger, men jag har en känsla av att det här behöver sägas till dig. Någon skulle nog ha sagt detta till dig för längesen, face to face, någon som du bryr dig om och lyssnar på.

Vad är det egentligen du håller på med? Du har försatt dig något så djävulskt i skiten redan när du valde att föröka dig utan att först ordna upp din egen situation, och dessutom med ett bottenskrap till människa. Efter att du skaffat barn för mer än 7 år sedan har du därtill lyckats undvika att spara och skapa en någorlunda trygg tillvaro för dina nu två barn, fram till det att de fyller 18 och förhoppningsvis kan stå på egna ben. Du har lyckats ordna ihop 12 000 kr!! Under 7 år, starkt jobbat!! Att det inte gått käpprätt åt helvete förrän nu är ett jävla under - men nu har det gjort det, och då vänder du dig till föräldrar och mor/farföräldrar för att skrapa ihop några hundra från deras (av allt att döma) magra plånblöcker, samtidigt som du ger dig ut på FB för att fiska kortsiktiga tips. Ett dygn senare skriver du att "nu har det löst sig". Snacka om att fortsätta att ta noll ansvar och inte fatta hur allvarlig situationen är, när du inte ens kan blicka mer än en månad framåt. Och att börja tänka konstruktivt på framtiden, som att flytta till ett (med dina ord) "sunkigt" område, som vore en tänkande människas absolut första alternativ för att få ner boendekostnaden nu när du kört med ögonbindel rakt in i väggen, det finnns inte ens på kartan!! Ta tag i ditt liv och gör något åt den situation du försatt dig själv och dina barn i!! Det är ingen annans fel än ditt eget, och varken soc, FB eller någon annan kan ordna upp ditt liv. Du är en vuxen människa och har ett ansvar gentemot dig själv, men framförallt gentemot dina barn.

Börja nu jobba på att ordna upp det här långsiktigt. Du kanske bör skapa en ny tråd där du söker tips hur du ska gå tillväga. Lycka till.
Citera
2015-08-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
OK, det här kan låta hårt, och jag är inte den som vill sparka på någon som redan ligger, men jag har en känsla av att det här behöver sägas till dig. Någon skulle nog ha sagt detta till dig för längesen, face to face, någon som du bryr dig om och lyssnar på.

Vad är det egentligen du håller på med? Du har försatt dig något så djävulskt i skiten redan när du valde att föröka dig utan att först ordna upp din egen situation, och dessutom med ett bottenskrap till människa. Efter att du skaffat barn för mer än 7 år sedan har du därtill lyckats undvika att spara och skapa en någorlunda trygg tillvaro för dina nu två barn, fram till det att de fyller 18 och förhoppningsvis kan stå på egna ben. Du har lyckats ordna ihop 12 000 kr!! Under 7 år, starkt jobbat!! Att det inte gått käpprätt åt helvete förrän nu är ett jävla under - men nu har det gjort det, och då vänder du dig till föräldrar och mor/farföräldrar för att skrapa ihop några hundra från deras (av allt att döma) magra plånblöcker, samtidigt som du ger dig ut på FB för att fiska kortsiktiga tips. Ett dygn senare skriver du att "nu har det löst sig". Snacka om att fortsätta att ta noll ansvar och inte fatta hur allvarlig situationen är, när du inte ens kan blicka mer än en månad framåt. Och att börja tänka konstruktivt på framtiden, som att flytta till ett (med dina ord) "sunkigt" område, som vore en tänkande människas absolut första alternativ för att få ner boendekostnaden nu när du kört med ögonbindel rakt in i väggen, det finnns inte ens på kartan!! Ta tag i ditt liv och gör något åt den situation du försatt dig själv och dina barn i!! Det är ingen annans fel än ditt eget, och varken soc, FB eller någon annan kan ordna upp ditt liv. Du är en vuxen människa och har ett ansvar gentemot dig själv, men framförallt gentemot dina barn.

Börja nu jobba på att ordna upp det här långsiktigt. Du kanske bör skapa en ny tråd där du söker tips hur du ska gå tillväga. Lycka till.

Du har så fel du bara kan ha.
Hur var min situation förut?
Om du bara visste skulle du tänka dig för.

12.000 sparade jag sedan januari 2015!!
Barnen har 60.000 resp 8.000 på sina sparkonto.
Som jag fört över. jag har desdutom satt övermyndighets spärr på det.

Var har alla andra spar pengar tagit vägen. Jo pundhuvudet har knarkat upp dom.
Jag vill inte gå in på allt här.
Men jag har anledningar att de sett ut som de gjort och jävligt bra sådana.

Jag startade ett eget privat konto och började spara själv.
Som han sen tyckte sig ha rätt till och började föra över små summor för att kunna kalla det gemensamt.
Anmälan är gjord!

Jag vill jobba men kan inte då min äldsta kräver dygnet runt vård.
Jag är inte last gammal Heller.

Ibland har man inga val!
Jag kan inte gå in på mer detaljer .. inte här..

DIN text gjorde jävligt ont men vad kan jag göra..
Kom med förslag du som vet hur min ekonomi ser ut normalt.
Just nu har jag gjort vad som krävts.

Intresserad så kan du höra av dig på pm.
Där jag kan prata mer ingående.

MVH
Citera
2015-08-01, 16:57
Medlem
Citat:

Var har alla andra spar pengar tagit vägen. Jo pundhuvudet har knarkat upp dom.
Jag vill inte gå in på allt här.
Men jag har anledningar att de sett ut som de gjort och jävligt bra sådana.

MVH

Börjar tro att du trollar, försöker tigga till dig pengar eller bara gillar att ljuga. MVH

Citat:

1. Hel svensk
2. Drogfri
3 gissar på psykisk störning

MVH
Citera
2015-08-01, 17:00
Medlem
yournotlikemes avatar
Om man har dålig ekonomi är väl det sista man gör att låna ut pengar? Det är ju jävligt lätt att vara efterklok
Citera
2015-08-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Börjar tro att du trollar, försöker tigga till dig pengar eller bara gillar att ljuga. MVH

Han ÄR drogfri
HAR missbrukat ... främst hasch då
Han får perioder ibland då han spenderar alla sina pengar på korkade saker.

Nej du jag ljuger inte .. men ja jag vill inte berätta allt men ibland känns de som jag måste förklara saker jag inte orkar/vill

Trolla gör jag inte Heller och jag tigger inga pengar eller övriga donationer...

Ny fråga: kan man radera trådar eftersom denna inte är så aktuell mer?
Senast redigerad av tutitudu 2015-08-01 kl. 18:48.
Citera
2015-08-01, 21:16
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Han ÄR drogfri
HAR missbrukat ... främst hasch då
Han får perioder ibland då han spenderar alla sina pengar på korkade saker.

Nej du jag ljuger inte .. men ja jag vill inte berätta allt men ibland känns de som jag måste förklara saker jag inte orkar/vill

Trolla gör jag inte Heller och jag tigger inga pengar eller övriga donationer...

Ny fråga: kan man radera trådar eftersom denna inte är så aktuell mer?

Du säger att tråden inte är aktuell längre. Hur löste du situationen?
Citera
2015-08-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Du säger att tråden inte är aktuell längre. Hur löste du situationen?

Åh vad kul att du frågade.

Jag betalade hyran . Fick en liten slant över.
Hade mer än beräknat efter jag betalt in alla räkningar hade räknat med 6600kvar men fick 7200 kvar istället.
Behövde inte låna .

Någon tipsa om försäkrings kassan och jag kunde få i förskott.
Skulle få dubbelt i 25-27 augusti (juli och augusti) men handläggaren kunde göra så juli blev "omedelbar"
Efter godkännande så SENAST 10 Augusti ska jag ha dom..
Hon Trodde jag kunde ha de i slutet av nästa vecka.
De skulle ta ungefär 2 dagar från godkännandet om jag förstod henne rätt.
Och jag har typ allt i mat väg 2 veckor framåt.
Köpte mjölk ,24 pack ägg och mer mjöl för pengarna jag fick över.

Dessutom fick jag ett awesome tips i pm till ifall de med försäkringskassan hade slitigt sig..

man kan plocka ut föräldrapenningsdagar I efterhand 3 månader bakåt!
Har en hel del dagar kvar.
Så då kan jag vid behov plocka från maj månad
Kan ta en vecka innan man får pengarna.

Så de alternativet finns med.

Dessutom fick jag behålla pengarna jag lånat av mor förra månaden (400kr)
Om jag kan klippa gräsmattan, sköta deras trädgård och kolla till huset resten av månaden. Dem är borta 1 månad till.
Hon har även erbjudit sig att sitta ner o räkna på ekonomin
För att se vad jag kan minska på i utgifter osv när hon kommer hem
Och ja de kan ju inte va fel när jag levt med en väldigt slösa aktiv person!

Och min far kunde ev komma på besök ..
Han är inte fattig!!! Men läskigt snål...
Så snål att jag inte fick presenter o julklappar när jag var liten
Troligtvis skulle han inte dyka upp Heller. ..
om jag känner honom rätt, tomma ord!

Men ja de ser ut att ha ordnat sig
Senast redigerad av tutitudu 2015-08-01 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in