Okej? Förstår inte alls ditt svar..
Vill inte ha bil , behöver inte och har definitivt inte råd just nu Heller.
Så väljer att tro att du svarade i fel tråd
Skita i att höra av sig till sitt 3-åriga barn,
rätt så egoistiskt.
MVH.
Om jag såg tendenser .. nej inte förän jag var i drygt 6 månaden..
Tror gubben är manodepressiv eller något.
Han har inte alla hästar I stallet iallafall
Om jag såg tendenser .. nej inte förän jag var i drygt 6 månaden..
Tror gubben är manodepressiv eller något.
Han har inte alla hästar I stallet iallafall
Men polisanmäl idioten. Även om det var ert gemensamma konto kan han ju inte ta alla dina pengar.
kontakta socialen igen och bestäm träff med dem för att förklara situationen. De borde åtminstone kunna låna ut pengar eller ge dig matkupponger. Du har ju ffs barn som behöver mat.
edit: såg att det hade löst sig. Jag tycker endå att du ska anmäla han.
Senast redigerad av gutz 2015-07-31 kl. 08:14.
1. Betala hyran
2. Polisanmäl ditt ex för att han tog dina pengar.
Om ni var sambos så har han dock rätten till hälften av pengarna oavsett vem som betalat in..(sambolagen).
3. Krävs honom på underhåll.
4. Ta med dig alla dessa dokument till socialen och be om hjälp.
5. Känn tacksamhet över att du i framtiden slipper slöddret.
6. Sök ensam vårdnad. Idioter som han vill man inte lämna sina barn med mer än högst sporadiskt.
7. Tänk igen på hur skönt det är att du slipper ta hand o m ett extra förvuxen barn.
8. Lägg upp en plan på hur du ska göra för att aldrig hamna i samma ekonomiska situation igen.
Är inte borgenären skyldig att betala när personen som står på kontraktet inte kan betala hyran? Visst borgenären lär inte bli glad på dig av diverse anledningar(?) men hyresbolaget får väl alltid sina pengar och du lär ju således inte bli vräkt?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Borgen%C3%A4r
tror att du vimsar lite grand nu, hur skulle en borgenär vara tvungen att betala något som gäldenären inte kan betala? Antar att du menar borgensman va?
Tips för framtiden är väl kanske att sommarjobba då du inte pluggar för att få in lite pengar.
Har ingen möjlighet tyvärr.
Varför ? - jo för att min äldsta kräver dygnet runt vård pga livslång sjukdom.
Väntar på operation.
Och min yngsta skall utredande för samma sjukdom då den kan vara ärftlig/genetisk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!