Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-07-31, 14:42
  #49
Medlem
GeneralPoops avatar
Självklart ska du ner och prata med din bank.

Att försöka mygla sig till ett lån via diverse kontaker när du är i den sits du är kommer med största sannolikhet inte gå.

Men när du går ner, ha med dig ALLT material du har om dina skulder, evetuella tillgångar, papper på anställning osv osv.

Ha även en plan för vad du vill göra. Gå inte dit oförberedd och försök med ett "aaaaamen allt kommer lösa sig om nån mer (ni) bara lånar ut 300.000 till!"
Framstå som att du tar det här på allvar och att du har en plan för det. Och inte en så pass banal plan som du har här, där du bara listar lite utgifter och inkomster.

Utan en ordentlig budget, där du tar in diverse olika variabler. Som inkomst, utgifter, oförberedda utgifter (att du har en plan för att även spara några kronor i månaden) hur dina skulder ser ut, vilka som är dom dyraste, vilka som är snabba att betala av.
Det kan ju va så att dom inte beviljar dig 300.000. Ha då en backup, där du har dina tre-fyra dyraste avbetalningar och se om du kan få lån till dom.
Kom med flera alternativ, men släng inte bara fram dom. Ha en plan ifall första planen skiter sig osv osv.

Då kommer du att framstå som mer seriös vilket även det kommer hjälpa dig.
Citera
2015-07-31, 14:50
  #50
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
http://www.bluestep.se/

De här kanske skulle vara något för dig? Hör reklam för dem på radion hela tiden..
Citera
2015-08-02, 19:13
  #51
Medlem
Ils avatar
Hur kan du inte betala av lånen om du har 18000 kr över efter dom vanliga räkningarna?
Visst du behöver så klart mat men det kostar ju inte mer än 1500-3000kr. Vad gör du med resten av dina pengar? Du måste ju har hur mycket som helst att lägga på lånen du har tagit.
Vad kostar dina krediter per månad?
__________________
Senast redigerad av Il 2015-08-02 kl. 19:15.
Citera
2015-08-02, 23:14
  #52
Medlem
Tjoflos avatar
Har du en kontakt på banken så har du bra chans att få hjälp med detta. En jag känner gav mig ett nummer till en på banken som han känner och med hjälp av den personen fick jag lätt lån på 150k+ med lägsta ränta och lånet satt på 12 år. Hade själv deltidsarbete. Betalade tillbaka lånet efter 15 månader och nu ska jag även få hjälp med bra huslån.
Citera
2015-08-03, 11:56
  #53
Medlem
Man kör med kreditkommiteer (automatiska eller faktiska möten), just för att en enskild medarbetare inte ska kunna bevilja lån. I ditt fall spottar nog de automatiska ut ett nej - men ringer du och snackar med banken och visar din uträkning så kan det säkert hända att de väljer att låna ut.. hör med fler än bara nordea
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback