2015-07-29, 18:17
Medlem
Hej!

Körde till brofästet idag för att njuta av utsikten nu när det äntligen blev finare väder efter en tids regn.
Tog med lite kaffe och en tidning i bilen och stannade till på den stora parkeringen vid "Luftkastellet".

Där var inte så många bilar, kanske 10-12 st (kl 17:00).
En bil parkerade kanske 10 meter framför mig strax efter jag hade anlänt.
Han klev ur bilen ganska snart. Han hade skjorta, körde en fin bil och var kanske i 45 års åldern.
Han hoppade över staketet upp mot en cykelbana/stig och såg sig hela tiden ängsligt omkring medan han försvann upp för backen in i buskaget.
Jag tänkte att han kanske behövde pinka eller något så det var inget konstigt med det.

När han sedan kom tillbaka satte han sig i bilen (efter att ha varit iväg i ca 15 minuter) så kom en gammal Taxi-bil, en stor Mercedes VAN-typ och stannade nära bilen ovan. Mannen i bil 1 klev ut och hoppade över staketet igen och försvann i buskaget, och Taxi-chaffisen som var ganska fet följde efter, upp för backen utan att de pratade med varann. Båda såg ut att ha svenskt ursprung.
Efter ca 10 minuter som båda varit borta kommer de tillbaka till sina bilar nästan samtidigt, de säger inget men tittar på varandra och taxin åker.

Mannen i bil 1 ser att jag tittar förvånat, och tar upp sin telefon och låtsas prata i den och sätter sig i sin bil med dörren på glänt och jag kör hem.

Jag kan också tillägga att ytterligare 2st yngre killar i 25 års åldern ställde sina bilar och också gick upp för backen in bland buskarna och träden, var för sig mitt i allt detta.
En annan kuslig grej var att en man i 50 års åldern spatserade fram och tillbaka längs stigen bredvid parkeringsplatsen i säkert 30 minuter.

Frågan är vad detta handlade om?
Knarkaffärer?
Någon form av bög-aktivitet?
Någon som uppmärksammat detta tidigare?

Jag har varit och sett solnedgången ett par gånger där nu i år och det verkar som att det också är populärt för gäng att vistas där om kvällarna med sina bilar och vänner.
Senast redigerad av deyenieye 2015-07-29 kl. 18:20.
Citera
2015-07-29, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av deyenieye
Någon form av bög-aktivitet?
Någon som uppmärksammat detta tidigare?

Ja, jag hade hört om det tidigare, och bekräftas av detta:

http://gaycruisingskane.blogspot.se/...-in-skane.html

"En oas i Malmö. Tag trappan från parkeringen upp mot fyren. Till vänster hittar du cruisingstället bland buskar och träd."

Jag har aldrig observerat fenomenet själv dock trots flertalet besök.

Edit: Oj! Lernacken + Cruising gav en del:
http://www.bodycontact.com/search/lernacken-cruising

Barnsligt förtjust i såna här fenomen.
Citera
2015-07-29, 18:35
Medlem
Oj där ser man!
Först trodde jag att det rörde sig om nån knarkaffär eftersom killen såg sig oroligt omkring (antagligen för att försäkra sig om att hans fru inte var i närheten )

Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in