Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 18:10
  #1
Medlem
Vi ska åka två veckor till Mexico i höst och funderar på att hyra en bil och köra över gränsen in i USA över dagen eller två dagar. Jag vet att många som åker till USA tar en snabbvisit till Mexico, men hur är det andra vägen? Är det dumt och krångligt att göra en snabbvisit i USA? Vad behöver vi ha med oss? Pass och ESTA, ska vi ta med oss det Mexikanska visumet också? Något mer?
Citera
2015-07-30, 17:12
  #2
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-Lily
Vi ska åka två veckor till Mexico i höst och funderar på att hyra en bil och köra över gränsen in i USA över dagen eller två dagar. Jag vet att många som åker till USA tar en snabbvisit till Mexico, men hur är det andra vägen? Är det dumt och krångligt att göra en snabbvisit i USA? Vad behöver vi ha med oss? Pass och ESTA, ska vi ta med oss det Mexikanska visumet också? Något mer?

Var i Mexico kommer ni att vara? Det finns väl inga direkta turistorter inom vettigt bilavstånd från gränsen. Har ni kollat med Google Maps till exempel hur lång körsträcka det är, och hur lång tid det tar?
I norra Mexico, nära amerikanska gränsen är det ganska farligt, det är där många mord begås av knarkartellerna. Skulle inte göra det om jag vore ni. Är nog lika billigt att flyga till USA någon dag eller två.
Citera
2015-07-31, 02:58
  #3
Medlem
[raderat]
__________________
Senast redigerad av freenz 2015-07-31 kl. 03:05.
Citera
2015-08-02, 03:58
  #4
Medlem
luckylucazs avatar
Får ni ta mexikansk hyrbil över gränsen? Möjligt att ni behöver extra försäkring eller tillstånd. Det kan för övrigt ta väldigt lång tid att korsa gränsen med bil. Skulle rekommendera att parkera bilen nära gränsen och gå över till fots, sedan hyra ny bil eller fortsätta med buss/tåg, beroende på vart ni ska.

Korsar man gränsen till USA över land behöver man inget ESTA. Pass räcker, och mexikanskt visum förstås.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2601052

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback