• 1
  • 2
2015-07-29, 22:31
Medlem
[quote=jidevag|54173307]Arvixe har jag redan kört och där fick jag problem ganska fort. Jag vet att de finns ett kommando man kan köra i kommandotolken för att se alla hopp till servern, skulle man då alltså se min IP där när min VPN byter IP efter ett par timmar som du säger?

Det är mycket möjligt.
Citera
2015-07-29, 22:41
Medlem
[quote=WebNisse|54173333]
Citat:
Ursprungligen postat av jidevag
Arvixe har jag redan kört och där fick jag problem ganska fort. Jag vet att de finns ett kommando man kan köra i kommandotolken för att se alla hopp till servern, skulle man då alltså se min IP där när min VPN byter IP efter ett par timmar som du säger?

Det är mycket möjligt.

Nej det går inte att se alla hop om du använde VPN då VPN är slutdestinationen om inte VPN hosten har misslyckats brutalt. Det du ser är alla routers på vägen och routern som "gömmer" din server ska inte synas om du använder VPN vilket är dess syfte.

Om du berättar mer om vad du vill gömma kan vi säkert komma på fler förslag. Själv satt jag mig in i swefilmers situation. Och kommer faktiskt inte på någon lösning annat än TOR eller hyra svindyr server via bitcoin (Om vi förutsätter att vi ska streama film till tusentals så ja, då blir det svindyrt).
Citera
2015-08-01, 21:32
Medlem
musttomtes avatar
Det bästa är ju att hyra en burk och köra backup. Om du kör en hemma så kommer ditt domän namn att kanske bli strypt så då sitter du där igen med en tom burk. Antar att du ska köra något olagligt...

Din internetleverantör kommer att stänga ner dig om du drar säg 10 tib eller mer.. hyr istället och det värsta som kan hända är att dom stänger ner dig.
Citera
2015-08-09, 06:22
Medlem
Not-Sures avatar
Vad tror ni om egen server hemma bakom VPN, kanske genom vmware eller motsvarande?

webhost genom TOR avser jag nu alltså, kommer inte handla om mycket trafik alls. En html är allt som behövs i princip.

Är lite knasig atm så hoppas jag gör mig förstådd
Citera
2015-08-13, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Det bästa är ju att hyra en burk och köra backup. Om du kör en hemma så kommer ditt domän namn att kanske bli strypt så då sitter du där igen med en tom burk. Antar att du ska köra något olagligt...

Din internetleverantör kommer att stänga ner dig om du drar säg 10 tib eller mer.. hyr istället och det värsta som kan hända är att dom stänger ner dig.

Nej alltså det ligger i gråzonen, sålänge de inte kan spåras till mig genom att ha den hemma så känner jag mig trygg men det är inget i klass med piratkopering så att jag riskerar att få domän beslagtaget osv.

https://www.ovpn.se/features/public-ipv4/
Någon nämnde att man kan bli outad när den byter IP, om man skaffar den här tjänsten med fast publikt IP, då borde man väl va säker?
Citera
2015-08-14, 14:44
Medlem
stashboxs avatar
Borde väl fungera att köra en Rasberry Pi som du sedan placerar på valfritt ställe där du knäckt wifi lösenord och även har eluttag till.
Citera
2017-03-02, 00:14
Medlem
MP-44s avatar
byt dns. skaffa en vpn. eller gå via en proxy. no problems.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in