• 1
  • 2
2015-07-29, 15:45
Bannlyst
Om man skulle vilja ha en server ståendes hemma med en webserver på som driver en sida, skulle man på något sätt kunna dölja sitt egna IP så att fel personer inte skulle få tag på det? Antar att de inte räcker genom att sätta en DNS som namnserver?
Har sökt runt för att hitta några bra tjänster för detta men kan inte finna ett skit.
Citera
2015-07-29, 15:51
Medlem
Släng in en brandvägg och fixa en VPN så är du en bit på vägen iallafall
Citera
2015-07-29, 16:26
Medlem
http://www.makeuseof.com/tag/create-...ebsite-server/
Citera
2015-07-29, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jidevag
Om man skulle vilja ha en server ståendes hemma med en webserver på som driver en sida, skulle man på något sätt kunna dölja sitt egna IP så att fel personer inte skulle få tag på det? Antar att de inte räcker genom att sätta en DNS som namnserver?
Har sökt runt för att hitta några bra tjänster för detta men kan inte finna ett skit.
Testa CloudFlare.

Du döljer den riktiga IP-adressen för personer, men myndigheter kommer du icke undan.
Citera
2015-07-29, 18:44
Medlem
CasaBasas avatar
Eftersom jag inte vet vilka du vill vara anonym för är det svårt att ge ett svar.

Enda sättet att vara helt anonym skulle väl vara att hyra en server hos nått företag
som sätter kundernas anonymitet i fokus, samt att du betalar med bitcoin.
Citera
2015-07-29, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Släng in en brandvägg och fixa en VPN så är du en bit på vägen iallafall
Typ pfsense? Kommer inte en VPN sega ner lite? Vill ha bra fart på det.

Citat:
Ursprungligen postat av CasaBasa
Eftersom jag inte vet vilka du vill vara anonym för är det svårt att ge ett svar.

Enda sättet att vara helt anonym skulle väl vara att hyra en server hos nått företag
som sätter kundernas anonymitet i fokus, samt att du betalar med bitcoin.

Det är inga droger, piratfilmer eller vapen inblandat, utan bara en sajt som är lite i gråzonen kan man säga, troligen ingen fara men det är heller inget krav att det ska vara helt 100%igt anonymt, utan jag känner mig trygg sålänge mitt egna IP inte kan sniffas upp.
Citera
2015-07-29, 21:39
Medlem
Varför inte hyra en server anonymt?

Det finns vissa bra hosting företag som även erbjuder bitcoin som betalningsalternativ.
Citera
2015-07-29, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WebNisse
Varför inte hyra en server anonymt?

Det finns vissa bra hosting företag som även erbjuder bitcoin som betalningsalternativ.

Har det alternativet idag men är sugen på att leka med en server hemma, också för att öka snabbheten på sidan
Citera
2015-07-29, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jidevag
Har det alternativet idag men är sugen på att leka med en server hemma, också för att öka snabbheten på sidan

Beroende på vad du har tänkt göra så skulle man egentligen kunna välja mellan två alternativ; Om du inte ska göra så krävande grejer brukar delad hosting funka. Om du däremot ska göra mer krävande saker skulle man kunna köra på en VPS istället.

Denna provider accepterar i alla fall bitcoin:
http://www.arvixe.com/11012-0-1-27.html

Om du har en server hemma räcker det med ett litet misstag för att bli undanröjd. Om du t.e.x. använder en VPN brukar den byta IP efter x timmar och under den tiden är du sårbar.
Citera
2015-07-29, 22:19
Medlem
En TOR variant som ovan redan nämnt borde fungera tillfredställande, men satt själv och funderade på samma sak och kom fram till följande.
1. Sätt upp en server på jobbet, arbetar själv med IT säkerhet och det tog oss 3 år för att upptäcka att någon tidigare anställd satt upp en server i taket på jobbet. Borde även fungera på olika kommunala inrättningar som man har tillgång till.
2. Hyra en server via bit-coin.

Själv skulle jag vilja ha en varient av de båda, det finns gratis servrar samt domännamn att få så länge man har en mail-adress. Vad jag skulle vilja är att dessa kommer åt min server hemma på ett anonymt sätt. Någon som har tips på hur detta kan lösas? OBS, att de som har servern man "hyr gratis från" heller inte få veta IP-adressen till min hemmaserver.
Citera
2015-07-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whiletrue
En TOR variant som ovan redan nämnt borde fungera tillfredställande, men satt själv och funderade på samma sak och kom fram till följande.
1. Sätt upp en server på jobbet, arbetar själv med IT säkerhet och det tog oss 3 år för att upptäcka att någon tidigare anställd satt upp en server i taket på jobbet. Borde även fungera på olika kommunala inrättningar som man har tillgång till.

Själv skulle jag vilja ha en varient av de båda, det finns gratis servrar samt domännamn att få så länge man har en mail-adress. Vad jag skulle vilja är att dessa kommer åt min server hemma på ett anonymt sätt. Någon som har tips på hur detta kan lösas? OBS, att de som har servern man "hyr gratis från" heller inte få veta IP-adressen till min hemmaserver.

Det finns den del gratis hoster, fast jag skulle nog inte vilja påstå att dessa är några man kan lita på med sina filer eller gällande faktorer som uptime osv. Dessutom så vitt jag vet får man bara max 1 GB minne och begränsade hastigheter.

En VPS eller en snabb delad server skulle nog passa in.
Citera
2015-07-29, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WebNisse
Beroende på vad du har tänkt göra så skulle man egentligen kunna välja mellan två alternativ; Om du inte ska göra så krävande grejer brukar delad hosting funka. Om du däremot ska göra mer krävande saker skulle man kunna köra på en VPS istället.

Denna provider accepterar i alla fall bitcoin:
http://www.arvixe.com/11012-0-1-27.html

Om du har en server hemma räcker det med ett litet misstag för att bli undanröjd. Om du t.e.x. använder en VPN brukar den byta IP efter x timmar och under den tiden är du sårbar.

Arvixe har jag redan kört och där fick jag problem ganska fort. Jag vet att de finns ett kommando man kan köra i kommandotolken för att se alla hopp till servern, skulle man då alltså se min IP där när min VPN byter IP efter ett par timmar som du säger?

Citat:
Ursprungligen postat av whiletrue

Tror inte TOR är ett alternativ, jättebra och anonymt men det känns väldigt overkill för mitt ändamål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in