2015-07-29, 14:47
Medlem
Hej,

Jag har 1MSEK i en konto hos Avanza. Jag vill köpa en lägenhet för pengarna i en Euro land. Hur konverter jag pengarna till Euro med bäst möjliga ränta? Jag har redan en bank konto i det landet här jag vill köpa lägenheten.

Tack!
Senast redigerad av Barry79 2015-07-29 kl. 14:52.
Citera
2015-07-29, 14:54
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry79
Hej,

Jag har 1MSEK i en konto hos Avanza. Jag vill köpa en lägenhet för pengarna i en Euro land. Hur konverter jag pengarna till Euro med bäst möjliga ränta? Jag har redan en bank konto i det landet här jag vill köpa lägenheten.

Tack!

Du ska inte vänta lite till euron har sjunkit lite,den är väl rätt hög nu?
Citera
2015-07-29, 14:55
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry79
Hej,

Tack!

Kontakta avanza så kan dem säkert hjälpa dig. Jag har USD på min aktiedepå och kan köpa till bästa möjliga kurs hela tiden. Sedan får man väl göra en helt vanlig överföring i aktuell valuta till ditt bankkonto i landet. Men detta måste avanza hjälpa dig med, ring dem.
Citera
2015-07-29, 14:56
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Du ska inte vänta lite till euron har sjunkit lite,den är väl rätt hög nu?
Det är kronan som är låg och blir det mer minusränta kommer kronan att bli ännu svagare gentemot Euron.
Citera
2015-07-29, 15:00
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Det är kronan som är låg och blir det mer minusränta kommer kronan att bli ännu svagare gentemot Euron.

Ok,NOK:n står också dåligt mot euron så jag antog att euron var hög.
Citera
2015-07-29, 15:01
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ok,NOK:n står också dåligt mot euron så jag antog att euron var hög.
NOK står dåligt mot svenska kronan också delvis på grund av det usla oljepriset. Om du jämför med USD är inte EUR stark.
Citera
2015-07-29, 15:10
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
NOK står dåligt mot svenska kronan också delvis på grund av det usla oljepriset. Om du jämför med USD är inte EUR stark.

Ok. Fint med någon som har koll.

Av ren nyfikenhet,hade det då inte varit smart att investera i NOK,för oljan lär väl dra iväg snart igen,för att senare köpa euro med NOK:n?
Citera
2015-07-29, 15:13
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ok. Fint med någon som har koll.

Av ren nyfikenhet,hade det då inte varit smart att investera i NOK,för oljan lär väl dra iväg snart igen,för att senare köpa euro med NOK:n?
Hur vet du att oljan kommer att dra iväg igen snart? Eller vad får dig att tro det?
Det är minskad efterfrågan på olja från bland annat Kina och deras ekonomi håller på att krascha totalt.
Citera
2015-07-29, 15:28
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Hur vet du att oljan kommer att dra iväg igen snart? Eller vad får dig att tro det?
Det är minskad efterfrågan på olja från bland annat Kina och deras ekonomi håller på att krascha totalt.

Ha ha ,jag vet ingenting. Har ej eller koll på oljepriset,men antog att det var väldigt lågt när jag läste ditt inlägg och när något sånt når botten,så brukar det väl vara läge att investera i det.

Att Kinas ekonomi håller på att kollapsa hade jag ingen aning om.

Det finns en orsak till att jag inte gör såna här affärer .

Edit: Beklagar TS att vi går OT.
Senast redigerad av ozznujen 2015-07-29 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in