2015-07-29, 14:47
Medlem
Hej,

Jag har 1MSEK i en konto hos Avanza. Jag vill kpa en lgenhet fr pengarna i en Euro land. Hur konverter jag pengarna till Euro med bst mjliga rnta? Jag har redan en bank konto i det landet hr jag vill kpa lgenheten.

Tack!
Senast redigerad av Barry79 2015-07-29 kl. 14:52.
Citera
2015-07-29, 14:54
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry79
Hej,

Jag har 1MSEK i en konto hos Avanza. Jag vill kpa en lgenhet fr pengarna i en Euro land. Hur konverter jag pengarna till Euro med bst mjliga rnta? Jag har redan en bank konto i det landet hr jag vill kpa lgenheten.

Tack!

Du ska inte vnta lite till euron har sjunkit lite,den r vl rtt hg nu?
Citera
2015-07-29, 14:55
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry79
Hej,

Tack!

Kontakta avanza s kan dem skert hjlpa dig. Jag har USD p min aktiedep och kan kpa till bsta mjliga kurs hela tiden. Sedan fr man vl gra en helt vanlig verfring i aktuell valuta till ditt bankkonto i landet. Men detta mste avanza hjlpa dig med, ring dem.
Citera
2015-07-29, 14:56
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Du ska inte vnta lite till euron har sjunkit lite,den r vl rtt hg nu?
Det r kronan som r lg och blir det mer minusrnta kommer kronan att bli nnu svagare gentemot Euron.
Citera
2015-07-29, 15:00
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Det r kronan som r lg och blir det mer minusrnta kommer kronan att bli nnu svagare gentemot Euron.

Ok,NOK:n str ocks dligt mot euron s jag antog att euron var hg.
Citera
2015-07-29, 15:01
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ok,NOK:n str ocks dligt mot euron s jag antog att euron var hg.
NOK str dligt mot svenska kronan ocks delvis p grund av det usla oljepriset. Om du jmfr med USD r inte EUR stark.
Citera
2015-07-29, 15:10
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
NOK str dligt mot svenska kronan ocks delvis p grund av det usla oljepriset. Om du jmfr med USD r inte EUR stark.

Ok. Fint med ngon som har koll.

Av ren nyfikenhet,hade det d inte varit smart att investera i NOK,fr oljan lr vl dra ivg snart igen,fr att senare kpa euro med NOK:n?
Citera
2015-07-29, 15:13
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ok. Fint med ngon som har koll.

Av ren nyfikenhet,hade det d inte varit smart att investera i NOK,fr oljan lr vl dra ivg snart igen,fr att senare kpa euro med NOK:n?
Hur vet du att oljan kommer att dra ivg igen snart? Eller vad fr dig att tro det?
Det r minskad efterfrgan p olja frn bland annat Kina och deras ekonomi hller p att krascha totalt.
Citera
2015-07-29, 15:28
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Hur vet du att oljan kommer att dra ivg igen snart? Eller vad fr dig att tro det?
Det r minskad efterfrgan p olja frn bland annat Kina och deras ekonomi hller p att krascha totalt.

Ha ha ,jag vet ingenting. Har ej eller koll p oljepriset,men antog att det var vldigt lgt nr jag lste ditt inlgg och nr ngot snt nr botten,s brukar det vl vara lge att investera i det.

Att Kinas ekonomi hller p att kollapsa hade jag ingen aning om.

Det finns en orsak till att jag inte gr sna hr affrer .

Edit: Beklagar TS att vi gr OT.
Senast redigerad av ozznujen 2015-07-29 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in