Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 12:42
  #1
Medlem
Hej!

Jag har haft acne i snart 7-8 år, jag har testat allt. Tetralysal i 3 omgångar, olika ansiktsbehandligar med syror samt portömning, andra krämer så som baciron, acnatac, differin mm jag har testat äta vitamin B5 (Pantothenic, Acid 1000 från Grean Earth) och alltid användt bra produkter från tex Mene & Moy, La Roche-Posay och nu dermalogica och har blivit rekommenderad alla dessa av hudterapeuter eller hudläkare. Jag har även ätit p-piller nu i flera år som sägs ska vara bra för huden, både yasmin och nu yasminelle.
Och nu är jag trött på detta, jag är nu 20 år och och vill bli av med denna acne. Ingenting har innan funkat mer än för stunden.
Jag har besökt läkaren fler gånger för att få tillåtelse att äta medicinen Roaccutan men jag har varje gång haft för höga blodfetter för att få den utskriven eller ta den tyvärr men nu har jag hittat p-pillret Diane och hört massa bra om det så jag bokade tid hos läkaren om en vecka för att få det utskrivet, så jag har nu två frågor och hoppas att någon kan besvara dem.

1. Har ni andra som ätit Roaccatan också behövt ta blodprov innan för att de om ni kunnat äta dem? För jag har aldrig hört/löst om någon annan innan som blivit nekad pga höga blodfetter.

2. Är det någon som har ätit eller äter just nu äter p-pillret Diane? Eller kanske känner ni någon? Isåfall, måste man ta blodprov då också för att man kanske inte får ha höga blodfetter? Vad blev ert resultat? Biverkningar? Och bara lite allmänt kring p-pillret Diane? Era erfarenheter!

Tacksam för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback