Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 12:56
  #25
Medlem
Faches avatar
Haha, världen idag är så fucked up. Självklart har han gjort fel och om det nu är tjuvjakt så ska han få ta sitt straff, men behöver han få hela sitt liv förstört för det?

BBC´s nyhetssändningar handlar idag om Mulla Omar´s död samt om lejonet Cecil, hur jäkla sjukt är inte det när man tänker på det?

Det skjuts troligtvis flera tusen djur varje dag i världen, för att inte tala om alla oskyldiga kor och grisar som går till slakt, ingen bryr sig om detta, inte i media iallafall. Men när det helt okända lejonet Cecil skjuts så fyller det nyhetssändningar och folk menar att dödsstraff ska införas för tjuvjägare.

Jag säger inte detta för att skydda ynkryggen som sköt lejonet men folk har sån jäkla dubbelmoral ibland.
Citera
2015-07-29, 12:57
  #26
Medlem
Hur synd man än tycker om lejonet skall man ha väldigt klart för sig att det är tack vare sådanna här dyra licenser på djur man finansierar skyddet mot den riktiga tjyvjakten.

Det är t.ex. vanligt att man säljer en licens för att skjuta en gammal elefant som ändå levt ut sin "roll" i flocken. De förhållandevis enorma summor pengar hjälper mer genom att finansiera skyddet mot tjuvjakt än vad man förlorar i en dödad elefant. - Samma princip hjälper för lejonen!

Innan du vräker ur sig hur hemskt du tycker det är så kan det finnas en helt naturlig anledning bakom, så fall inte för medias drev utan att ha gjort din research först!!

http://conservationmagazine.org/2014...-conservation/
__________________
Senast redigerad av slungarn 2015-07-29 kl. 13:04.
Citera
2015-07-29, 13:00
  #27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Oj oj oj vad manlig du var n när du fick till den klassiska manskommentaren "det är ett jävla djur" Väx upp, en vacker dag kommer du förhoppningsvis börja känna empati och få sunda värderingar.


Fast det är bara ett djur. Och det är synd om det. Men det dödas dagligen tusentals djur runt om i världen, vad gör att lejonet Cecil är värd mer än dessa? Att det har ett namn?
Citera
2015-07-29, 13:04
  #28
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fast det är bara ett djur. Och det är synd om det. Men det dödas dagligen tusentals djur runt om i världen, vad gör att lejonet Cecil är värd mer än dessa? Att det har ett namn?
Min åsikt också. Älgjakten skördar 100 000 älgar varje år bara i Sverige. Var är alla djurälskande Flashbackare då?
Citera
2015-07-29, 13:07
  #29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Visst synd om lejonet..men vafan det e ett jävla djur
Så där kan man ju säga om det mesta... "Synd om människan, men va fan det e en jävla människa, finns redan 7 miljarder sådana på jorden".
Citera
2015-07-29, 13:18
  #30
Medlem
Min brors kusins avatar
http://www.startribune.com/what-we-k...mer/318943371/

Tydligen snuskgubbe också
Citera
2015-07-29, 13:19
  #31
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Min åsikt också. Älgjakten skördar 100 000 älgar varje år bara i Sverige. Var är alla djurälskande Flashbackare då?
Citat:
För ett århundrade sedan fanns det 200 000 lejon i Afrika, men i dag är den siffran nere på under 30 000.
Är älgstammen också på kraftig nedgång i världen?
Citera
2015-07-29, 13:22
  #32
Medlem
TilleyHats avatar
Jag vet ingenting om jakt så jag undrar om det ens finns laglig jakt på lejon? Det är väl vad tandläkaren påstod att han trodde det var lagligt.
Citera
2015-07-29, 13:25
  #33
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Är älgstammen också på kraftig nedgång i världen?
Ska ett djurs värde avgöras av hur stor populationen är?
Citera
2015-07-29, 13:28
  #34
Medlem
Lustigt försvarstal av Walter Palmer att säga att han inte visste att det var ett populärt lejon och att han ber om ursäkt för just det. Men att skadeskjuta ett lejon med pilbåge efter att ha lockat ut honom och sedan följa efter honom i 40 timmar för att slutligen flå och skära av huvudet av lejonet det skulle tydligen enligt honom vara ok.
Citera
2015-07-29, 13:30
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Ska ett djurs värde avgöras av hur stor populationen är?

Ja. Det är därför man skyddar utrotningshotade djur medan skadedjur som kackerlackor behöver bekämpas.
Citera
2015-07-29, 13:35
  #36
Avstängd
ClaudiaCardinales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Min åsikt också. Älgjakten skördar 100 000 älgar varje år bara i Sverige. Var är alla djurälskande Flashbackare då?

Älgen är inte utrotningshotad din jävla dåre Folk är fan dummare än tåget alltså .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback