Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 00:23
  #145
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otdasdolc
Näpp ljuger absolut inte. Jag är ingen hycklare bara. Men tack för att du kallar mig rubbad för jag vill helst inte bli kallad frisk av någon bland det 99% hjärntvättade folket

Det är inget hyckleri i att se en skillnad på att döda en myra och en chimpans. Chimpansen har en föreställning om sig själv, ett abstrakt tänkande, en familj/flock som saknar honom, en komplex intelligens och en nyfikenhet. Allt detta saknar myran.
Citera
2015-07-30, 00:27
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Det är inget hyckleri i att se en skillnad på att döda en myra och en chimpans. Chimpansen har en föreställning om sig själv, ett abstrakt tänkande, en familj/flock som saknar honom, en komplex intelligens och en nyfikenhet. Allt detta saknar myran.

Be careful med din argumentation nu är du tillbaks till att värdera varelser efter mental förmåga igen. Är det ok att döda gravt utvecklingsstörda cp barn? Grisar är smartare än hundar och dessa dödar man flera miljoner om dagen kom ihåg det. Förmodligen smartare än lejon också
Citera
2015-07-30, 00:28
  #147
Medlem
Snapcounts avatar
Syns tråden börjar dra längre och längre mot etik.., istället för caset.
Citera
2015-07-30, 00:29
  #148
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otdasdolc
Be careful med din argumentation nu är du tillbaks till att värdera varelser efter mental förmåga igen. Är det ok att döda gravt utvecklingsstörda cp barn? Grisar är smartare än hundar och dessa dödar man flera miljoner om dagen kom ihåg det. Förmodligen smartare än lejon också

Jag tycker inte att det är okej att döda grisar.
Citera
2015-07-30, 00:30
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns tråden börjar dra längre och längre mot etik.., istället för caset.

Japp sorry för det men om mina inlägg kan få en av alla dessa hjärntvättade människor att inse att det är helt sjukt att det blir en sån mediehysteri för att något skjutit ett lejon så är jag nöjd
Citera
2015-07-30, 00:43
  #150
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otdasdolc
Japp sorry för det men om mina inlägg kan få en av alla dessa hjärntvättade människor att inse att det är helt sjukt att det blir en sån mediehysteri för att något skjutit ett lejon så är jag nöjd

Inget problem.., såg ett inslag ifrån CBS nyheter där det sades att lejonet i Zimbabwe ifråga var lika känt som Lassie i USA, en klenod i landet då.., en "kändis" i djurlivet.

Media är bra att pumpa upp saker.., i detta fall syns jag de pumpar upp en bra sak.
Citera
2015-07-30, 01:21
  #151
Medlem
Vad är problemet?

Gubben sköt ett äckligt livsfarligt lejon precis som massa andra jägare här i landet skyddsjagar vargar, björn och håller kontroll på älgpopulation.

Lejon är vidriga bestar som borde slängas in på Zoo eller inhägnade reservat för deras skydd och fortlevnad och även oskyldiga människors.

Jag är glad för att den vite mannen rensade hela europa på dessa sabeltandade tigrar, lejon, vargar, björnar och andra bestar genom tusentals år fram tills 1970-talet.
Nu är det en civiliserad kontinent och ett kulturlandskap där man inte riskerar bli jagad av ett lejon när man är på vinplantage weekend, tillskillnad mot indien och Afrika där tusentals människor blir mördade av leoparder, tigrar, lejon och hyenor varje år.

Nu råder det ett feminiserat klimat och man ska ha mer av dessa. Kvinnor gillar det farliga och dåliga, även psykopater, misantroper jämställer smutsiga djur med människor, speciellt vurmar dom för stora farliga rovdjur och bryr sig inte ett skit om fina gräsänder, rådjur eller ekorrar. Onda människor tror jag.
__________________
Senast redigerad av diese.leute 2015-07-30 kl. 01:28.
Citera
2015-07-30, 02:10
  #152
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diese.leute
Vad är problemet?

Gubben sköt ett äckligt livsfarligt lejon precis som massa andra jägare här i landet skyddsjagar vargar, björn och håller kontroll på älgpopulation.

Lejon är vidriga bestar som borde slängas in på Zoo eller inhägnade reservat för deras skydd och fortlevnad och även oskyldiga människors.

Jag är glad för att den vite mannen rensade hela europa på dessa sabeltandade tigrar, lejon, vargar, björnar och andra bestar genom tusentals år fram tills 1970-talet.
Nu är det en civiliserad kontinent och ett kulturlandskap där man inte riskerar bli jagad av ett lejon när man är på vinplantage weekend, tillskillnad mot indien och Afrika där tusentals människor blir mördade av leoparder, tigrar, lejon och hyenor varje år.

Nu råder det ett feminiserat klimat och man ska ha mer av dessa. Kvinnor gillar det farliga och dåliga, även psykopater, misantroper jämställer smutsiga djur med människor, speciellt vurmar dom för stora farliga rovdjur och bryr sig inte ett skit om fina gräsänder, rådjur eller ekorrar. Onda människor tror jag.
Fast nu var väl det här lejonet inne i ett reservat innan han blev lockad ut från det för att skjutas. Spelar det någon roll för dig?
Citera
2015-07-30, 02:36
  #153
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag blir spyfärdig snart. "Detta var världens populäraste lejon och den hette Cecil". För kännedom, det var inte Cecils mamma som gav det namnet era Disneyfierade jävla amöbor och det råder heller ingen som helst brist på lejon.
Vill ni bevara ett lejon, hosta upp 400 papp och säg den här är min, den får ni inte skjuta. Eller knip och läs på.
Citera
2015-07-30, 02:45
  #154
Medlem
RickDangerouss avatar
Jan Guillou skjuter ett lejon. Ingen höjer ett ögonbryn.

En tandläkare skjuter ett lejon och hela världen går bananas.


Journalister - det nya frälset.
Citera
2015-07-30, 03:06
  #155
Medlem
walkietalkiekungens avatar
Varför inte bara panga ihjäl alla stackars lejon och sånt direkt när man ändå håller på?

Det är ju inte direkt en nyhet att människor utrotat ett annat släkte för den ena eller den andra anledningen.

Och nej, vi har inte blivit etiskt "finare" på senare år, människor förstör för andra för att gynna oss själva, så jag fattar inte varför folk reagerar på allt detta som en nyhet..
Citera
2015-07-30, 03:46
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Fast nu var väl det här lejonet inne i ett reservat innan han blev lockad ut från det för att skjutas. Spelar det någon roll för dig?

Nej
Den lättlurade besten fick vad den förtjänade, darwin award.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback