Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-30, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Jag hade kanske haft respekt för den där "ursäkten", om det inte var för att Palmer med bihang verkade göra sitt yttersta för att slippa ta ansvar. man försökte ju istället röja undan alla spår genom att förstöra halsbandet, och självklart tog man sig inte tid och ork att kontakta eventuella myndigheter för att reda ut det horribla misstaget! Att komma undan med dådet gick inte, så nu går man in på damage control istället

För övrigt så är jag inte moraliskt upprörd över att man dödat ett djur, finns många legitima anledningar att göra det. Walter Palmer verkar dock rätt skrupelfri vad gäller tjuvjakt vilket visats tidigare i tråden, och ska man tro Jan Guillou om hur lejonjakt går till (tog 6 jaktresor innan ett lämpligt byte hittades) så undrar jag om man verkligen kan "råka" döda en alfahanne...

http://unvis.it/www.dn.se/nyheter/varlden/jan-guillou-om-pilbagsjakt-en-manlig-barnslighet/

Exakt idioten visste visst vilket Lejon det handlade om och hans patetiska försvarsbrev hjälper nog inte . Han är fucked-up av majoriteten av befolkningen i världen.
Citera
2015-07-30, 19:06
Medlem
cyndees avatar
[quote=Kleop|54180061]BA HA HA HA! Vilket patetiskt släkte människan är.

Allt har väl egentligen redan sagts med det tåls att sägas igen. Ni vet inte vad som har hänt men ändå så tycker ni att tandläkaren förtjänar att förlora sitt jobb och få sitt liv förstört. Era argument lyder som följande: Jag tycker att det är fel att döda lejon därför ska den här personen straffas!
Jag tycker också att en del saker bara är fel men jag är medveten om att det bara är en personlig värdering och lägger därmed inte mycket värde på den. Men ni är så jävla benägna om att stoltsera med hur mycket ni bryr er att ni vill att denna man ska gå under.
Gå och hetsa upp er om någonting som faktiskt spelar roll så vi får lite förändring här i världen. Men jag antar att det aldrig kommer att hända för då måste man faktiskt tänka lite. Något som majoriteten av dessa "djurälskare" inte verkar ha fallenhet för.[/QUfortlevnad.OTE]

Du har givetvis helt rätt. Vi får helt enkelt börja screena människor som är benägna att beröva djur och människor livet, utan orsak. Dessa levande faror måste helt sonika avlivas för att trygga djurvärldens och människosläktets fortlevnad. Tandläkaren har förverkat sitt berättigande att leva. Näst i tur borde amerikas krigsförande presidenter vara och Israel ska vi inte ens tala om.
Senast redigerad av cyndee 2015-07-30 kl. 19:14.
Citera
2015-07-30, 19:13
Medlem
cyndees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjoFitten
Borde man inte tänka på hur lejonet har blivit utrotningshotat jämte en rad andra magnifika djur?
Jäkla gnäll om just detta fall..
Inte fan har de flesta som slaktar djur till höger och vänster betalat 400k. Han gjorde ju "rätt för sig"? Eller?

Patetiskt att haka upp sig på nåt sånt här enligt min mening. Visst, stoppa det, men fokus läggs fel.

Nej, lejonet lockades ur hägnet (reservatet) med åtel och skadesköts med armborst innan det avlivades 48h senare. Förövaren har historik som jaktbrottsling där han omplacerat skjutna djur geografiskt. Figuren som gjort detta är ett ynkigt kräk som ville ha en trofe att hänga på väggen och nu sitter han välförtjänt i skiten.

Vad är sporten att skjuta ett obeväpnat djur btw?
Citera
2015-07-30, 19:38
Medlem
Turbojans avatar
Det är sorgligt och förjävligt och så - givetvis, men begås det inte värre brott än detta var o varannan dag? Känns lite sisådär om hans liv ska bli ett helvete pga detta , eller?
Citera
2015-07-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan
Det är sorgligt och förjävligt och så - givetvis, men begås det inte värre brott än detta var o varannan dag? Känns lite sisådär om hans liv ska bli ett helvete pga detta , eller?

Vad är värre brott än detta?
Citera
2015-07-30, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turbojan

Är väl bra att tandläkarjäveln hängdes ut så att folk nu vet vad hans pengar han dragit in på sin tandvård går till ? Eller hur?
Citera
2015-07-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Vad är värre brott än detta?

Att mörda en människa är väl rimligtvis värre?
Citera
2015-07-30, 19:50
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag försvarar absolut inte tandläkaren, tvärtom.

Men...
Innan man kastar sten i glashus bör man kanske fundera på vad som läggs på tallriken till kvällsmat?
Jag ser inte så stor skillnad på lejonet cecil eller vilken gris som helst i världens koncentrationsläger/slakterier, gör ni?
Citera
2015-07-30, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Att mörda en människa är väl rimligtvis värre?

Varför är det värre är väl lika vidrigt att döda ett exotiskt djur
Citera
2015-07-30, 19:52
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy

Men...
Innan man kastar sten i glashus bör man kanske fundera på vad som läggs på tallriken till kvällsmat?
Jag ser inte så stor skillnad på lejonet cecil eller vilken gris som helst i världens koncentrationsläger/slakterier, gör ni?
Är grisen utrotningshotad menar du? Det du skriver är en helt annan fråga.
Citera
2015-07-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Är väl bra att tandläkarjäveln hängdes ut så att folk nu vet vad hans pengar han dragit in på sin tandvård går till ? Eller hur?

Helt rätt att bojkotta kliniken och strypa hans framtida inkomster. Om han gjort sig skyldig till något brott så är det bara att hoppas att han får ett kännbart straff för det, men det märkliga är hur 95% av befolkningen tycker att han ska mördas och kokas i sitt egna blod, och de 5% som tycker att det är lite väl hårt får höra att de minsann är jävla djurplågare de med, och förtjänar minst samma öde som tar ett sånt här beteende i försvar. Menar bara att om man tycker att nån förtjänar att torteras till döds för nåt sånt här så har man nog en jävligt lång dödslista med folk man anser har gjort något fel i livet.
Citera
2015-07-30, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy

Men...

Ja det är ett måste för människan att slakta djur för föda har vi alltid behövt men det jag tror att folk är emot är att fälla djur för att visa upp som troféer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in