Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-07-30, 16:05
  #25
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Ja det är en intressant fråga det skulle vara kul om vi kan reda ut det ordentlig istället, jag vet inte om det var det som TS menade.

vad är det som får tjejer att hela tiden anpassar sig till dessa maktstrukturer? mm tjejer ska inte ta plats bara se fina ut. Exempel om nån tjej postar på sin hur hon sladdar med sin bil, många skulle nog tycka det är coolt men flera blir skrämda därför det hotar machokulturen.

vad ska man göra åt det här problemet?

jaham, läste TS "startade ämnen" han är knappast ute efter en seriös diskussion tvärtom vill nog bekräfta sina fördommar.


Förvånad över att du ägnar så mkt tid på denna forumdel om kvinnor och män och relationen dem emellan men ändå lyckas träffa så fel hela tiden.

Nej, de skulle inte känna sig hotade eller skrämda av den kvinnan. Om det är en attraktiv eller något sånär attraktiv kvinna som gör "macho"-saker så är den klassiska reaktionen från män att hon är gullig, söt och kanske sexig. Det är till och med så att en tjej som kanske inte är så attraktiv upplevs som ännu mer attraktiv för att hon vågar göra såna grejer och hänger med grabbarna. många killar vill dejta och hänga med såna tjejer

Finns ingen heterosexuell man som tycker det är hotfullt med en söt tjej som kör bil snabbt, leker med vapen och så vidare . Det 'är ju en av de typ vanligaste bilderna av häftiga och sexiga tjejer. Googla!

Ibland undrar jag vilken planet du får din verklighetsbild ifrån? inte är det Tellus i alla fall.
__________________
Senast redigerad av NietzschesHorse 2015-07-30 kl. 16:12.
Citera
2015-07-30, 16:10
  #26
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Vad förväntade du dig?? Att kvinnor ska svara som en man?? Det går inte

Exakt. Det är just det jag inte förväntar mig, men tyvärr så inser inte många av debattörerna på denna forumdel detta.
Citera
2015-07-30, 17:03
  #27
Medlem
Fawfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Förvånad över att du ägnar så mkt tid på denna forumdel om kvinnor och män och relationen dem emellan men ändå lyckas träffa så fel hela tiden.

Nej, de skulle inte känna sig hotade eller skrämda av den kvinnan. Om det är en attraktiv eller något sånär attraktiv kvinna som gör "macho"-saker så är den klassiska reaktionen från män att hon är gullig, söt och kanske sexig. Det är till och med så att en tjej som kanske inte är så attraktiv upplevs som ännu mer attraktiv för att hon vågar göra såna grejer och hänger med grabbarna. många killar vill dejta och hänga med såna tjejer

Finns ingen heterosexuell man som tycker det är hotfullt med en söt tjej som kör bil snabbt, leker med vapen och så vidare . Det 'är ju en av de typ vanligaste bilderna av häftiga och sexiga tjejer. Googla!

Ibland undrar jag vilken planet du får din verklighetsbild ifrån? inte är det Tellus i alla fall.


Äh låt henne hållas. Hon springer bara anti-feministers ärenden i dessa frågor ändå, fast hon är för dum för att begripa det själv.
Citera
2015-07-31, 07:30
  #28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Förvånad över att du ägnar så mkt tid på denna forumdel om kvinnor och män och relationen dem emellan men ändå lyckas träffa så fel hela tiden.

Nej, de skulle inte känna sig hotade eller skrämda av den kvinnan. Om det är en attraktiv eller något sånär attraktiv kvinna som gör "macho"-saker så är den klassiska reaktionen från män att hon är gullig, söt och kanske sexig. Det är till och med så att en tjej som kanske inte är så attraktiv upplevs som ännu mer attraktiv för att hon vågar göra såna grejer och hänger med grabbarna. många killar vill dejta och hänga med såna tjejer

Finns ingen heterosexuell man som tycker det är hotfullt med en söt tjej som kör bil snabbt, leker med vapen och så vidare . Det 'är ju en av de typ vanligaste bilderna av häftiga och sexiga tjejer. Googla!

Ibland undrar jag vilken planet du får din verklighetsbild ifrån? inte är det Tellus i alla fall.

Mm men det är svårare att kontrollera och hålla koll på en sån tjej. Det vill alla män göra med tjejer.
Citera
2015-07-31, 07:40
  #29
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Exakt. Det är just det jag inte förväntar mig, men tyvärr så inser inte många av debattörerna på denna forumdel detta.
Nej men alla kollar vad kvinnorna gör. För det är så lätt att ändra oss.
Citera
2015-07-31, 12:34
  #30
Medlem
Ja, ägnar man sig väldigt mycket åt sig själv/sitt utseende så minskar helt naturligt tiden för att ägna sig åt vettigare saker. Så är det. Vi lever i ett lyxsamhälle där inte bara eliten längre har ohemult mycket tid och resurser att ägna åt sånt, dessvärre, och det finns starka krafter som ser alla pengar som finns att tjäna på detta som lägger ner väldigt mycket energi på att blåsa under brasan här. Även män faller i denna fälla allt oftare och snabbare nu, spenderar större delen av fritiden på att träna, äta rätt, ta diverse preparat, plastikoperera sig, sola, raka, klippa, färga, noppa och sminka sig mm för att bli snyggare och därmed lyckligare. Tror man.

För min del tror jag att det är ett rätt bra recept för katastrof, att lägga alla sina ägg i utseendekorgen, vare sig man är man eller kvinna. Vi gör det för att vi njuter av bekräftelsen vi får för stunden, men så småningom kommer en gnagande känsla av tomhet att infinna sig om vi har satsat det mesta på att ge kroppen näring och ompyssling, men inte själen och hjärnan.

Jag är övertygad om att både män och kvinnor skulle må mycket bättre av att tänka mindre på sig själva, särskilt utseendemässigt, och mer på allt som finns ute i världen att vara nyfiken på, delta i och lära sig av. Särskilt viktigt är det att ta tag i ungarna och se till att de har vettiga intressen, för när de hamnar i brinnande tonår och ska försöka lära sig att bli vuxna och hitta sin identitet, är de alldeles särskilt sårbara för de kommersiella intressen som gör allt för att få dem att köpa deras koncept. Då gäller det att de redan har annat i bagaget som kan motverka dessa starka krafter. Sånt som får dem att må bra alldeles av sig själva, utan andras bekräftelse.

Om det är feministiskt eller inte att vilja motverka utseendehetsen för både män och kvinnor har jag ingen aning om, men det är vad jag önskar att man kunde göra i alla fall.
Citera
2015-07-31, 12:45
  #31
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag tänker bygga denna trådstart på några lösryckta anekdotiska observationer som generaliserar hur kvinnor och män uttrycker sig, inte minst i sociala medier.

Vad händer när en tjej postar en bild? Den är nästan alltid ett självporträtt av något slag och får genast massor av hyllningar från (den kvinnliga) vänkretsen. Det fylls snabbt med kommentarer av typen:

"Ååååh cizzi, du är så jääävla snygg!"
"Vilken bejb! laav u"
"fan vad fina ögon gumman. riktigt hot ;P"

Vad händer när en kille postar en bild? Det är nästan alltid på någon form av prestation där han sladdar med bilen, balanserar på broräcket, spelar nakenbrännboll eller motsvarande. Kommentarerna brukar handla om prestationen ifråga (där omdömet möjligen ifrågasätts).

Stämmer mina obervationer? Varför är det så här? Hur ska feminismen motverka detta? Är det konstigt att personer som tävlar om prestation är mer framgångsrika i näringslivet än personer som tävlar om utseendemässiga ytligheter? Vilket år beslutade Patriarkatet™ att det skulle vara på detta sätt?

På en jävligt basal nivå är kvinnan ämnad att attrahera en lämplig man (så bra som möjligt) som sedan kan ta hand om henne och hennes barn. Därför attraheras kvinnor av mäns färdigheter, och män visar därför gärna upp dem. Män å sin sida vill (på ett grundläggande plan) ha kvinnor som är fertila och verkar ha bra gener. Kvinnor fokuserar därför på sitt utseende och på att exponera det. Att modebloggar är populära är ingen slump och det har inget med "patriarkatet" att göra. Detta att män gärna visar upp yttre attribut som antyder rikedom eller framgång har såklart liknande skäl bakom sig. Så man kan egentligen säga att både män och kvinnor är ganska ytliga...
__________________
Senast redigerad av Gameplayer 2015-07-31 kl. 12:54.
Citera
2015-08-02, 23:40
  #32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är synd om kvinnor vi förstår inte sånt som män förstår. Jag tycker inte du ska vara så hård mot kvinnor.

Så varför sitter det kvinnor i regeringen?

Ni kvinnor har ju förstört Sverige.

1. Ni har tagit hit hundratusentals muslimer som våldtar svenska småflickor, Sverige har världens näst högsta våldtäktstal.
2. Eftersom ni har tagit hit ett parasiterande folkslag som måste försörjas av vita svenska skattebetalare har detta fått till följd att kvinnor i offentlig sektor inte kan få höjda löner eftersom skattekronorna inte räcker till. Även äldreomsorgen har tvingats skära ner för att parasiterna kostar så mycket pengar.
3. De kriminella parasiterna ni tagit hit har även gjort Sverige till ett otryggt samhälle.

Fattar du inte att ni kvinnor har förstört Sverige?
Citera
2015-08-02, 23:43
  #33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Mm men det är svårare att kontrollera och hålla koll på en sån tjej. Det vill alla män göra med tjejer.

Är det så konstigt då? 5-10% av alla barn som föds har inte den farsa de trodde. Kvinnor är mer otrogna än män.
Citera
2015-08-02, 23:54
  #34
Medlem
Prodelins avatar
Därför jag inte gillar kvinnor, de har oftast inga intressen mer än att vara fokuserade på hur andra ser ut och dom själva förstås, sen är dom först att döma andra också.

Kunde gott lika bra vara utom dom och så fort de ska ge sig in i något så sabbar dom allt för dom har ingen förståelse för saker och ting hur det fungerar.

En av anledningarna Sverige vanstyrs är nog till stor del att det sitter för mycket kvinnor i Rosenbad, det är runt 52% kvinnor vilket gör det dessutom ojämställt.

Finns många galna ointelligenta beslut som tagits av kvinnor, det kan ni se flera fall av i samhället, första man tänker är att det är en kvinna bakom det beslutet.
__________________
Senast redigerad av Prodelin 2015-08-02 kl. 23:57.
Citera
2015-08-08, 16:07
  #35
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Nej men alla kollar vad kvinnorna gör. För det är så lätt att ändra oss.

Du låter som ännu en Engelsman/Amerikan som tagit med sig sin kultur till Sverige. Försök att en gång för alla lära dig att här i Sverige är vi kvinnor baske mig inga bimbos. Du skulle ställa dig i givakt på två röda sekunder om du var min karl. Gå ut med barnvagnen och glöm inte handväskan, pojkvasker.

Om jag sminkar mig så är det för mina tjejkompisars skull. Det är i tjejgänget som vi rangordnas efter status och inflytande. Killarna tycker om mig hur svettig och skitig jag än ser ut, och hög status har jag oavsett om jag gör rätt eller fel. - Där har du skillnaden mellan utlandet och Sverige.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback