Citat:
Ursprungligen postat av
my-own-bae
Riktigt lockande tanke att leka med. Min situation: Jobbar på ett skit jobb för att samla på mig pengar och plugga vidare. Om jag då säger upp mig på jobbet jag hatar har det en risk att sabba min framtidsplan ganska rejält. Skulle det då vara värt det i slutändan?
Om du är inne på att arbeta en någorlunda tid framöver (typ ett gäng månader åtminstone), så hade Jag sett mig efter ett mer lämpligt jobb: Så behöver du inte hata arbetet liksom duvet. Fast du kanske är inne på att det är väldigt osannolikt att du kan byta jobb till ett mer passande. Själv tror jag dock att det
mycket väl går att hitta ett arbete som är bra mycket bättre än så att man hatar ens tid där.
Kanske om du har ett arbete som du någorlunda trivs med så äre inte lika viktigt med 'alla dessa saker som du så jättegärna önskar göra'.
Tänker är att den enorma törsten efter dessa alla aktiviter o gärningar, beror mycket av att din nuvarande situation är så pass otillfredställande och liksom kvalitélös..(menar inte ditt liv suger, bör påpekas.).
D.v.s. att, anledning till din enorma lust och törst kan bero på att du är så pass onöjd i din nuvarande situation, - och om du är mer nöjd med hur saker är och ditt hur ditt liv ser ut, så blir det inte lika viktigt med att ha massor att se fram emot
Eller åtminstone att -törsten- nog hade utbytts mot någonting aspekt mindre törstigt å viktigt.
Men Vem Vet.
Jag bara spanar efter idéer. Kör hårt vetja eller nåt
Så.
Edit: Fast nu ser jag att jag såg fel i ett av inläggen, och grunden ovanstående står på, blir därmed raserad. Så kanske helt enkelt borde radera här inlägget,,, men låter stå kvar för nån konstig orsak.
yolo
Lär inte stämma m.a.o