Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Om du bara bott där så kort tid, så är ju knappast rökningen något som kan ha förstört inredningen. Och som sagt var, det är inte förbjudet att röka, varken inomhus eller utomhus. Men att röka cannabis är ju olagligt, så där hänger du ju lite löst.
Jag hade sagt till hyresvärden att flyttning är ok, men att denne måste respektera uppsägningstiden, annars är det bara att gå till hyresnämnden.
Tack för ditt svar. Ja, byggnaden är rätt gammal och såvitt jag vet är rökning inte förbjuden här utan det var hyresvärden och dennes grannar som ogillar rökningen. Just cannabis-biten vet jag att skon klämmer, dock misstänker jag att en del fördommar kan ligga till grund för denna anklagelse då både jag och min pojkvän har dreadlocks och har fått känslan av att de tror vi är några slags busar. Men det är bara en känsla jag haft, så kanske inte så relevant..
Planerar att försöka gå vidare med just det du föreslår. Wish me luck
Citat:
Ursprungligen postat av
Nup
Stämmer det verkligen? Min förening skickade ut och lappade upp hela området om att rökning på balkongen var förbjudet. Så är det bara skitsnack eller är det upp till föreningen att bestämma reglerna?
@TS: Hur svårt ska det vara att röka gräs utan att stinka ner hela omgivningen? Det finns köksfläkt, toafläkt, pipor, bongar, vaps etc. Fortsätter du såhär kommer varenda framtida granne hata dig.
Skall kolla upp detta närmre med bostadsföreningen, men det står ingenting om att rökning är förbjuden i bostaden i de triivelregler som finnes i trappuppgången. Tror det är upp till föreningen att bestämma, men som jag skrev ovan här så är lägenheten i en gammal byggnad och jag har svårt att tro att rökning är förbjuden. Det skall dubbelkollas.
Har ingen köksfläkt, men tack för dina briljanta förslag! Använder dock både bong och pipa