Citat:
Ursprungligen postat av
ethernal
Ring skatteupplysningen och fråga, dom är grümma. Jag tror dock inte dom godkänner det för du kan liksom inte bevisa att du inte använder kortet privat
Ringde och kollade. De sa att det i slutändan handlar om en individuell bedömning. Han rekommenderad att jag skulle ta ut någon hundring i förmånsbeskattning (oavsett att jag faktiskt inte använder den) så jag ligger ett steg före. Problemantiken är att ägaren och den anställde är samma person, annars kunde man bara göra ett kontrakt mellan dessa att kortet inte används på fritiden och då är det upp till dem att bedöma ifall man fuskar eller inte.
Kan tycka det är lite skevt ändå. Bara för att jag kan använda kortet så betyder det inte att jag kommer att använda det. Det finns så mycket annat som man kan missbruka i så fall.
Vidare så är tunnelbanemiljön en del av vissa av mina uppdrag, och då måste jag ha ett resekort som inte går ut efter någon timme eftersom jag inte går upp till spärrarna. Det handlar inte om att transportera sig utan om att faktiskt ha tillgång till arbetsplatsen. Min tanke var att ha kvar resekassa på ett annat kort för privat bruk.